Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 806 ggr
Farwuq
3/4/14, 6:35 AM

4:e mars

Idag är det fettisdagen, nu ska vi äta fastlagsbullar.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
3/4/14, 7:55 AM
#1

Riktiga fastlagsbullar med marsipan och grädde (inte semlor).

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Magi-cat
3/4/14, 11:16 AM
#2

Semlor, med mandelmassa och mycket grädde. :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
3/4/14, 11:26 AM
#3

Här i djupa söder kör vi med vårt eget stuk.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
3/4/14, 2:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

  Personligen så tycker jag att semlorna är lite för stora. Men… det tycker jag faktiskt om de flesta bakverk. Vill alltid ha bakelserna i ungefär halva storleken. Lustigt nog så skulle jag nog kunna äta flera då. 😃 Ingen logik där inte.

Vad sägs om nano-Semlan? Ungefär dubbelt så stor som en ordinär köttbulle. Eller… vid närmare eftertanke… kanske tre gånger så stor. Köttbullar kan ju vara väldigt små ibland.

Och så håller man upp den lilla behändiga nano-Semlan mot solen och njuter av anblicken. Sedan stoppar man den snabbt i munnen och tuggar orgiastiskt i sig den. Och tio till tolv stycken till. Till alla diet-människors skräck och fasa. Mmmm….🍸🎈

Dagens horoskop har en Jupiter som formligen strålar ut aspekter. Undrar just vad det innebär?

Magi-cat
3/4/14, 2:26 PM
#5

Är inte Jupiter en välståndets och växandets planet som måste innebära att semlorna SKA vara stora och gräddiga :-)?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
3/4/14, 2:32 PM
#6

  Jo. I och för sig.

Fast… de kan ju också vara mindre men många. 😃

Annons:
Magi-cat
3/4/14, 2:41 PM
#7

I och för sig…:D


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
3/4/14, 3:15 PM
#8

#4

Bara inte stormakten i öst tar för sig ännu mera.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
3/4/14, 3:53 PM
#9

  Men… jag funderade på våfflor idag. Jag älskar våfflor. Våfflor är det bästa som finns. 🏆

Men jag såg att man skall ha bakpulver i dem. Det är kanske därför som mina alltid är lite platta. Jag brukar aldrig följa recept. Men skall kanske testa med bakpulver. Men när bakpulvret har gett ifrån sig koldioxid så blir det Natriumkarbonat kvar. Och det har en karakteristisk smak som jag är något tveksam till. Men tar man inte för mycket så gör det nog inget. Sockerkaka är ju trots allt inte helt fel. Och det har man ju bakpulver i.

Såg också att man kan använda jäst. Undrar just hur det blir? Då skall det jäsa först. Sedan såg jag ett recept där man har riven ost i???

Världen är i ständig förändring. 😃 Ost i våfflor?? Jag undrar just hur det blir.

Jag säger ibland när jag är lite obalanserad att ingenting förvånar mig längre. Uppenbarligen har jag helt fel där. 😃

Men förmodligen kommer jag inte att hinna att strula med våfflor idag. Hittade ett matematiskt-grafiskt program som var helt gratis. Det kommer, hör och häpna, från Microsoft. Det är uppenbarligen tänkt som ett pedagogiskt skolprogram. Fast det är faktiskt inte helt fel. Får lite större bilder än från min mobil-telefon. Även om det är lite si och så med färgerna. Men det kan man ju trixa till på annat sätt.

Men Microsoftprogram har sina egenheter vilket jag blev påmind om här. Så flera timmars jobb gick rakt åt skogen. Och programmet känns på något sätt inte riktigt klart än. Men skam den som ger sig.

Man blir antagligen inte nöjd förrän man skrivit programmet själv. Nackdelen är bara att det är ett himla jobb. Dagens operativsystem är extremt knöliga att skriva program till.

cu

[greenseng]
3/4/14, 4:20 PM
#10

#8

  Stormakten i öst var det ja.

Det värsta är att man får aldrig någon riktig information om hur det egentligen är. Media är alldeles för kontrollerade och styrda. Och till sist när man ger sig ut och letar lite så sitter man med fullständigt motsägelsefulla uppgifter.

Putin ger intrycket att vara en kvarleva från en svunnen tidsålder. Dessutom "machar" han sig alldeles för mycket. Han lär visst ha svart bälte i någon kampsport. Men hans kropp talar ett annat språk. Och fåfänga är en farlig egenskap att ha i en sådan position.

Och att slänga småtjejer i fängelse när de egentligen inte ens har begått ett brott utan faktiskt riktat en allvarlig bön på sitt eget lilla sätt, det tyder på att han har en minst sagt skruvad själ.

Men om han tittar för långt åt väst så har han en mycket pedagogisk örerraskning som väntar på honom.

Farwuq
3/4/14, 7:23 PM
#11

Våfflor är gott.

😃

Stormakter som våldtar småländer är däremot inte gott.

😭

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
3/4/14, 8:57 PM
#12

  2014 lär nog bli ett händelserikt år. Men jag misstänker att Putin bara "stilar" sig här. Ungefär som han i Korea brukar göra. En slags typ av exhibitionism som ofta används av regenter som inte klarar av eller förstått sin egentliga uppgift.

När en stormakt hoppar på ett mindre land utan egentlig godtagbar anledning, så ger det ett motbjudande intryck. Till och med löjeväckande.

Patetiskt.

Upp till toppen
Annons: