Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 714 ggr
[greenseng]
2013-10-03 07:07

3 Oktober

Och solen är på väg upp och målar horisonten vackert röd-orange just nu. Jag har precis avnjutit en espresso.

En ny dag börjar och Jupiter i Kräftan chattar med Månen i Jungfrun.

Annons:
Magi-cat
2013-10-03 08:40
#1

Godmorgon! Solen strålar klar vid denna sena morgontimme!

Det vore intressant att hör vad Jupiter och Månen chattar om…

Ha en riktigt skön dag alla!🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Emo
2013-10-03 09:21
#2

God morgon, jo den konversationen är kanske intressant. 😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Sol69]
2013-10-03 12:02
#3

God lunch 😃

Nu har jag börjat min dag.. slitit mig från datorn en stund och ska snart fixa mat..

Men greenseng vad säger Jupiter i kräfta och månen i jungfrun om denna dag?? 🤔

I alla fall är det sol ute och jobb som väntar i kväll.. 😃

Ha en trevlig torsdag och puff är det helg igen

[greenseng]
2013-10-03 15:53
#4

Ett världshoroskop är aldrig lätt att tolka eftersom det täcker hela vida världen. Ingen liten plätt kommer undan. Och det hela handlar ju om krafter och energier som hela tiden förändras, och som kan ta sig olika uttryck på olika ställen. Och mycket av detta spel behöver inte synas. Det kan handla om idéer som poppar upp hos flera och beslut som fattas bakom stängda dörrar.

Det viktiga här är att det hela tiden handlar om cykler av speciell energi. Men hur detta utfaller skulle man faktiskt behöva ha profetiska drag för att kunna förutse.

I efterhand kan det i vissa fall synas. Men hur spännande är det? Det är alltid lätt att vara efterklok.

Månen rör sig snabbt. Stannar i ett tecken ungefär 2½ dag. Står för själen eller jaget men är mer känslomässig i sin verkan. Symboliserar ofta modern. Men eftersom den är kopplad till stjärntecknet Kräftan så har den också med barn att göra.

Jupiter står för kunskap men också för expansion. Är tillräckligt mäktig i sin påverkan för att symbolisera guden Zeus. Och Jupiter är i Kräftan, alltså Månens tecken. Och nu har den en kort kontakt med just Månen. En aspekt som kallas Sextil ( 60° ). Det är en mjuk och välgörande aspekt. Så vad som än dryftas så är det förmodligen positivt. 🙂 Men eftersom Kräftan är så kraftigt förstärkt nu så handlar det antagligen om barn. Eller kunskap om barn. Eftersom barn är så viktigt när det gäller både Kräftan och Månen. ( Trots det en vild gissning, skulle jag vilja säga 😃 ).

Jupiter är ju i ett tecken ett helt år och Månen vandrar runt zodiaken på en månad ungefär, så de lär träffas ganska ofta. ( Och chattar desto mer ). Ibland rofyllt och harmoniskt. Men ibland ganska grälsjukt, kanske. Månen är nog inte så lätt att ha att göra med. Framför allt inte när det handlar om dess eget tecken.

Barnens situation i samhället har ju dryftats mycket i Sverige det senaste. Och även i resten av världen. Men trots det så blir inte så mycket gjort. Och för politiker är barn mest en ekonomisk fråga.

Men misshandel av barn finns fortfarande i Sverige. Och även den extremt sjuka pedofilin. Men… vad sägs om en sådan sak som omskärelse, till exempel? Alltså, uttryckt med ett klarare språk så blir det: Stympning av små barn?

Nu när Jupiter är i Kräftan så är det ju ett ypperligt tillfälle att försöka göra något åt de här missförhållandena. Kanske dryftade Månen och Jupiter något om detta. Speciellt som när Månen är i Jungfrun och har tillgång till dess analytiska potential.

Eller… en förberedelse på att lägga vissa energier rätt.

Upp till toppen
Annons: