Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 979 ggr
[Sol69]
11/23/13, 9:21 AM

23 November

God morgon på er alla!

En härlig morgon med kaffe har jag här. Ute ser det ut att vara ruggigt kallt. är nog runt noll tror jag.. Fryser

Men ska försöka att ge mig ut och handla lite idag. Ser att kylen gapar tom igen.. Vem är det som äter upp vår mat. Just det det var ju den lilla andemusen som varit framme igen Skrattar

Hoppas att ni har tänkt att hitta på något roligt nu när det är lördag och helg Cool

I alla fall önskar jag er en fin dag Kramas

Annons:
Farwuq
11/23/13, 2:23 PM
#1

God eftermiddag i solskenet.

☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
11/23/13, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God kväll.

Dagen är snart slut. En dag med 7℃. Knappt man kan tro det.

Vi börjar väl sakta men säkert gå mot jul och nyår.

Färgmässigt förknippar jag jul och nyår med rött, grönt och kanske vitt. Och kikar man på horoskopet nedan så stämmer det väl ganska bra. Ser faktiskt nästan ut som ett konstverk. Horoskopet är gjort för den kommande nyårsdagen. Just när nymånen är helt exakt.

I Stenbocken är då ett Stellium. Med MC, Solen, Månen, Pluto, Merkurius och Venus. Värsta nyårspartajet alltså. Och Mars i Vågen, Jupiter i Kräftan och Uranus i Väduren är allmänt sura för att de inte får vara med. 😎 Så man kommer nog att kunna kalla denna nyårsdag för "Den gigantiska baksmällans dag". 🤦‍♂️

Vi är bara en halv grad från ett storkors här ( med mina orbisar ) och jag misstänker att de flesta astrologer hade nog markerat ett storkors. Jag måste erkänna att jag var väl inne på den idén också, men jag tycker faktiskt det ser vackrare ut så här. 😃

Jag har ingen aning om hur man skall tolka det här. Om åtta timmar ungefär är solen i exakt konjunktion med Pluto t.ex. Här finns alltså energi. Horoskopet är faktiskt ganska unikt. Egentligen har vi alltså en mycket stark konjunktion mellan fyra planeter och sedan kan vi lägga till MC också. Grymt sa grisen.

Har man tur så blir det sån't strul mellan alla de ingående planeterna så det inte blir varken hackat eller malet. Och Trigonen mellan Jupiter och Saturnus tar över istället.

Vem vet? Det kanske är så att aspekterna bara har en viss mängd energi som måste delas fifty fifty mellan hårda och lätta aspekter. Och i det läget vinner ju Jupiter och den ordnande Saturnus. Och då blir det nog skoj, skoj, skoj.

Men… Det är bara att böja sig för fakta. Vi vet inte. 

Och tänk på att ofta börjar föreställningen innan aspekterna är så exakta. Alltså en eller några dagar innan.

Det enda rådet jag har att ge är: Skall ni ut och resa med tåg till jul och nyår så planera väl. Inga panikresor. Man skulle faktiskt kunna säga efter järnvägarnas alla eskapader: "Det är bättre att komma fram för tidigt än att inte komma fram alls". 🤓

😃

cu all

Emo
11/23/13, 11:55 PM
#3

God kväll. Här har vi haft trevligt besök i dag. Vår äldste sonson och hans sambo hälsade på oss. Det blev en trevlig eftermiddag med snackande och datorspelande. Oni var så glad.😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: