Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 4873 ggr
Kyllan56
3/17/14, 1:23 PM

Ascendenten-personligheten.

Ascendenten är graden av det uppstigande djurkretstecket vid östra horisonten, sedd från den tid på dygnet du är född och platsen du föds på.

Anden är ditt Soltecken, och som jag ser det, som väljer att komma ner för att leva på Jorden och behöver en kropp och personlighet för att bli människa, vilket är Ascendenten. 

Ascendenten speglar din fysiska uppenbarelse och anger den övergripande färgen på din personlighet. Det är tecknets egenskaper du har din ascendent i som folk lägger märke till i första hand. Har du din ascendent i kvinnliga introverta tecken är du mer försiktig i den första kontakten med människor. Om den istället befinner sig i manliga extroverta tecken är du mer direkt i din kontakt med andra. Sedan när de känner dig bättre börjar soltecknet skymta fram.

Härskaren till Ascendenttecknet  och det hus den planeten befinner sig i visar vilket område i livet som planeten visar genom. Planeter som ligger inom 7-0 grader (aspekten konjunktion) vid din ascendent är ytterst viktiga. Om det är Ascendenthärskaren eller Månen, som ligger där kan man vidga konjunktionen till 10 grade

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
3/17/14, 5:17 PM
#1

Hur blir det för mig? Jag har ascendenten i Skytten, som har Jupiter som härskare. Jupiter har jag - enligt Placidus - i 8:e huset, 0,5 grader in i vågen.

🤔

I Likahus-systemet borde det bli 10:e huset.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
3/17/14, 8:20 PM
#2

Ascendenten i skytten gör dig till en vidsynt, uppriktigt frank person med intresse för livsåskådningar och främmande kulturer. Du har en grundläggande optimistisk syn på livet, som är en styrka och tillgång. 

Jupiter i 8:de huset visar att det är viktigt med nära relationer till andra människor. medicin och healing intresserar dig. Du är intresserad av det fördolda i tillvaron, som mysticism och vill gå ner på djupet av det du är intresserad av. Du gillar inte ytligheter. Med 8:de huset i Vågen tonar det ner Skyttens ganska ärligt rättframma beteende och gör dig mer diplomatisk och balanserad i dina relationer till din omgivning. Personligheten och fysiken kan genomgå många transformationer. Plus lite till som hör åttonde huset till😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
3/17/14, 9:22 PM
#3

 #2

👍 Mycket bra tolkning!

Kyllan56
3/17/14, 10:48 PM
#4

# 3 🙂Tack!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
3/18/14, 10:31 AM
#5

😃

Draken säger tack

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
3/18/14, 10:40 AM
#6

Tack själv Draken! 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[Sol69]
3/21/14, 12:31 PM
#7

Vet inte riktigt vad det innebär att ha accenten i kräftan.. 🤔

Kyllan56
3/21/14, 1:18 PM
#8

#7 Med Ascendenten i Kräftan är du känslig och påverkbar. Trygghet är viktigt för dig. Du ger ett kompetent intryck att kunna ta hand om det mesta för för andras räkning. Hem och familj är viktigt för dig. Kräftans devis är, "Mitt hem är min borg". Det är i hemmet och familjen du känner dig mest hemma och trygg. Du har behov att ge, men även få trygghet. 

Kräftan är ett nattdjur så det kan hända att du gillar och va uppe sent, men inte fungerar för tidigt på morgnarna. Kräftan styrs av Månen som står bl a. för sättet att söka trygghet på. Ett sätt kan vara att samla på saker och ha svårt att slänga saker, speciellt om de är kopplade till familjen eller det finns känslomässiga band till dem. Kräftan skiftar också snabbt känsloläge och kan därför ibland uppfattas som lynnig.

Det här är allmänt skrivet för de som har Ascendenten i Kräftan.

Nu vet jag inte i vilket Hus din Måne befinner sig i och vilka aspekter du har till Månen eller din ascendent i Kräftan. Om du känner för det så berätta gärna så kan jag kika vidare hur det ser ut för dig. Har du hårda aspekter kan det finnas spänningar i det jag har berättat.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Sol69]
3/21/14, 1:24 PM
#9

Tack mycket av det som du skriver stämmer väldigt väl in på mig.. 👍Jag har solen i skorpionen. Månen i fiskarna och accenten i kräftan.

691118 kl 18,44 i Motala

Kyllan56
3/21/14, 2:51 PM
#10

#9 Nu är det på intet sätt heltäckande det jag skriver, så ta det med en nypa salt

Den jag noterar i ditt horoskop är att elementet Vatten är överrepresenterat och att Eld saknas. 

Med Månen i 10:de huset i Fiskarna är känslolivet centralt och du tar stor hänsyn till andras känslor. Du ikläder dig ofta en mammaroll. Verksamhetsområden är om är med omhändertaganden. När du arbetar med människor använder du dig av din intuition och fantasifulla kreativitet, som är välutvecklad. Ditt egenvärde och trygghetskänsla är beroende av din förankring i yttervärlden. Du vill känna dig betydelsefull och kan försumma dig själv i ditt omhändertagande av andra.

Konjunktionerna Solen Merkurius och Neptunus. Det är viktigt för dig hur andra uppfattar dina tankar och idéer. Du har lätt för att drömma dig bort och blir då lätt okoncentrerad, speciellt när du ska lyssna på någon. En förälder kan ha varit "inte där!, kanske världsfrånvänd eller borta mycket, möjligtvis din pappa. 

Månen Trigon Solen, Merkurius och Neptunus ger dig en inre känslomässig balans, stor fantasi, intuition, vetgirighet och lätt för språk. 

Månen opposition Pluto. du kan ha upplevt att din mamma hade "ögon i nacken", som vakade/iakttog dig, en förklaring att du var så känslig att hon beskyddade dig. Du har en oerhörd kontroll på dig själv och självkritik saknas verkligen inte. Du är i regel reserverad och visar inte alltid vad du känner. Du vill gärna läsa av andra innan du själv visar va du står.

Du saknar elementet Eld i ditt horoskop, vilket gör att du har svårt att starta upp saker och det tar tid att finna entusiasmen och handlingskraften för att komma igång med saker, men det kompenseras till en viss del av att du har de flesta planeter i Väster i ditt horoskop, som är mer drivande. Vatten har du däremot i övermått vilket .gör dig mycket sensibel, formbar och inriktad på och tar intryck av din omgivning

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Sol69]
3/21/14, 2:56 PM
#11

Tack! Hinner inte svara långt nu men mycket av det du skriver stämmer in på mig.. men dock inte allt- 🙂

Kyllan56
3/21/14, 6:22 PM
#12

#11 Inga skott är vattentäta.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Mirjah
3/21/14, 9:27 PM
#13

Hej! Jag har också min ascendent i Skytten, min Jupiter är i hus 2 (Placidus) eller hus 3 (likahus). Min natala Jupiter är också i retrograd. #10 Min måne står också i opposition med Pluto, vad denna aspekt antyder enligt dig Kyllan för Sol69 stämmer mycket bra in på mig… Fast tvärtom: Månen i andra huset och Pluto i tionde (likahus) eller 8:e 😱 (placidus). Är oerhört självkritisk!

Annons:
Kyllan56
3/22/14, 12:23 AM
#14

Mirjah, det gör den förmodligen för att det jag skrev om Månen opposition Pluto är oavsett hus och tecken det den aspekten betyder. 

Månen i 2:a huset står för att det kan råda ebb och flod i din ekonomi. Att  din trygghetskänsla är kopplat till dina resurser. Viktigt därför att du kan hantera pengar. Man kan också vara något av en samlare. 

2:a huset står också för värderingar, med Jupiter som Acendenthärskare beroende på hur den är aspekterad är förmodligen optimistisk attityd till pengar och resurser. Du identifierar dig mycket som person genom dina värderinga. Du är något av en idealist med hög etik och moral. Kan lägga pengar på resor. Du gillar andra kulturer.  

Med Pluto i 8:de huset undrar man ofta över meningen med livet, Det frågar du dig ofta under ditt liv och det är drivkraften för ditt intresse för ockultism, mysticism och det som är dolt i tillvaron. Med Ascendenten i Skytten går du ner  på djupet av det du är intresserad av. 

Bara lite information om vad det kan stå för. Jag säger som jag sa till sol69, ta det med en nypa salt, för jag har inte ditt hela horoskop och är inte heller astrolog utan bara en glad amatör. 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
3/22/14, 1:12 AM
#15

Aha - är det där mina sena kvällsvanor kommer ifrån.. 🌛

Jag har ju inte asc i kräftan ..men.. 

Jag har månen i konjunktion med asc i fiskarnas tecken - så då är det väl månens placering som påverkar mig kanske.. eller också jupiter i konjunktion med uranus i kräftan..  ..eller både och.. 😉

Kyllan56
3/22/14, 11:17 AM
#16

# 15 Kan så vara! Jag har själv Månen i konjunktion med Ascendenten men i Lejonet. Får jag välja är jag hellre uppe sent än att gå och lägga mig tidigt. 

Med Ascendenten i Fiskarna är du lyhörd för andra människors känsloläge, Har en stor inlevelseförmåga, intuition och fantasi.Du är humanistisk och hjälpsam. Kan vara lite "virrig" ibland. Behov av skapande verksamhetsområden. Du är hjälpsam och lite av en samarit. Månen i konjunktion gör att du inte har en framtid som pokerspelare, eftersom dina känslor står skrivna i pannan på dig. Du har talande ögon och andra människor vet alltid var du står i frågor. Du har lätt att förstå hur andra människor känner men även att på ett lättförsåtligt sätt konkretisera det för dem. 

Härskaren Jupiter i konjunktion med Uranus gör att du lätt drömmer dig bort och lever i din egen värld. Du vill bort från vardagen och tankarna vandrar ofta. Dagdrömmer kanske ofta. Samtidigt med Uranus i konjunktion med Ascendenthärskaren - hade varit roligt att veta vilket hus - beroende på hur de båda planeterna är kopplade till Ascendenten. Kan du vara karismatisk okonventionell person som många gånger överraskar och inte följer gängse normer.

Ta det här med en nypa salt, då jag varken har din Sols tecken och placering samt saknar vilket hus Jupiter och Uranus befinner sig i. Hur dina planeter är aspekterade o s v.  Men jag tror du kunnat bli om du inte redan är det en skicklig skådespelare. Att du är intresserad av livsåskådningar (Skytten) och det metafysiska, som ligger i Fiskens natur. Plus att jag bara är en glad amatör.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
3/22/14, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Tack Kyllan56 - och mycket stämmer!👍

En riktig drömmare är jag - har lätt för att drömma mej bort från vardagen. Och jag arbetar inom vården.. 😉

Och du kan få mitt horoskop här - om du nu vill ha det i denna tråd - annars får du ta bort det..

Det finns även i tråden "Mitt natalhoroskop" inlägg #4:

Kyllan56
3/22/14, 1:50 PM
#18

#17 Amon jag kan tillägga att med Solen i Vågen gillar du balans, harmoni, det estetiskt tilltalande och ogillar konflikter. Solen i 7 huset så är det viktigt med nära relationer med din partner och att ni är vänner. Du kan ha svårt att vara ensam och behöver en partner - även kvinnor är viktiga - i din närhet för att utvecklas som person. 7.de huset härskaren Merkurius befinner sig i Skorpionen i konjunktion med Saturnus. Ger dig en seriös och stundtals allvarlig syn på tillvaron. Du behöver känna dig trygg med människor och din partner för att seriöst på djupet tala om dina känslor. Det kan tyckas att du tänker långsamt, men det är för att du har ett behov att ta in och bearbeta dina intryck på ett mer systematiskt sett. Du kan i din barndom varit begränsad att uttrycka dig fritt, varför du lärts säga det som förväntats av dig. Men ingen kan begränsa drömmar och fantasi där du fått uttrycka dig fritt.

Det är viktigt att veta att inom astrologi utvecklas man med sitt horoskop. Hela tiden bildar ens natala horoskop aspekter till planeterna i dagsläget. Så ju äldre man blir desto fler möjligheter har man haft att bearbeta och utveckla både sina styrkor och svagheter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
3/22/14, 2:16 PM
#19

Tack Kyllan56! 🙂

Det stämmer nog en hel del!👍

Jag har ibland funderat på vad Saturnus i konjunktion till Merkurius (i skorpionen och sjunde huset) kan stå för.. och det här med att begränsas i sitt uttryck från barndomen - kan nog också stämma..

(När jag var barn så skulle vi sitta stilla och vara tysta - och sa jag ett knäpp - så kom det fram en knytnäve under hakan - från min far.. Han slog mej aldrig - men hotet om det räckte för att hålla tyst..😕)

Men jag har också kommit fram till att konjunktionen också kan stå för andra saker:

  1. Jag är född med en hörselnedsättning på båda öronen - vilket gör att jag ibland har lite svårt att uppfatta när flera personer pratar i mun på varandra - eller med en låg röst. Det kan också ofta bli missuppfattningar. Då är det många gånger betydligt lättare att kommunicera via skrift (- men det kan ju för all del bli missuppfattningar där också..) 😉
  2. Merkurius kan väl stå för syskon också - och med saturnus tätt intill som begränsar och kräver ansvar..😎 Kan säga att jag har haft en hel del utmaningar, begränsningar och ansvar när det gäller mina syskon - de kanske faktiskt har gett mej de svåraste utmaningarna i livet..🥵
  3. Men det finns ju positiva saker också med den här aspekten. Om man har lite svårt att kommunicera på ett ytligt plan med andra - så har man kanske lättare att studera och djupdyka i undersökningar som intresserar som tex astrologi.. och göra lite annat detektivarbete..😉
  4. Sen så har jag just upptäckt att jag har Lilith på 13 grader skorpionen - alltså i konjunktion med både merkurius och saturnus. Och Lilith har jag läst kan stå dels för vår mörka sida - som vi kanske inte ser själva - men också för blinda fläckar - där man tex. kan ha mycket svårt att kommu-nicera med någon närstående som har en personlig planet alldeles i närheten. Och det kanske stämmer…🤔
Kyllan56
3/22/14, 2:55 PM
#20

#19 Jag tänker mer på syskon tillhör 3:de huset. Men du har 3:de huset i Tvillingarna. Tvillingarnas härskare Merkurius befinner sig i Konjunktion med Saturnus, vilket i sig kan visa att du fått ta stort ansvar för dina syskon eller de inneburit ansvar för dig. När jag tolkar så står Solen och Saturnus för fadern. 

För mig personligen missuppfattar jag mer i skrift en i tal, eftersom kroppsspråk och tonläge inte finns med i bilden. De säger så mycket mer än bara budskapet någon ger. De klär den nakna språkkroppen i känslomässiga kläder, vars färger och plagg säger en hel del.

Det har alltid traditionellt sett varit fadern som ger de yttre ramarna och reglerna, där av Saturnus.

Naturligtvis står det för att skriva. Du får inte förglömma att 3:de husets härskare står för kommunikation överhuvudtaget. Prata, springa, skriva, kommunikationsmedel o s v. 

Lilith har jag inte så stor erfarenhet av så att jag kan uttala mig. Men det du säger låter rimligt. Därav förstärks nog ditt behov av att verkligen kunna lita på folk innan du kommunicerar på djupet av vad du känner. Det kan ju också vara den närstående som är en del av din blinda fläck. Bara en reflektion, inget som jag kan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Amon
3/22/14, 3:37 PM
#21

Tack Kyllan56!🙂

Ja det gäller att inte fastna i det negativa här i Saturnus / Merkurius konjunktionen. Om det är den som vill dra mej mot känslor av sorg och vemod - kan det ju vara - (just nu befinner sig ju Saturnus ganska nära min Venus i horoskopet också) - men det kan ju också vara allt det andra jag har i vattentecknen.

Förstår att jag fångar upp mycket känslor och stämningar runt omkring mej också - så allt kommer inte från mej själver.. 😎

Kan det vara en tillfällighet att jag är gift med en vattuman - med månen och asc i tvillingarna? Och så har jag en mycket kommunikativ tvillingdotter.. så här får man allt träna på att kommunicera!😃

Det roligaste jag har i horoskopet är nog också just Jupiter / Uranus konjunktionen i kräftan i femte huset. Att hitta på roliga saker med barn och barnbarn - det är nog det bästa man kan göra för humöret!🙂

Kyllan56
3/22/14, 5:24 PM
#22

Som jag ser det kommer Saturnus i kontakt med din Venus i mitten av november, då den ligger en grad från din Venus. Saturnus är läromästaren och karma planeten. Där den befinner sig ska man göra någon typ av erfarenheter. Din partner och du kanske ska göra långsiktiga planer som har med hus 8:a att göra. 

Din man och dotter ger dig möjligheter till kommunikation. Det som är rätt utmärkande med mycket luft är att de är intellektuella och kan inta en ståndpunkt de egentligen inte har för att få igång en diskussion. De kan vara är rätt provocerande. Så med Din Våg och Din mans och dotters luft. kommuniceras det nog en hel del i ert hem.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
3/22/14, 5:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Ja så kan det vara ibland.. 😉

Min dotter förresten har som sagt solen i tvillingarna men också månen i skorpionen - så hon är både kommunikativ och djup på samma gång. Hon har också asc i jungfrun - flitig och ordningsam.. Hon jobbar som lärare - för de minsta - och hon är "avgudad" av alla barn.. 😇 Hon har också varit simlärare i många år.. Och hon har precis som sin far - solen i tionde huset.. 😉

Kyllan56
3/22/14, 6:58 PM
#24

Solen i hennes horoskop ligger så nära 11:e husspetsen så den får även tolkas i 11:e huset. 

Sedan har din dotter en Stortrigon  precis som du med Månen och Jupiter hos er båda. Du har din Måne på på Ascendenten och din dotter på IC. 

Min dotter och jag har båda Solen i åttonde huset, Månen i Lejonet och Venus i 9:de huset. Man hittar alltid likheter med sina barns horoskop.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
3/22/14, 10:49 PM
#25

Ja - det är kul att finna likheter och beröringspunkter!🙂

Det tycker jag att man gör med alla i sin familj - även om det är lite olika beröringspunkter som man har med de olika personerna - ingen är ju den andra lik..👍

Jag har två söner också - en kräfta och en fisk. Och jag har ju mycket gemensamt med dem också - var och en på sitt sätt. Kanske har jag mest gemensamt med min fisk - son. Han har solen nära min måne och asc. Kräftpojken och jag har haft lite kontroverser under åren - men det har blivit bättre med tiden. Solen - kvadratur solen ger väl lite spänningar oss emellan.😉

Jag är ju intresserad av tidigare liv också - och vet att jag träffat alla dessa personer tidigare.

Tror att vi har mycket med oss från tidigare liv - och vi kanske inte har en aning om varifrån dessa vanor, ovanor, intressen osv kommer ifrån. Det finns astrologer som kan se detta i ett horoskop - men jag har ingen aning om hur de ser det - kan det vara planeternas retrograda rörelser?🤔

Kyllan56
3/23/14, 11:26 AM
#26

# 25 Månnoderna ger också information. Den södra noden sägs vara de styrkor vi tar med tidigare liv och den norra noden, det vi ska utveckla i detta livet. Titta på vilka tecken och hus det ligger i. Retrograda planeter talar också om tidigare liv. Saturnus är karma planeten och säger en hel del om ens Karma. Har du mycket kontakter till en anna persons Saturnus och den till din talar det för tidigare liv. Linda Goodman talar också om Plutos inflytande i Karma mellan två personer och talar i sin bok "Relationstecken" om karma och synastriaspekter mellan två personer.

Följande böcker kan jag rekommendera, som jag har. Men det är evigheter sedan jag läste dom.

Martin Schulman "THE MOON´S NODES AND REINCARNATION", Volume 1

Martin Shculman "RETROGRADES AND REINCARNATION", Volume 2

Martin Shculman "Karmic relationships

Donald H Yott "ASTROLOGY AND REINCARNATION"

Själv är jag inte så säker att vi lever tidigare liv. Jag tror idag mer på att vi har en "andefamilj" (grupp av andar) och att andar från den inkarneras som människa för att man tillsammans ska lära sig något här i detta livet. Ens guider, andlige ledare o s v, kan vara från den andefamiljen. Så när man erfar erfar "tidigare liv", kan det vara guidens- eller någon annan i "andefamiljens" liv på jorden man upplever som ett tidigare liv. 

Men jag är övertygad om att familjemedlemmar och människor som kommer in i ens liv - även bara för en dag - och är viktiga för en har med karma att göra. Men jag tror det handlar mer om utveckling i ande världen än här på jorden. Men vem vet jag kan ändra mig igen.😉För en gång i tiden var jag övertygad om att vi inkarnerades om och om igen.

Så det är klart att du och dina familjemedlemmar har en uppgift att utveckla varandra i det här livet. Planeter i kvadratur "bråkar" med varandra, så det är kanske inte så konstigt att du och din son har mer dynamik i ert förhållande.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
3/23/14, 1:13 PM
#27

Tack för svar!🙂

För min egen del är jag övertygad om tidigare liv. Jag har gjort många regressioner till tidigare liv - som har förklarat mycket för mej om vem jag är i dag. Och vad jag tidigare haft för relation till människor som jag träffat under det här livet. Mycket gammal karma har jag löst upp också..😕

Flera personer som på ett eller annat sätt har tagit mitt liv tidigare - har jag konfronterats med och förlåtit. Tror oftast inte de har förstått orsaken - och det behöver de inte heller. Men det är nu upplöst - och försvunnet. 🥵

Under några sökande perioder i mitt liv - så har jag utbildat mej på olika sätt - bla till regressionterapeut. Och det är helt fantastiskt att se hur människor kan släppa gamla fobier och rädslor tex - och få aha - upplevelser - när gamla minnesbilder från tidigare liv spolas fram i deras medvetande! Det har alltid minst en koppling till nuvarande liv - men oftast flera.

Tror nog att den här Saturnus/Merkurius konjunktionen i skorpionen i sjunde huset har hjälpt mej mycket med allt detta utforskande arbete - i tidigare livsupplevelser.👍

Men den här tråden skulle väl handla om ascendenten - så här har jag kommit långt ifrån ämnet.. ☺️

Annons:
Kyllan56
3/23/14, 1:41 PM
#28

#27 Så spännande att du är regressionsterapeut. För ett år sedan besökte jag en sådan. Jag var väldigt konfunderad när jag gick därifrån och jag har ännu inte riktigt smält min upplevelse. 🤔

Vilken gåva att kunna komma underfund med och kunna förlåta människor, som gjort dig illa eller påverkat dig i negativ bemärkelse. Kärleken och förmågan att förlåta är det största i livet! 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
3/23/14, 1:51 PM
#29

Ja - så sant så!👍

Älska, Förlåta och Släppa måste man kunna göra - för att själv kunna gå vidare i utvecklingen! ❤️

Tråkigt att du fick en dålig upplevelse hos terapeuten.😕

Man skall inte släppa en klient förrän den mår bra igen. Det kan ju faktiskt komma upp starkt traumatiska upplevelser - och då måste man kunna ta hand om dem också! 👍

Själv håller jag på med healing också - och ibland kan det behövas både samtal och healing efteråt.☀️🌈✨

Kyllan56
3/23/14, 2:02 PM
#30

#29 Det var ingen dålig upplevelse i sig. Hade bara svårt att ta till mig det jag själv sa. Kändes som jag fantiserade. Men det finns det som talar för att jag inte gjorde det. 

Healing håller även jag på med. 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
3/23/14, 2:36 PM
#31

Så kan det vara - ibland kan det upplevas som lite overkligt - men ändå verkligt på samma gång - och många undrar - är det här bara min egen fantasi som spelar mig ett spratt?🤔 

Men oftast så faller pusselbitarna på plats - man får en insikt och förstår allt mycket bättre. Sen tror jag inte man behöver gå omkring och grubbla på tidigare liv - utan den insikten och förståelsen man får löser upp mycket som man sedan kan släppa.

Har också meditaitonskurser - och där brukar en gruppregres- sion ingå på slutet. För någon månad sedan var det en tjej med som undrade varför hon alltid har haft så väldigt god kontakt med och hjälp av sin granne. Och nu fick hon se att hon varit gift med honom i ett tidigare liv. Hon blev förvånad - för hon hade inte alls tänkt i dessa banor - men han hade alltid varit en självklar och hjälpsam vän till henne. 

De relationer vi etablerar i tidigare liv - fortsätter liv efter liv - så vidare inget speciellt tillkommer. Man känner direkt när man möter en gammal kär vän - och även … en ovän..🙂

Hela min stora kära familj från ett tidigare liv - som levde på samma lilla ort för 150 år sedan - har nu kommit tillbaka till mej en efter en. Jag var gift med samma man nu som då - och då hade vi sju barn. Nu har vi tre barn.

Men jag har fått insikter om att även de andra barnen har kommit tillbaka igen. Två av dem är min dotters bästa väninnor - och jag har alltid känt som om de hört till "min" familj!

En är min måg - och honom har vi känt sen han var 17 år - och han har också alltid känts som en i familjen. Den siste är mitt barnbarn - och den insikten fick jag när han var sju månader gammal.

Jag förstår att detta kan låta otroligt för en person som inte tänker i dessa banor av återfödelse - men detta känns helt sant och naturligt för mig - och även för åtminstone min dotters väninnor - de känner detsamma!

Jag har berättat detta för alla i familjen - men alla tänker inte riktigt i mina banor - och vet väl inte riktigt vad de skall tro.. Men det spelar ingen roll - huvudsaken är att alla kommer bra överens allihop - och det gör de verkligen! Min måg tex. har mycket bra kontakt och gemensamt med mina två söner - och det är ju inte så konstigt alls egentligen!🙂

Kyllan56
3/23/14, 3:08 PM
#32

Nej, jag tycker inte det är ett dugg konstigt, bara spännande.Även jag känner samhörighet med många i mitt liv. En gång var jag hos ett medium Rosita Karlsson, hon är en av två som jag känt var äkta. Hon sa att min dotter varit min mamma i ett tidigare liv och att min brorsdotter egentligen skulle komma till mig, men eftersom jag fick missfall hamnade hon hos min bror.

När jag gjorde min regression så kunde jag märka ett motstånd. Det första jag såg var Hela Danmark uppifrån. Det såg ut som en karta av Danmark, men på "riktigt". Jag valde att inte gå ner dit.😕Än idag undrar jag varför. Nej jag valde England istället. Dumt, men naturligtvis kanske det var dit jag skulle där motståndet var som störst. 

Precis när Neptunus transiterade min sol i Fiskarna i åttonde huset, beställde jag tid. Neptunus konjunktion Solen är en av de transiter som ger stor potential till andlig utveckling. Vad passar bättre med min Ascendenthärskare Solen i åttonde huset, än möjligheten till transformation och döden är ett måste för att kunna komma tillbaka och leva igen på jorden. Tänkte genom att vara något bevandrad i astrologi, kunde jag styra medvetet, genom att verka i transitens intresse. Men till syvende och sist så går det nog den vägen ändå, varken man vill eller ej. 🙂

Nu kom åter Ascendenten i alla fall till en viss del in i diskussionen igen.😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
3/23/14, 10:32 PM
#33

Det var nog ett jobbigt minne från Danmark.. 🤔

Det krävs lite kraft och mod för att ta itu med de jobbiga minnena - men det blir desto större lättnad efteråt.😇

Ja - det som är planerat att man skall uppleva eller utveckla kommer nog ändå - vare sig man är bevandrad i astrologi - eller inte.  

Jag känner en tjej som hade väldigt svårt att gå tillbaka till det livet där hon följde med en båt som sjönk - och drunknade. Men till slut så bestämde hon sig för att gå tillbaka till det minnet - och återupplevde det under en mycket kort stund. Sedan dess var hennes rädsla för djupt vatten som hon haft under hela livet spårlöst borta..👍

Upp till toppen
Annons: