Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 918 ggr
[Sol69]
10/1/13, 9:14 AM

1 Oktober

God morgon..

Ny månad och ny start. Men oktober är nog den mörkaste månaden som vi har.. så det blir att tända små lampor och ljus för att lysa upp tillvaron..

Vad tycker ni om denna månad??

I vilket fall som helst så hoppas jag att ni får en bra dag och en bra start på den nya månaden.. 🙂

Annons:
Emo
10/1/13, 12:11 PM
#1

Tja, oktober kan vara både kall och dimmig, men ibland kommer vackra dagar, som vi får ta vara på.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
10/1/13, 10:39 PM
#2

Jag tycker oktober är mysig.

Kanske för att jag eventuellt blev tillverkad då. 😃

Det vilar något djupt och gåtfullt över Oktober. Som en mörkhårig kvinna klädd i svarta kläder med kromgrönt skärp.

Men hon får naturligtvis inte ta av sig peruken och förstöra allt med sitt illröda flammande hår. 😃

Huh… vilket humör jag är på. 😴

[Sol69]
10/1/13, 10:45 PM
#3

😃

Magi-cat
10/2/13, 8:40 AM
#4

Det är kallt.🥶

#2 Bäste Greenseng, om man har Merkurius i sitt soltecken. t.ex. (Vattumannen) - vad innebär det? 🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
10/2/13, 4:54 PM
#5

#4

Det är nog ganska många som har Merkurius i sitt soltecken ( till exempel jag 🙂 ). Det beror på att Merkurius aldrig är speciellt långt borta från solen. Merkurius är ju den planet som är närmast solen. Sedan kommer Venus som också håller sig nära sin ( förmodligen ) ursprungsstjärna.

I ett horoskop befinner sig Merkurius aldrig mer än 28° från Solen och Venus aldrig mer än 48° från Solen. Alltså hittar man alltid Merkurius i Sol-tecknet eller i närmast föregående tecken eller efterföljande tecken. Beroende på var Solen står i tecknet.

Om man har Merkurius i sitt soltecken så får tolkningen av Merkurius ungefär samma natur som tolkningen av Solen, men med en färgning av kommunikativa och mentala processer.

I min bok står det följande att läsa om Merkurius i Vattumannen ( ungefär ) :

Merkurius i Vattumannen är framtidsorienterad och samhällstillvänd. Fascineras av vetenskap och forskning. Bra på att bedöma andra människor men samtidigt hälsosamt illusionsfri. Trivs bäst i grupper och organisationer. Kontroversiella diskussioner tenderar till att stimulera dig. Du har ett mycket aktivt socialt samvete.

Lite kortfattat kanske, men säger väl en del. 😎

Magi-cat
10/2/13, 5:07 PM
#6

jajaja 😊 Klart den är nära solen 🤫

tänkte inte ….Tolkningen stämmer ju bra, men det fattades att man pratar före man tänker…..🤦‍♂️

Tack så mycket!🙂 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[greenseng]
10/2/13, 10:03 PM
#7

#6

Kanske intressantare än du först tror…

Det finns en populär doktrin inom Astrologin. Som handlar just om att tänka efter före. Och den är kopplad till just Solens och Merkurius inbördes positioner. Och eftersom jag har blivit ( helt och hållet mot min vilja ) ett verktyg till att förpassa gamla astrologiska doktriner till stjärn-kyrkogården så vaknar jag naturligtvis till här.

Denna doktrin säger följande ( om jag minns rätt ):

_- Om Merkurius befinner sig före Solen så talar personen först och tänker sedan. Men om Merkurius befinner sig efter Solen så tänker personen och talar sedan.
_

Minns inte om de var tvungna att vara i konjunktion. Skall försöka hitta boken jag läste detta i. Men den tillhör böcker med fötter.

För att denna doktrin skall stämma in på dig så bör du alltså ha Merkurius belägen före Solen i ditt Horoskop. Alltså ha ett lägre gradtal i tecknet än din Sol.

Eller…? 😃

Magi-cat
10/2/13, 10:12 PM
#8

Underbart! Det finns en förklaring till allt! :-D Ska kolla sedan…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
10/3/13, 8:38 AM
#9

#7 Tack snälla Greenseng! 🌺Du är en klart lysande stjärna! ✨🏆

Min Merkurius är mycket riktigt före Solen, så nu vet jag vad jag ska skylla på när jag babblat iväg! 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
10/3/13, 9:06 AM
#10

#9

Då verkar det som om denna doktrin klarar sig från stjärn-kyrkogården. Men den stämmer alltför bra på några jag känner alltför väl. 😃

Det finns säkert undantag och ett horoskop innehåller mer än så att ta hänsyn till, men trots allt…

cu

Magi-cat
10/3/13, 9:20 AM
#11

#10 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: