Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 965 ggr
[greenseng]
12/16/13, 5:38 PM

16:e December

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

   Måndag är … hmm… måndag. Månens dag, antar jag. En tung dag tror jag de flesta tycker men det mesta går nog på rutin en sådan dag.

I svenska wiki sägs måndag komma från den fornnodiska guden "Måne". Den engelska wikin är lite tyst om detta men kanske mer indirekt talar om det. Men det finns alltså en underskön man som heter Måne i mytologin och hans lika sköna syster heter Sol. Men jag lämnar åt mera lärda att slåss om vilket kön månen och solen egentligen har.

Astrologiskt sett går Mars in i en farlig position nu med en Opposition till Uranus och en Kvadratur till Pluto. Och eftersom Pluto redan har en ganska jobbig Kvadratur till Uranus så har vi alltså ett T-kors också kallat Universellt kors på himlen. Detta kommer så småningom att övergå till ett Storkors där en herrans massa planeter är inblandade.

Det är faktiskt lättare att räkna på de som inte är inblandade, dvs. Saturnus och Neptunus. Och eventuellt kanske Venus.

Och i morgon kl. 10:27:51 är fullmånen exakt och på nyårsdagen kl. 12:13:57 är nymånen exakt som ni kan se på kartorna nedan.

Något tycks viska om en händelserik jultid. Eller fortsättning på december. Och 2014 tycks inte gå av för hackor heller. Åtminstone inte globalt. Många beklagade sig väldeliga om 2012 och 2013. Men jag har helt tiden varit lite mer orolig för just 2014. Av intuitiva skäl? Njaa… vet inte riktigt. Nog mest av logiska, tror jag.

Bubblorna kan knappast hålla längre än till 2014.

Fast jag kanske är hopplöst paranoid. Och gör mig bäst med en foliehatt på huvudet. 😃😃

Men faktum är att jag tror att det faktiskt finns en affärsidé i just foliehattar. Vi utsätts så otroligt mycket av vågor från mobiler och annat tekniskt krims-krams och folk har ju alltid med sig sin mobil var de än är. Men den energi som detta alstrar räcker till att driva en digital klocka utan någon typ av batteri eller nätström.

Man kan alltså tillverka en "evighetsklocka" som går av sig själv likt en perpetuum mobile. Och när vi omges av så mycket energi dag efter dag så kanske hjärnan behöver lite semester från den då och då. Och en foliehatt skulle nog kunna skärma av en hel del, misstänker jag. Funderar på att testa ( när ingen tittar på ). 😇

Nej. Dags att fortsätta att studera astrologiska Harmonics. En lite märklig teori. Men själva urgrunden till den är urgammal. Dock så presenterade John Michael Addey en modern version av detta. Men i Indien har denna idé funnits länge.

Dock handlar det om en något mer raffinerad metod att hantera aspekter.

cu all

Annons:
Farwuq
12/16/13, 6:07 PM
#1

Trevligt med en måndag för en gångs skull.

👍

Fullmåne i natt, jag får ge mig ut och tjuta och morra.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
12/16/13, 10:25 PM
#2

Du med…??  😃

Upp till toppen
Annons: