Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 780 ggr
[Sol69]
2/22/14, 10:50 AM

Lördag den 22 Februari

God förmiddag!

Nyss var det lite sol som lyste igenom här och jag blev så varm inombords för jag längtar efter sol och värme.. Vårens plusgrader är så otroligt härligt.. När man ser att allt börjar få liv och man kan nästa ser att det växer så det knakar..

Idag blir det fixa lite hemma, innan jag ska jobba i kväll.. Så blir inte en lugn dag.. Men så är det ju om man jobbar inom vården..

Men önskar er alla en trevlig helg.. 🤗

Annons:
Emo
2/22/14, 11:57 AM
#1

Här skiner solen och det känns vårlikt. Jag har hunnit med att städa en del i affären. Roligt att snygga till det.

Hoppas ni alla får en skön lördag.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
2/22/14, 11:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

  Och lördagen börjar närma sig sitt slut.

Den här gången tänker jag inte visa fram något världshoroskop utan ett horoskop på en nyfödd prinsessa. Det är faktiskt ett intressant horoskop.

I och med att detta är en översiktsvy så har jag ganska stora orbisar. Horoskopet brukar bli ganska rörigt då med massor med aspekter. Men det ger trots allt en bra översiktsbild och ibland när jag väger in det med en bild med mindre orbs så upplever jag märkligt nog något som kanske kan kallas en slags rörelse. Planeterna har trots allt en rörelse och den är väl också viktig.

Jag använder här en tropisk (i västerlandet vanligast) zodiak och Lika Hus-systemet. Eftersom Ascendenten här är i början av Skorpionen så ligger den så nära Vågen att de flesta Hussystem kommer att se väldigt lika ut. Vågen ligger ju i ett av ekliptikans två jämviktslägen. (Väduren är det andra).

Dock ligger Neptunus i Hus 4 och Uranus i Hus 5 i Placidus system. Här ligger Neptunus i Hus 5 och Uranus i Hus 6. Annars tror jag inte det blir några större förändringar. MC ligger i Hus 10 här i Lika Hus-systemet. Vilket besparar oss mängder av teoretiska och filosofiska problem.

Jag böjade faktiskt skriva en nybörjartolkning här men så kom jag till sans och hejdade mig. 😃

Men horoskopet är underhållande och faktiskt spännande. Jag har än så länge inte tittat på hennes berömda kusins horoskop, men det behöver jag inte, trots allt. En unge som sträcker sig efter en vinnar-pokal vid bästa reporter-uppslutning har utan tvekan framtiden liggande framför sina fötter. Till faktiskt Svea rikes bästa.

Hennes morfar gjorde också en fingervisning i tv som barn. Men han försökte hälla tillbaka vattnet från en vattenkanna till slangen vattnet en gång kom från. Vilket reportern helt rätt tyckte var en dålig ide. 😃

Det är sådant som "di gamle" kallade Omen och som tillhör en tidlös kunskap som brukar kallas "Varats språk i världen". Och som egentligen är den grund som astrologin bygger på.

Oj, oj. Vilodagen närmar sig med stormsteg. Hmm… en kopp te vore nog inte helt fel nu.

cu all.

Upp till toppen
Annons: