Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2656 ggr
Caroline L
9/4/13, 3:42 AM

Passande stjärntecken

Jag är Oxe och min pojkvän är Vattuman.

När jag läser runt överallt står det att dessa tecken inte fungerar med varandra.

"En tillfällig relation, men mer än så blir det troligtvis inte och ett längre förhållande blir ingen hit. Det ser inte lovande ut för ett längre förhållande"

Ska man ta åt sig av detta?

Vad anser ni om en kärleksrelation mellan oxar och vattumän?


Annons:
Farwuq
9/4/13, 7:43 AM
#1

Nä du ska inte ta åt dig av dessa skriverier.

Astrologi är mer än soltecknet, du måste ta hänsyn till hela horoskopet, till helheten.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/4/13, 2:44 PM
#2

Ok. Vad är det som är högst? Det är väl kärleken, antar jag. Den står över alla kunskapssystem som astrologi och vetenskap och sådant tjafs.

Den följer inga regler, lagar eller förordningar.

Den följer bara sig själv.

Caroline L
9/4/13, 2:57 PM
#3

#1 Hur tar jag reda på mer sådant då?

Det är just att jag alltid varit lite skeptisk eftersom de tre tecknen som inte passar med oxen är: vattuman, skytt och skorpion. Men mina två närmsta vänner + dåvarande kille var de tecknerna. Och jag har ingen kontakt med någon av de mer. Och nu när min pojkvän kommer och är vattuman kan jag inte hjälpa att undra om samma sak ska hända.


[greenseng]
9/4/13, 3:58 PM
#4

Läs och studera. 🤓

😃

Anledningen att de säger att du inte passar ihop med vattuman och skorpion är för att de har samma sk. "kvalite" som oxen. Alltså fast kvalite. Eller enklare uttryckt… lite tjurskallig. 😃

Anledningen att de säger att du inte passar ihop med skytten är för att ni har olika laddning. Du är jord och har därmed negativ laddning. Skytten är eld och har därmed positiv laddning.

Ordet laddning här har inget med värde-laddning att göra. Det används bara för att skilja tecknen åt.

För att göra dig ännu gladare kan jag berätta en hemlis för dig.
Du passar inte ihop med lejon heller. Och inte med vädur, våg, och tvilling. Livet är hårt. 🤐

Åtminstone enligt vissa som behagar kalla sig astrologer.

Men allvarligt talat. Vill man verkligen titta lite noggrannare efter hur man passar ihop med någon så gör gör man något som kallas ett synastri-horoskop. Då jämför man allt. Varenda liten fjuttig planet. Plus en massa annat också. Men det är ganska tufft att göra. Och jag tycker personligen inte att det egentligen förändrar något i relationen. Åtminstone inte de exempel som jag sett.

Möjligtvis att man kan få en viss förståelse varför vissa saker flyter bra men andra inte. Men när vardagen kommer in så verkar det inte spela någon speciell roll.

När sk. astrologer jämför olika sol-tecken så utgår de i allmänhet utifrån något som kallas aspekter i astrologin. Det finns hårda och mjuka aspekter. Och de väljer oftast att para ihop de mjuka. Vad de tycks ha missat är att aspekter är inte statiska och oföränderliga. Aspekter förändras ofta med tiden. En hård aspekt förändras alltså till en mjuk aspekt. Och ibland kan detta gå väldigt snabbt. Som t.ex. i en kärleksrelation. Och därmed faller deras resonemang platt till marken och blir pannkaka. 😎

Caroline L
9/4/13, 4:15 PM
#5

#4

Intressant. Jag har även hört något om måntecken, att man har ett speciellt sådant och att det också kan spela in. Hur kollar man upp det? Jag är född 22 april -94.

Kan jag läsa på någonstans på internet om synasti-horoskop? Känner du/någon till nån pålitlig sida? Det hade varit intressant att fördjupa sig lite.

Speciellt även om mig själv. Jag tycks vara allt som tecknet oxen innebär eftersom jag är född i ett speciellt "kvartal" i stjärntecknet som tycks dra på sig mer av vad oxen innebär enligt boken "Oxen" skriven av Dadhichi. Då kanske jag har mer influenser av stjärntecknet som tycks krocka med vattumannens?

Även där nämner han att på kort sikt kan Vattumannen vara en underbar partner till Oxen men inte på lång sikt. Han kanske också refererar enbart till soltecknet?

Om jag uppfattar dig rätt så menar du att man inte ska förlita sig på detta fullt ut och det känns ju lite bra. Liksom att det kan fungera ändå. Vattumannen är i behov av frihet och det märker jag tydligt av, medans Oxen gärna "äger" sin partner och lätt blir svartsjuk. Om man tyglar och kompromissar kanske det inte är någon större fara?


[greenseng]
9/4/13, 5:10 PM
#6

22 april 1994. Då har du Månen ☽ i Jungfrun ♍. 

Praktisk och ekonomisk. Ängslas mycket. Hmm… Jaså? 😃
Arbetet är tydligen viktigt för dig och här står det att du är analytiskt lagd med utmärkt minne. Flitig är du tydligen och noggrann. Beklagar dig sällan.

Men vad är det här?… Du ger aldrig känslorna fria tyglar och din partner kan stötas tillbaka av din kritik och känslokyla. En riktigt stor kärlek kan dock bli din räddning. hmm….

Måste erkänna att jag blir lite förvånad här. Författarinnan brukar inte breda på riktigt så mycket, vanligtvis. Men vad vet jag? Hon har dock mer erfarenhet och kunskap än vad jag har så det är nog bäst att jag är tyst. 🤐😃

Dadhichi har väl knappast något annat än soltecknet att referera till.
Men jag ser här att du är född precis i början av Oxen.  En sk. Kardinal Oxe. Men… jag undrar om inte de "oxigaste" är födda lite senare. Oxen är ju av fast kvalite och oxens fasta dekan börjar ca 1:a Maj. Men… jag är ingen expert på de här mer specifika uppdelningarna av ett tecken.

Jag tittade lite på nätet om Synastri. Stefan Stenudd är ett ganska säkert kort. Han verkar noggrann och har förmodligen lagt ner ett långt studium på saker som han skriver om.
Du hittar honom här: http://www.astrologi.nu/horoskop/81-synastri-partnerhoroskop.html

Han har mycket att lära ut om Astrologi.

Och vill du veta mer om Vattumannen så fråga draken. Han är expert på vattumän. 😃

cu

Annons:
Caroline L
9/4/13, 5:33 PM
#7

#6

Vad snällt av dig att kolla upp detta. Så mitt måntecken är jungfru.. spännande. Så jungfruns influenser spelar också in på mig då alltså? Här ska det läsas! Finns det fler aspekter som spelar in eller är det endast soltecknet och måntecknet?

Kan man kolla upp vad pojkvännen är….. ?

Kritisk och känslokyla… ger aldrig fria tyglar. Oj detta hoppas jag inte på! Kan dock inte hjälpa med att känna igen mig lite. 🤔

Enligt Dadhichi är jag influerad av Väduren också eftersom jag är född mellan 21-28 april. Han pratade något om kvartal och att just mitt har starkare influenser från Oxen vilket stämmer in, allt positivt + negativt kan jag bara nicka och hålla med om. Tror allt förutom ekonomisk stämmer in. Ingen aning om just detta med kvartalen stämmer.

Tackar för länken! Ska genast sätta mig och läsa. Spännande!

Draken får gärna skriva lite om Vattumän om han vill! Han kanske även vet lite mer om hur Vattumän och Oxar passar ihop?

😃


Farwuq
9/4/13, 7:52 PM
#8

Vattumän? Jag är urtyp för mången vattuman.
Jag är både ultraradikal och stockkonservativ i ett och samma andetag.

Jag har en fantasi som kräver hela kosmos som utrymme.

Här har du lite mer om personkemi, jag har t.ex. månen i Lejonet precis mittemot min sol.

http://personkemi.webs.com/mnen.htm

Ja det stämmer precis vad du tänkte, jag är född under fullmånens bleka sken, den kulminerade bara någon timme efter att jag föddes, tidig på Valentindagen 1957.

😃

Dessutom hade vi en komet på firmamentet när jag föddes, nämligen Arend-Rolands komet. Det var en hyperbolsk komet, som aldrig mer kommer tillbaka. Så jag är väldigt unik.

😉

Greenseng blev nära nog rädd när han fick se mitt horroskop.

🤪

Här har du länken dit: http://astrologi.ifokus.se/discussions/4f797f31d4ebea088d001019-mitt-natalhoroskop

Oxar och vattumän? Det kan gå fint om nu inte oxen håller fast i vattumannen. Vattumän ska tillåtas flyga fritt. Och samtidigt ska vattumannen låta oxen förbli kvar på jorden och inte låta sig enerveras av denne.

👍

/Farwuq

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Caroline L
9/4/13, 10:33 PM
#9

#8

Tack för länkarna! 🙂

Men ett förhållande kanske är för "fast" för Vattumannen?


[greenseng]
9/5/13, 12:11 AM
#10

#8

😃

Ja. Det är nog det stökigaste horoskop jag sett.

Farwuq
9/5/13, 2:29 PM
#11

#10

Men så har jag också en drake som logga.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: