Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3121 ggr
Olive
10/31/13, 10:33 AM

Vilket stjärntecken är du? :)

Undrade bara vilket som var det vanligaste stjärntecknet av med lemmarna på astrologi sidan :) 

Själv är jag kräfta🙂

Annons:
Aleya
10/31/13, 10:39 AM
#1

Tiger/Oxe.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Sol69]
10/31/13, 10:43 AM
#2

Skorpion

[ErikP]1
10/31/13, 10:47 AM
#3

Väduren

Farwuq
10/31/13, 10:57 AM
#4

Vattuman

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Felliiis
10/31/13, 1:00 PM
#5

En stolt Vädur

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Vander-sten
10/31/13, 2:19 PM
#6

Mix av Tvilling och Kräfta🙂

Har mitt datum precis mot slutet i sista (1/3) dekanen i Tvillingarna.

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Annons:
arandeira
11/5/13, 7:32 PM
#7

Mitt soltecken är Tvilling men jag har min ascendent i Kräftan och månen i Skorpionen. En mix som passar mig läskigt bra 🙂

Seglarina
11/5/13, 8:39 PM
#8

Vädur

Malava
11/6/13, 11:14 AM
#9

Tvilling  Född 2/6 kl.02.17🌛🙂

#6 Skulle vilja veta vad jag har för "mix" om du vet? 

Sen har jag hört att man kan ha "hus" i andra tecken, när jag söker på nätet så tycker jag bara att det är rörigt. svårt att läsa av det jag hittat.

Så finns det någon som har den kunskapen och kan/vill hjälpa till möjligtvis?

🌺🙂


[Sol69]
11/6/13, 11:16 AM
#10

Malava för att kunna se mera detaljer krävs årtal och födelseort.. Om jag har uppfattat det rätt.. 🤔

Malava
11/6/13, 11:46 AM
#11

#10 Jaha ok 1964 södra bb som inte finns längre😃


Malava
11/6/13, 11:47 AM
#12

sthlm🙂


[greenseng]
11/6/13, 3:20 PM
#13

#9

Södra bb Long: 18E03 och Lat: 59N19 . Nästan exakt de accepterade Stockholms-koordinaterna.

Solen i Tvillingarna. Ascendenten i Oxen. Och Månen i Vattumannen.

Det finns ett flertal sk. Hussystem. Och astrologerna krigar dag och natt om vilket som är det rätta. Det är därför det är rörigt. Och det blir ännu rörigare när alla "vet" vilket det rätta är.

Det gör däremot inte jag så jag använder mig av "Lika Hus-systemet".

Där har du Solen i Hus 1. Men det har du nog i de flesta andra hussystemen också. Åtminstone i Placidus, som är det vanligaste.

Annons:
Malava
11/6/13, 5:08 PM
#14

#13 TACK !🌺 vad kul vetskap.

Då har man rätt i det röriga då, men vad innebär i korta drag"solen i hus 1"? vad har det för innebörd så att säga, novis på detta som du förstår.

Tack igen o kram❤️


[greenseng]
11/6/13, 5:59 PM
#15

#14

Du kan nog läsa lite om Solen i Hus 1 här.

Novis? Desto mer jag tittar på astrologi… desto mer novis blir jag. 😃

Funderar på om jag känner någon med solen i Hus 1. Vänta lite nu… hade inte den däringa donnan Solen i Hus 1? Hon är ju verkligen som hon är. Trots det, eller kanske på grund av det, så kunde hon kläcka ur sig saker som kunde få Dalai Lama att skamset gå och meditera.

Men herre gud vilket ego. Nästan som ett litet barn. Men… ett gott hjärta, trots allt. Och det är väl egentligen huvudsaken.

Men en person säger ingenting. Man måste registrera något som väldigt många har gemensamt. Så det säger ju ingenting om dig. 😉

undrarens
11/7/13, 6:44 PM
#16

slog upp ett sorts" horoskopmall "  för dig malava  och fick en fingervisning, men som sagt som greenseng skriver :

" astrologerna krigar dag och natt om vilket som är det rätta."

asc:  oxen hus 12 

sol :tvilling hus 1

måne :vattuman hus 11

mc: stenbock gränsen för hus 9, 10

venus:kräfta hus 3

mars: oxe hus 12

merkurius: oxe  hus 12

jupiter: oxe hus 12

saturnus: fisk hus 11

neptunus skorpion hus 6

uranus: jungfru hus 6 

pluto: jungfru hus 6

----------------------------

pallas skorp hus 6

juno skorp hus 6

ceres stenbock hus 9

vesta fisk hus 12

chiron fisk hus 12

norra noden kräftan hus 3

"sann" lilith skytt  hus 8

vad det då säger om dig som person låter jag vara osagt, dvs inte slagit upp de olika betydelser och beskrivningar som finns om dessa positioner i ett personligt horoskop.

men de är säkert bra saker i och med att "ur a born dragon, be proud" =) .

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Malava
11/7/13, 7:05 PM
#17

#14 ha! ha! ha! näe du den personen säger verkligen ingenting om mig.😛(möjligtvis barnsligheten jag väljer att säga ungdomligheten ha ha)

#16 Tusen tack, men som sagt hur tolkar jag detta🤦‍♂️🤔

 "ur a born dragon, be proud" =) . 🙂


undrarens
11/7/13, 7:36 PM
#18

ja menar att iom detta är du född på "bättresidan" genom hela ens persons  liv , tror jag iaf.

jag menade att du kunde skatta dig lycklig att du verkligen blev född det året du blev född, tänkte mest så bara🙂.

var det jag menade med uttrycket.

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Malava
11/7/13, 9:28 PM
#19

#18 Låter förhoppningsfullt, för fy för den sämre delen😮  🤪 har och går igenom ett h…e 😭på alla plan och känner väl att jag trampat snett, in på fel stig då så att säga😃🤔

Tur man har den styrka man trots allt har då

 Har inget tidigare i livet att klaga på  jämförelsevis med detta, haft hyffsat flyt, då var det alla fall jämna plågor med paus för andning😓

Klipp kort på begravningar tex är bara en sak i eländet fnv.

Vill hitta till guldstigen så tänkte söka kartan till den, horoskopmallen är kanske en bit av skatt kartan?✨

1964 vad är det för ordinärt med det året då?

skulle gärna byta till tex 1984 börjar trots allt känna mig något skrynklig näe då inte än, ungdomlig tvilling som man är😂😭

Du har gett ett hopp om livet som är kvar☀️🤑


Tarotstollan
11/8/13, 1:51 AM
#20

Våg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[greenseng]
11/8/13, 2:45 AM
#21

Kräfta. ♋

Mer info här.

[greenseng]
11/8/13, 3:31 AM
#22

#16

Har du använt det Topocentriska ( Topocentric ) hussystemet?

Och Hus 1 startar i allmänhet med Ascendanten i de flesta Hussystem. Bara för att vara allmänt petig, alltså. 🤓

🙂

undrarens
11/8/13, 7:03 AM
#23

ursäkta såg fel.   ascenden ligger ju i hus 1 oxen .

#22 koch hussystemet heter de jag "slog" upp på.

de finns ju massor av Hussystem vilket som är mer visande än nåt annat låter jag va osagt, valde koch denna gång.

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Malava
11/8/13, 7:28 AM
#24

#23 Ursäkta men vad innebär det, är allt fel eller endast hus 1 oxen?

Och se bilden annorlunda ut då, hamnar man på den sämre sidan då??😮Ha ha skräck senario men förklarar allt.

Kan säga att jag tar det med en nypa salt i o med rörigheten och vill passa på att säga tack för info i stora drag jätte intressant faktiskt.😃


Vander-sten
11/8/13, 2:23 PM
#25

#7 Intressant sammanträffande👍

#9 Hoppas det går bra för dig Malava🙂

Vill man undersöka närmare så finns program där man själv kan ställa in ens egna värden och födelsedata, så ser man precis hur planeterna ligger i förhållande till dem astrologiska husen.

T.ex http://www.papertv.com/screen.html

(Klicka högst upp på sidan för nå homepage.)

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

[greenseng]
11/8/13, 3:36 PM
#26

#23

Koch??? Nej, det köper jag inte. Både Uranus och Pluto hamnar i 5:e huset när det gäller Koch. (Såvida inte det program jag använder är helt ute och cyklar. Och jag med 😃).

Det enda Hussystem som ger mig en träff här är just det Topocentriska hussystemet. Det är ett unikt Hussystem eftersom det togs fram med hjälp av tester på personer. Åtminstone är det vad grundarna av det menar på.

Men trots det så överensstämmer det väldigt väl med Placidus system. . Och har samma svaghet. Samma svaghet som också Koch de flesta Hussystem har.  Alltså… man kan inte använda det på högre latituder.

Men det här skall inte urarta till en fight om olika Hussystem. Det är för mycket av det redan. 😃

[greenseng]
11/8/13, 4:02 PM
#27

#24

Nej det är inget som blir fel. Det handlar egentligen bara om terminologi eller språkbruket här. Man brukar säga att Ascendanten markerar början på Hus 1. Och Hus 1 berättar mycket om vårt ansoikte utåt. Vårt spontana jag.

Ascendanten var den viktigaste punkten för våra förfäder och enligt dem så berättar den mycket om vårt uppträdande och sätt att fungera. Det är därför man vill ha den som startpunkt för första huset. Den markerar den punkt där solen kommer att gå upp på morgonen. Eller… när solen står i horisonten på morgonen så är det just där.

Det är en punkt som vandrar snabbt. I snitt två timmar per tecken. Och ger alltså en möjlighet till mångfald av personligheter.

Det finns inga felaktiga eller rätta horoskop. Däremot kan ett horoskop berätta något om de potentialer vi är födda med. Sedan är det upp till oss om vi vill göra något av dem och hur vi väljer att använda dem.

cu

Annons:
Malava
11/8/13, 4:18 PM
#28

#27 och nedan

#23 Sjukt detta kan jag personligen tycka, så snälla ni kan ni åtminstone samsas om en någorlunda bild totalt? till mig

Tacksamt för man fattar ju inget av detta🤔🤔🤔

Hur tror ni man man mår??🤦‍♂️😴


Malava
11/8/13, 4:31 PM
#29

#24 ok ja ja, trodde jag skulle bli lite klokare på mina ev. potentialer mm  men tror jag skiter i det helt enkelt. blir ju bara värre,ha 😂ha


Malava
11/8/13, 4:32 PM
#30

Bidrog åtminstone med en disskution😃🎁


[greenseng]
11/8/13, 9:13 PM
#31

#29

Astrologi äter tid. Horoskop betyder väl egentligen "En titt på timmarna" ( Wiki ). Eller helt enkelt… tidmätare. Man betraktar egentligen element inlagrade i tiden. Men att lära sig om det kräver tid. Massor av tid. Och… tålamod.

Tyvärr finns det inget astrologi-piller a la Matrix. Alltså ett piller att äta och så vips… så kan man allt i astrologi.

Du trodde att du skulle bli klokare på dina ev. potentialer mm. men…

Men vad är det egentligen som hindrar dig?

Malava
11/9/13, 4:45 PM
#32

"dina ev. potentialer" ?

Och VEM är du då?😈


[AnnaFannyKarolina93]
11/10/13, 9:19 PM
#33

Tvilling 🙂

botakt
11/21/13, 12:47 PM
#34

Fisk! 15/3 15:18 :D

Annons:
Loris M
12/8/13, 10:34 PM
#35

Tvilling!

Upp till toppen
Annons: