Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2062 ggr
Krissegy
2013-08-30 09:38

Mitt stjärntecken.

Hejnvad betyder mitt stjärn tecken. Föddes den 8 december halv fem på en söndag.

Tack

What we think, We become

Annons:
Farwuq
2013-08-30 10:24
#1

Då är du en Skytt.

Man brukar säga att Skytten omfattar tiden:

23 november -– 21 december, men det kan variera lite granna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-08-30 18:57
#2

#0

Som Draken säger: Du är en Skytt.

Skyttar älskar frihet och oberoende. Älskar att resa. Men är även filosofiska. Åtminstone en del. Vill studera fenomen; vill veta och förstå. Också sig själva. Tycker om att ta livet med en klackspark. Osv. osv. osv.

Om du anger en tidsangivelse så var försiktig. Föddes du halv fem på morgonen eller på kvällen. Det som är självklart för dig är kanske inte lika självklart för alla andra. Och personligen ser jag en tid som halv fem med största skepsis. Det är ytterst sällan någon föds så precist.

Och sedan är en sådan exakt tidsangivelse betydelselös om man inte också har en plats och ett år.

Lycka till! 🙂

Krissegy
2013-09-01 18:42
#3

16:32 var tiden exakt. I eskilstunas sjukhus i sverige.

What we think, We become

[Sol69]
2013-09-01 18:56
#4

Om jag inte missat det så har du glömt ditt årtal 🤔

Krissegy
2013-09-02 09:20
#5

jaha 1996

What we think, We become

[greenseng]
2013-09-03 19:30
#6

#5

Slog in värdena och kastade en blick på ditt horoskop.

Det är fascinerande, minst sagt. Det är sällan man ser ett horoskop som har en sådan stark ordning och även harmoni. Men det betyder naturligtvis inte att du skulle råka vara speciellt ordningsfull eller harmonisk. Åtminstone inte just nu. Om du är född1996 så kan ditt liv vara en smula kaotiskt just nu. Och inte bara ditt utan mer eller mindre hela din generation. Det beror på de mer långsamma planeterna Neptunus och Pluto. De kan ibland poppa upp och ställa sig i besvärliga positioner till varandra. Och det är just vad som händer… precis just nu. 😃

Men jag skall inte skratta. Det kan ibland vara väldigt frustrerande när man sitter mitt i det. Det skall gudarna veta. Men man skall alltid komma ihåg att det lugnar ner sig efter ett tag. Och det blir alltid betydligt lättare om man känner till något om det.

Det är alltså dagens Neptunus som har börjat "mobba" ditt födelse-horoskops Pluto. Och det brukar alltid bli jobbigt. Och Pluto är inte direkt att leka med. De här planeterna har inte direkt bråttom så efter ett tag börjar man vänja sig en smula. Men till sist svalnar det av och försvinner helt. I ditt fall någonstans i februari nästa år. Låter ju som en evighet, men som jag sade… efter ett tag tänker man inte så mycket på det.

Hur yttrar det sig då? Ja, Neptunus är en skum rackare. Han är kopplad till drömmar, fantasi, minnen och även tankar. Så minnen från barndomen börjar stiga upp till ytan. Och det är oftast besvärliga minnen som man kanske helst hade velat haft begravda någonstans där inne. Men att de kommer upp kan vara ganska bra, faktiskt. Då har man en chans att på allvar betrakta dem och förstå hur de påverkat ens sinne. Och då brukar det kännas bättre. Så på ett sätt är det väl positivt. Om än lite jobbigt.

Dessutom kan det komma tankar och känslor som man inte direkt fattar var de kommer ifrån och vad de har med en själv att göra. Men det är typiskt för kombinationen Neptunus och Pluto och det bästa är att bara rida ut stormen. Och det händer inte direkt varje dag.

Naturligtvis kan det hända mer konkreta saker också. Men… de går att hantera. På det ena eller andra sättet.

Planeterna i ett horoskop kommer att ha olika placeringar i förhållande till varandra. Och om man tittar på ett horoskop så lägger man snart märke till att astrologer brukar utnyttja detta och rita ut besynnerliga linjer mellan planeterna. De linjerna kan man se som att planeterna "chattar" med varandra och färgen på linjerna talar om vad för stämning det är på chatten.

Dessa linjer kan ibland bilda helt kaotiska mönster och ibland skapa figurer. I ditt horoskop kan man se en fågel glida omkring på luftströmmarna på väg mot ett bestämt mål. Så jag har redan döpt ditt horoskop till "Falken".

En del astrologer har ett namn för detta mönster och kallar det för ving-mönster eller något liknande. Men i de flesta horoskop så är det inte så tydligt.

Ditt horoskop är en falk.

cu

Annons:
Upp till toppen
Annons: