Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 669 ggr
[Sol69]
1/10/14, 11:47 AM

10 Januari

God dag!

Nu är helgerna över och allt börjar att gå i sin vanliga stilla lunk. Så nu kanske det blir lite mera aktivitet här inne också 🙂

Hoppas alla har haft en mysig ledighet nu här det har varit så många röda dagar. Själv så har det känts som att det enda jag gjort är att jobba. Men så är det ju när man jobbar inom vården..

Önskar er alla en trevlig fredag.. 🤗

Annons:
[greenseng]
1/10/14, 12:07 PM
#1

  Tjao!

Har också jobbat inom vården och… tja, det är som det är.

Och idag skulle jag absolut inte vilja jobba inom vården. Då fick de nog 4-dubbla lönerna först. 🤓

Om ens det skulle räcka.

Så som de snålat så misstänker jag att det måste råda ett skriande behov av mer personal.

En läkare ville för ett tag sedan slänga in mig på lasarettet för utredning. Jag har ett så skrämmande högt blodtryck att personalen tror det är fel på apparaturen. Men jag har sällan så högt hemma.

Men jag sade till läkaren:

- Inte en chans. Jag vill leva några år till. 😃

Och jag menade det. Det var inget skämt. Och jag vann. 🏆

Farwuq
1/10/14, 12:17 PM
#2

Nä kan man hållas sig från sjukhussängen så ska man göra så.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
1/10/14, 1:37 PM
#3

#2

  Det stämmer. Det sade till och med vår garvade lärare i lab-teknik.

Hon sade: - Om ni måste in på sjukhus så skall ni antingen vara medvetslösa eller vara så alerta så ni fattar allt om vad som försiggår runt er. Om ni är i någon som helst annan situation så skall ni både ha livvakter med er plus en mycket sjukvårds-kunnig person. Helst en läkare. En bra läkare. Ni tror mig kanske inte men… jag vet vad jag talar om.

Och detta är alltså 30 år sedan.

Och en sak skall ni veta…

Det har definitivt inte blivit bättre.

Upp till toppen
Annons: