Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 4058 ggr
Amon
7/24/13, 1:25 AM

Supersällsynt planetkonstellation

En mycket ovanlig Planetkonstellation: Davidsstjärnan kommer att inträffa på måndag 29:e juli. Den innehåller två stortrigoner i kors med varandra - en i vatten och en i jordtecken - och med planeterna Saturnus, Neptunus, Jupiter, Pluto, Venus och Månen inblandade.

Grand Sextil Sky Magic - 29 juli 2013 

Alla ögon tittar på himlen när den super sällsynta planetariska figuren som kallas Grand Sextil visar sej den 29 juli 2013. Denna kosmiska geometriska figur består av de tre yttre planeterna (Saturnus, Neptunus och Jupiter) som bildar en liksidig triangel (Grand Trine) i Vatten tecken medan månen, Pluto & Venus bildar ett genomträngande Grand Trine i de motstående jordtecknen.

Den sista Grand Sextil hände den 7 Februari 1945 mot slutet av andra världskriget. I själva verket fanns det hemliga möten som ägde rum mellan Franklin D. Roosevelt, Winston Churchill och Stalin för att diskutera efterkrigstidens rekonstruktion efter nedgången av Tyskland på den tiden. Se Jaltakonferensen , kodnamnet Argonaut konferensen , för mer information. Även om tolkningen av detta ur många aspekter är oerhört komplicerat, ser de flesta astrologer Grand Sextil som sätter scenen med gynnsamma förutsättningar för genomgripande förändringar. Låt oss hoppas på något speciellt!

Läs mer om detta också här: http://goldenageofgaia.com/2013/07/sirian-archangel-hermes-the-star-of-david-alignment-29-july-2013/

Annons:
Farwuq
7/24/13, 7:10 AM
#1

Tack för ett intressant inlägg.

Vi får se om något inträffar på måndag.

🌛

Det borde finns storkvadraturer också…

… när inträffar de?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
7/24/13, 8:02 AM
#2

Vad intresant! 🌛

Vi får hålla ögonen öppna! 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Sol69]
7/24/13, 9:19 AM
#3

Hur påverkar det oss??

Ska bli intressant att se om något händer 🤔

Moonwing
7/26/13, 12:00 AM
#4

Ja, det var verkligen spännande! Tack!😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Amon
7/26/13, 12:30 AM
#5

Jag har ingen aning om hur den kommer att påverka oss - men den bör ju vara mycket positiv! 👍

Storkvadraturer har vi nog då och då - men de är ju inte lika trevliga förstås! 😕 Det fanns en i juli i fjol.. kolla denna tråd: http://astrologi.ifokus.se/discussions/500bef8b88f4726a87001b7c-stort-kardinalt-kors?participating-3

Samt för tre år sedan - se denna tråd, inlägg #5: http://astrologi.ifokus.se/discussions/4d7139c2b9cb462227051014-tva-stora-andliga-portaler?participating-4 

Det är fler som har upptäckt den här Davidsstjärnan - kolla den här videon tex:

ALPHIRA
7/26/13, 9:51 PM
#6

Mycket spännande att se! Hoppas man får uppleva något positivt.

Annons:
Magi-cat
7/26/13, 9:52 PM
#7

Det skulle verkligen vara bra….annars ser det väl lite mörkt ut ute i världen….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
7/27/13, 5:51 AM
#8

Ja man märker av Storkvadraturer hela tiden.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
7/27/13, 11:52 AM
#9

Mycket bra inlägg! :)

[greenseng]
7/29/13, 1:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Idag är det den 29 juli 2013 och storsextilen är i full gång. Än så länge verkar det trots allt ganska lugnt i världen förutom att Bildt har tydligen "muffat" med Ryssland.

Hur storsextilen påverkar oss är väl kanske ganska personligt. Det mest troliga är väl att man inte lägger märke till något eftersom de ingående hårda aspekterna balanseras av de mjuka och resultatet bör väl bli någorlunda harmoniskt. Dock vaknade jag upp med en obestämd oro i kroppen. Men det beror antagligen på för mycket espresso kvällen innan eftersom min gamla bryggare har gett upp efter lång och mödosam kamp och jag håller på att testa den nya. 🙂

Om man räknar med Ascendenten och MC så inträffar storsextiler lite då och då. I april ( 21 april 2013 kl. 18:00 ) så inträffade en som jag kallade "Pizza med extra allt" på grund av de många aspekt-konfigurationerna, och i juni ( 5 juni 2013 kl. 12:00 ) så hade vi en till. Dock är orbisarna till några ingående sextiler kanske lite väl höga. Det här gäller då lokalt i trakterna kring Varberg.

Det speciella med storsextilen idag är att Ascendanten och MC är inte inräknade och sextilernas orbisar håller sig under 5° gränsen. Att aspekterna till Ascendenten och MC inte har samma dignitet som aspekterna till planeterna anses vara att energin är enkelriktad här. En abstrakt punkt som Ascendenten t.ex. kan ge energi men inte ta emot någon. Det blir ingen "kommunikation" som det blir mellan planeterna.

Dessutom så är Ascendenten och MC i världshoroskopet lokala fenomen och skiljer sig mycket världen över. De skiftar snabbt med klockan.

Jag undrar just hur en människa blir som är född med en sådan här konstellation. En messiansk buddha?? Tror knappast det. En sådan figur bör ha en ganska tuff aspekt-uppsättning. I dagens aspektkonstellation är de energirika hårda aspekterna formade och harmoniserade av sextiler och trigoner. Och resultatet bör bli att personen har tillgång till stark energi men blir inte störd av den eftersom att den är så balanserad. Det vanliga problemet som människor med hårda aspekter har, nämligen att de tvingas lära sig hantera sin energipotential, behövs alltså inte här. Så föds man idag så är man förmodligen en riktig lyckost.

Vem vet? Det kanske blir en lycklig pizza-bagare. 😃

En storsextil är ett fenomen med en mängd ingående speciella aspektkonfigurationer. Davidstjärnan som uppkommer tack vare de motstående stortrigonerna är ju väldigt vacker. Dessutom så har vi tre par motstående drakar. Och dessutom tre mystiska rektanglar. Om man tar en sextil och följer de trigoner som utgår från ändpunkterna på sextilen så hamnar man vid den motstående sextilen. Och figuren som bildas liknar en rektangel. Den anses vara mycket harmonisk och välgörande.

Ja, ja… storsextiler är speciella. Men egentligen… alla horoskop är väl egentligen speciella på sitt eget sätt.

Men nog talat om det. Jag måste helt enkelt brygga en espresso till. Eller varför inte en cappuccino? 😃😃

Farwuq
7/29/13, 2:04 PM
#11

Min jobbdator gick åt…

😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
7/29/13, 7:01 PM
#12

#11 Oj! Beklagar!

Har det hänt nåt mer? Fred i världen?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mirjah
7/30/13, 12:06 PM
#13

#10 greenseng! Om det är espresso som är orsaken till dina humoristiska lärorika utlägg - så tycker jag du ska fortsätta me det! 👍 #11 oj! Vilken tur det inte var din privata! ;)

Annons:
Maria Katarina
7/30/13, 12:21 PM
#14

Det faktum att páven har uttalat sig positivt till homosexuella (präster) igár tycker jag är ett stort och viktigt steg i rätt riktning!

Jag tror att vi gár mot bättre tider generellt, även om det kommer att gá láááángsamt..!

Farwuq
7/30/13, 12:22 PM
#15

#13

Det är illa nog, men jag kan nog återställa allt utan större besvär.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
7/30/13, 1:15 PM
#16

Personligen är allt "som vanligt". Diskussioner och ständiga argumentationer med barnen. Lite loj av gråvädret. Däremot påbörjade jag under gårdagen att måla om vår lilla köksö, något som jag varit sugen på under några år…. 😏

[greenseng]
7/30/13, 2:30 PM
#17

#13

😃😃😃

Ja. Det kanske är espresson. Vem vet? Och jag bara älskar min nya espresso-maskin. Den är som en kvinna… vacker, het och med en egen speciell personlighet. Måste hanteras med respekt och får inte bli uttråkad. 😃 Och hon producerar en espresso som jag aldrig ens varit i närheten av tidigare. Underbar mörkbrun crema. Och ändå är det med köpta färdigrostade bönor. Jag ser fram mot resultatet när jag köper orostade bönor och rostar själv! Då blir nog resultatet legendariskt. 🙂

Farwuq
7/30/13, 4:06 PM
#18

#17

Att rosta själv, kräver fingertoppskänsla.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
7/30/13, 4:23 PM
#19

#13 vad händer med espressomaskinen om hon blir uttråkad..?!? 😱

[Sol69]
7/30/13, 4:25 PM
#20

Ja det kan man ju undra. Spottar ut dricka 🤪

Annons:
[greenseng]
7/31/13, 6:55 PM
#21

#18

Stämmer. Men det är inte så himla svårt. Jag tycker om väldigt mörkrostat kaffe. Och jag använder en stekpanna. Bönorna blir då något ojämnt rostade jämfört med om man rostar i ugnen. Tycker att det ger mer smak. En slags "blend" egentligen. Men hela köket osar som av bränt popcorn. Trots att köksfläkten går varm. Men än så länge har ingen klagat.

Sedan skall de rostade bönorna lagras i minst 6 timmar. De avger koldioxid då. Men får mer mognad efter lagringen. Tar man dem direkt så blir smaken gärna lite skarp. Men det kan också vara spännande ibland. Fast det passar bäst till cappuccino. Den blir lite mustigare då.

Första gången jag gjorde en espresso på hemrostade bönor så trodde jag att jag drömde. Fick en känsla av att det faktiskt var första gången jag smakade en verklig espresso. Om man har problem med för lite Crema så brukar en egen rostning lösa det problemet. Man blir faktiskt förvånad. Och kaffet blir på något sätt betydligt mer "levande". Och smakar helt underbart.

Jag är faktiskt förvånad över att inte fler rostar sitt eget kaffe. Det ger njutningen en helt annan dimension.

[greenseng]
7/31/13, 6:58 PM
#22

#19 #20

Njaa… hon fräser. 😉

Farwuq
7/31/13, 7:56 PM
#23

Vad står orostade bönor i för pris?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
7/31/13, 9:22 PM
#24

#23

Minns inte exakt för det var ett tag sedan jag köpte dem. När min gamla maskin gick sönder och bara gick på halvfart och levererade endast vanligt kaffe så köpte jag färdigrostade bönor istället.

Men… det skall bli ändring nu. 🙂 Jag brukar köpa 5 kg åt gången ( en säck ) och om jag minns någorlunda rätt så kostade det mellan 5 och 6 hundra kr. Låter dyrt men ändå fick jag känslan att det faktiskt blev billigare än vanligt kaffe. Kan bero på att de sväller vid rostningen så man får mer kaffe än det först verkar. Och normalt tycker jag att jag köper vanligt kaffe alltför ofta i affären medans en säck med råa bönor räcker i evighet. Och kaffet blir betydligt godare.

Det finns olika kvaliteér. Så priset varierar. Har en liten affär i sta´n där jag beställer. Hon brukar rekommendera ett slags "stor-böniga". Bönorna är alltså lite större än vanligt. De har ett bra pris och ger en bra smak. De verkar duga till alla sorts rostningar. Ljusa som mörka. Minns inte det exakta namnet. Men jag har sett på nätet att de många gånger är slutsålda så de är nog ganska populära. Har för mig att namnet var "Santos storböniga".

Men det finns andra och bättre kvaliteér också. Men då kan priset bli högre. Men hon menar på att det storböniga är minst lika bra som de andra fast billigare. Men… det kan kanske diskuteras om man pratar verkligt hög kvalite.

De här bönorna är ju av den arabiska sorten. Den arabiska sorten anses ge den bästa smaken. Men ofta blandar kaffebolagen ut den med en sort som kallas "Robusta". Det ger ett mer strävt kaffe och anses inte ha samma höga kvalite som de arabiska. Men den skall dock ge mer Crema. Alltså det bruna "skum" som bildas när man gör en espresso. Misstänker att det är Robusta de använder på YouTube när de skryter med sina gigantiska crema-shots. Fast det finns vissa fusk-knep man kan använda också, har jag läst. 😃

Men trots allt är det smaken som gäller men en liten del Robusta-bönor i rostningen kan kanske förstärka smaken så den blir mer fyllig och spännande. Att de professionella företagen ibland blandar in Robusto är nog inte bara av ekonomiska skäl.

Har just avnjutit en utsökt espresso så jag misstänker att jag har hittat den perfekta kombinationen av malningsgrad och pressningsgrad för den nya maskinen. Med pressningsgrad menar jag det trycket man applicerar för hand på kaffet när det ligger i espressofiltret innan man brygger det.

Igår testade jag en extremt fin malningsgrad där man inte kan pressa alls hårt. Det gav ett väldigt lent kaffe med godkänd crema. Men ett snäpp grövre malning och högre pressningsgrad gav betydligt mer "krydda" till kaffet och creman blev betydligt bättre. Båda smakerna är väldigt intressanta men jag är nog mest svag för den lite kryddigare sorten.

Och nu börjar det bli dags att träna på cappuccino. Och sedan smaksatt konst - sk. Latte-art.

Tjao. 🙂

Amon
7/31/13, 10:19 PM
#25

Ni kanske kan skapa en egen kaffetråd - från?🤔😉

Här kommer det länkar till flera sidor om Davidsstjärnan som den här tråden faktiskt handlar om: 

Merkaba Activation : July 29th and August 25th 2013
http://cierratuatha.wordpress.com/2013/07/21/merkaba-activation-july-29th-and-august-25th-2013/

Tetrahedron Merkaba Stargate In Our Skies on Monday, 29 July
http://www.earth-heal.com/index.php/news/news/18-current-planetary-energies/1058-merkaba-stargate-29-july-2013.html

Star of David - Merkaba Stargate  July 29, 2013
http://archive.constantcontact.com/fs166/1101472333529/archive/1114133582042.html

Star of David – Merkaba – Grand Sextile Portal on July 29th 2013!
http://one-vibration.com/group/merkaba-meditaions-and-arthhealing-techniques/forum/topics/star-of-david-merkaba-grand-sextile-portal-on-july-29th-2013#.UfZE86wSqSr

Star of David Merkaba Stargate
http://2013rainbowroundtable.ning.com/profiles/blogs/star-of-david-merkaba-stargate

Merkabah Activation – July & August 2013
https://www.universallifetools.com/2013/07/merkabah-activation/

Amon
7/31/13, 11:01 PM
#26

För min egen del har jag känt av en massa härliga - men sövande ljusenergier som har passerat min kropp från 29:e - 31:e juli. 😴

Jag har också haft långväga släktingar (utomlands ifrån) på besök ett par dar nu - som hjälper oss med att skapa bättre relationer i släkten - och detta behövs verkligen!Tummen upp

Så jag tror nog att vi blir påverkade mer än vi tror kanske - av den här kraftfulla och välgörande himmelska stjärnan! Hjärta

På ett annat plan har det ju förts fredssamtal mellan Palestina och Israel tex. Dessa ledde ju inte ända fram denna gång, tyvärr - men det blir säkert en ny chans när denna konstellation återkommer i slutet av augusti!Glad 

Läs även dagens inlägg i Gaia Portal - särskilt den sista meningen:

"Alla mänskliga ansträngningar för att avhjälpa tidigare "orubbliga" paradigm - hittar mjukgörande, upplösning och revolution."

http://gaiaportal.wordpress.com/2013/07/31/softening-of-outer-earth-and-surface-only-oriented-beings-occurs-at-this-time/

ALPHIRA
7/31/13, 11:42 PM
#27

Tack Amon.

Annons:
Mirjah
8/1/13, 1:16 AM
#28

#26 Härligt Amon! Släkten kan verkligen nöta, mest pga att jag själv ser det som en obligation med att hinna med alla under semester fast jag hellre skulle vilja rå om min innersta kärna, familjen. Känner ändå när jag rest runt i riket att det är viktigt och jag mår bra så här i efterhand. Det glädjer mig att glädja andra. Hoppas de planetära aspekterna är med mig då jag tar med mig mannen på en weekend helt på tu man hand… Så här några dagar efter de många harmoniska sextilerna… Susan Miller går emot strömmen av astrologer och menar att det krävs en nymåne för att det ska ge märkbara resultat. Vad vet jag? Är bara nyfiken och novis.

Amon
8/2/13, 12:30 AM
#29

Tack själva ALPHIRA och Mirjah!🙂 

Med släkten så är det så att jag kommer bra överens med de flesta - men de närmaste har man ju mest att lära av kanske..

För ett par år sedan försökte jag förgäves medla i en arvstvist mellan mina syskon. Det var en lång och slitsam process - och allt jag försökte med misslyckades totalt. Det är inga jobbiga relationer längre - men det känns som en stor tomhet. Men kanske det blir bättre med tiden..🤔

Farwuq
8/2/13, 9:12 AM
#30

Släkten är värst.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
8/2/13, 12:30 PM
#31

#29

Har med tiden lärt mig två saker:

Försök aldrig medla mellan människor.
Försök aldrig ge råd i kärleks-relationer.

Bryter man mot dessa regler blir man omedelbart hatobjekt nr. 1.

Folk vill ha bråk och strul. Det är en slags underhållning för dem. Och sedan kan de klaga och oja sig och njuta desto mer med sina lidande ansikten. Det är bara ett spel. Folk älskar denna underhållning. Och det är därför folk älskar såpoperor.

Att ta bort detta nöje för dem är som att rycka ur kontakten när de ser på sitt favoritprogram på tv.

Låt folk hålla på. Det är därför de är här. Om några tusen reinkarnationer så har de förhoppningsvis lärt sig något.

Och… jag med. 😃

[greenseng]
8/2/13, 12:31 PM
#32

#30

Så sant. Så sant.

Farwuq
8/2/13, 12:40 PM
#33

När man är lite kommen till åren så börjar visheten synas.

Undra vilken planet det har att skaffa med, Saturnus?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
8/2/13, 2:18 PM
#34

#33

Saturnus är antagligen den viktigaste. Saturnus gåvor anses ju vara permanenta.

Annons:
Farwuq
8/2/13, 4:25 PM
#35

Precis som min feta mage.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
8/2/13, 6:31 PM
#36

Ja - så är det nog, Greenseng och Farwuq..🤔😉

[greenseng]
8/2/13, 10:04 PM
#37

#36

Kul att du håller med! 😃😃

Farwuq
8/3/13, 7:01 AM
#38

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
8/4/13, 4:33 PM
#39

😊Får tjejerna va´med?🤐(på inlägg 34?)

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
8/4/13, 6:02 PM
#40

Ja det är klart.

Vi tänker inte skuffa bort dig eller någon annan.

🤪

Bara tjejerna är lika tokiga så är det gult blinkande ljus.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
8/5/13, 12:44 AM
#41

😃❤️trevlitt!..(alltså få att veta att späcket är en gåva…)😇😉

" Saturnus gåvor anses ju vara permanenta."😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Farwuq
8/5/13, 6:30 AM
#42

🤪

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
8/5/13, 3:22 PM
#43

😂😉

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Amon
8/13/13, 1:14 AM
#44

Den Stora Davidsstjärnan på himlen återkommer den 25:e augusti - ännu kraftfullare! Tummen upp

http://2012portal.blogspot.se/2013/08/make-this-viral-peace-portal-activation_4.html

Amon
8/13/13, 1:17 AM
#45

Nu finns även Davidsstjärnan avbildad i en korncirkel i Wiltshire, England - från i söndags 11/8:

Farwuq
8/13/13, 8:16 AM
#46

Det se ut som fake.

🤢

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
8/13/13, 8:23 AM
#47

Vi diskuterar samma cirkel på OF. Kan du säga varför du tycker det ser ut som fake, Draken?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
8/13/13, 8:31 AM
#48

Det verkar att vara helt nedtrampat, det har inte lagt sig lika vackert som det brukar göra på de "äkta".

Jag tror inte på den, det ser ut att vara gjort med en planka på tvären.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Amon
8/13/13, 11:40 AM
#49

Där håller jag INTE med dej Draken - tvärtom!

Som du ser så lämnar de inte kvar några stående strån någonstans - utan alla är lagda ner i olika riktningar för att skapa detta vackra mönster - ser mycket välgjort ut tycker jag!👍

Så ser man också att mellan stjärnspetsarna - finns en rundel av strån som alla ser exakt likadana ut. I stjärnans linjer ligger stråna böjda åt samma håll - för att tydliggöra dessa linjer. Se också det vackra "flätade" mönstret inuti de stora spetsarna - samt i mitten av stjärnan - där det bildar en stor cirkel.👍

Magi-cat
8/13/13, 11:49 AM
#50

Jo, nog är den fin, men liksom inte med samma finess som de "äkta", tycker jag…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amon
8/13/13, 7:09 PM
#51

Den 25 augusti, kommer en mycket viktig portal att öppnas som kommer att ge en stark infusion av Ljus i den konfliktfyllda situationen på ytan av denna planet.
 

På den dagen, kommer nästa astrologiska konfiguration av den stora sextilen - eller Davidsstjärnan - att ske denna sommar efter den stora sextilen den 29 juli:
 

Denna konfiguration kommer att vara mer kraftfull än den tidigare storslagna sextilen eftersom utöver den stora sextilen av månen, Jupiter, Sol / Merkurius, Saturnus, Pluto och Neptunus, har det astrologiska diagrammet av augusti även ett kardinalt kors av Pluto, Uranus, Jupiter och Venus.  
 
Därför kommer aktiveringen av Peace Portal att erbjuda en unik möjlighet att omvandla spänningen på Uranus / Pluto kvadraturen (intensifieras den dagen med Jupiter och Venus i ett kardinalt kors) med harmoniserande effekter av stor sextilen. Detta innebär att alla djupt rotade konflikter på ytan av planeten äntligen kan börja lösas om den kritiska massan av 144.000 personer som aktiverar denna portal uppnås. 

Detta är tidskänsligt och behöver gå viral! Vi måste nå massor av människor, så att den kritiska massan av människor som faktiskt gör det uppnås. Vänligen skicka den på din webbplats och bloggar. Vetenskapliga studier har bekräftat positiva effekter av mass-meditationer på det mänskliga samhället, så var och en av er som kommer att delta i denna meditation kan faktiskt rädda människoliv:

http://www.mum.edu/m_effect/dc_md.html

Vi gör alla denna aktivering på 11 timmar 11 minuter pm Cairo tid den 25 augusti. Detta motsvarar 11:11 i Centraleuropa, 10:11 i Storbritannien, 05:11 EDT, 16:11 CDT, 03:11 MDT och 02:11 PDT. För andra platser och andra tidszoner, kan du se denna länk:

 
 

 
1. Slappna av din kropp och själ genom att andas djupt i några minuter
 

2. Visualisera en pelare av elektriskt blått ljus, som kommer från den galaktiska Centrala Solen och sedan strömmar ner genom kroppen
 
3. Visualisera att Ljuset flödar genom ditt hjärta och sedan genom dina händer direkt ut i Syrien konflikten, Egyptens frigörelseprocess, fånglägren i Nordkorea och alla andra olösta situationer på planeten, fyll dem med ljus och eliminera allt mörker som finns där.

 
4. Be gudinnenärvaron (gudomliga feminina) att komma igenom din kropp
 

5. Be gudinnenärvaron att rikta energier av frid och harmoni till alla dessa olösta situationer och alla inblandade i dem. Låt den energin flöda genom ditt hjärta och sedan genom dina händer i dessa situationer i några minuter.

 
Gudinnan vill ha fred och frihet så fred och frihet kommer.

 
Uppdateringar om Peace Portal Aktivering:

http://2012portal.blogspot.com/

Amon
8/14/13, 12:57 AM
#52

Här förklaras korncirkel - stjärnan lite mera och kopplingar dras till sumererna, pyramiderna och centralsolen bla:

Farwuq
8/14/13, 6:50 AM
#53

Jag hoppas verkligen att detta innebär något positivt för världen.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
8/15/13, 7:51 AM
#54

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
8/15/13, 8:38 AM
#55

Nu hettar det till.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Amon
8/21/13, 10:38 PM
#56

Nu närmar vi oss det andra tillfället som Davidsstjärnan aktiveras denna sommar - nämligen nu på söndag 25:e augusti! 🌛✨❤️

Här en video som beskriver hur vi alla kan hjälpa till med att skapa fred i världen:

Amon
8/21/13, 11:07 PM
#57

Lite mera info om detta:

Plejadernas Höga Råd

via Anna Merkaba:

The Grand Sextil, August 25th,

The Salomos Sigill.

Tema - Transformation         

grandsextileaugust2520131

Plejadernas Höga Råd: The Grand Sextil, August 25th, The Salomos Sigill. Tema - Transformation, kanaliserat av Anna Merkaba 19 augusti 2013 till http://sacredascensionmerkaba.wordpress.com

Under de närmaste dagarna av din jordiska tid, kommer det återigen att uppstå en stor himmelsk händelse i din himmel när som stora himlakroppar rör sig på plats för att bilda en sexuddig stjärna. En annan portal kommer återigen öppna och föra med sig en stark infusion av ljus på den här planeten.

Detta är den tid som ni alla kommer att kunna fullt ut, medvetet och kollektivt ansluta ännu en gång till det gudomliga. Tillsammans med de energier som ni alla har samlat och härbärgerat i era kroppar under de senaste veckorna, kommer den energi som kommer att släppas loss på GAIA att ha en enorm makt att bryta ned de gamla systemen och att omvandla allt som står i dess väg.

Och så ber vi att ni alla, med all Er kraft och vilja till förändring, ansluter till det Gudomliga och låt era kroppar att bli ljusankare, pelare av ljus, genom vilka de rena kosmiska energierna av kärlek, fred, stillhet, lugn och förståelse kan passera igenom och in i djupet av er planet.

Vi ber att allt eftersom denna energi passerar genom dig, låt dig helt smälta samman med energierna och övervaka dina tankar kontinuerligt under 3 dagar. En dag före portalen, under portalen och nästa dag efter stängning av grindarna.

Ni skall bli RENA kanaler av denna energi, för allt mörker skall omvandlas till ljus, tvivel och farhågor till förtroende och fred. Tänk på att när denna energi passerar genom dig, och renar ditt väsen, kan du uppleva olika energi fluktuationer under en 3 dagars cykel. Ni måste förstå att detta skall vara ett naturligt tillstånd, för era kroppar kommer att förvandlas under hela 3 dagar (22-24) - Ni SKALL BLI RENA PELARE AV LJUS.

Dina sinnen kommer att växa. Din vision kommer att vässas. Din hörsel kommer att avsevärt förbättras. Varje ord du yttrar bär en enorm makt inom. Dina tankar kommer snabbt att manifestera i din verklighet och så ber vi Er alla att vara mer medvetna om dessa processer och att noga övervaka varje tanke, ord och handling, för Du måste tänka kärlek, andas kärlek, vara kärlek. Du måste helt förändra dig i den rena Violetta Flamman.

Låt energierna tränga igenom din kropp och om du börjar känna något annat än kärlek, fred, lugn och glädje, flytta helt enkelt fokus tillbaka till kärlek och ljus. Kom ihåg att hålla dina tankar positiva, tillåt inte någon negativitet att sippra igenom. Flytta helt enkelt fokus och vet att för dessa 3 dagar du är en oerhört kraftfull varelse, som bär det rena, kristallina medvetandet, den universella sanningen i ditt kärl och levererar den till Moder Gaia.

Och så den 25 augusti kan Du sitta i ett meditativt tillstånd och tänka och se och känna dig själv som en ren, pelare av Den Violetta Flamman. Se dig själv ansluta med ditt kronchakra till källan. Var noga med att "tänka" att din länk till källan är helt skyddad i gyllene ljus när den färdas ner från källan till ditt kronchakra, går hela vägen ner i mitten av din kropp och strömmar genom din kropp genom ditt bas chakra och går hela vägen ner till själva kärnan av jorden.

Sitt stilla och andas djupt in och ut. Med varje andetag som du tar drar du mer och mer av den violetta flamman genom ditt kronchakra, din kropp och ut ur ditt bas chakra in i hjärtat av jorden, varifrån det ska omsluta hela planeten och distribueras till varje själ som bor däri. Allt under känslan av kärlek, medkänsla, förståelse, renhet, sanning, glädje, förtroende och evig salighet.

Vi älskar dig. Vi är med dig. Adjö för nu.

Plejadernas Höga Råd - kanaliseras av Anna Merkaba - Energy Healer-channeler - Lightworker. För att boka en Healing eller Pychic session med Anna och för mer kanaliserade budskap för att hjälpa dig på din resa till själv upptäckt besök: Sacred Ascension - Key of Life - Upptäck ditt sanna jag genom vibrationella BUDSKAP FRÅN bakom slöjan - http://sacredascensionmerkaba . wordpress.com /    

Seglarina
8/24/13, 6:11 PM
#58

Hej

Jag undrar om det finns fler här som bor i Bohuslän? Jag bor utanför Uddevalla och funderar på om det är några som vill träffas (irl) med mig i morgon och meditera omkring detta? Det vore fint om vi konde göra detta tillsammans några stycken.

Vad säger ni? Någon som är intresserad? Jag bor utanför Uddevalla, vi skulle kunna åka till någon vacker plats ut mot kusten kanske.

Amon
8/26/13, 11:31 PM
#59

Hej Seglarina! 🙂

Jag hoppas du fick ihop några stycken att meditera med!👍

Själv så bor jag i Bohuslän - men har varit bortrest under några dagar och kom hem nu i kväll.. 😇

Det har nog blivit lite si och så med mediterandet under dessa dagar - men i lördags så gjorde jag det i alla fall.😊

Jag har under flera dagar känt av mycket starka energier som passerat genom mitt huvud och min kropp. Förra söndagen, måndag och tisdag var jag HELT däckad av energierna. Sedan har det blivit lite bättre - men har ändå känt av dem varje dag. Men i går och i dag har det varit lugnare.. 🙂

Berätta gärna här i tråden - om du eller andra känt av dessa energier - eller har haft meditationsupplevelser i samband med dem etc.. 👍

Seglarina
8/27/13, 10:13 AM
#60

#59 skrivet av Amon Nej,du är den första som hört av sig. Jag mediterade inte själv heller, däremot har jag varit helt utslagen, fast jag tror alltid att det beror på mig. 😕

Amon
8/27/13, 1:07 PM
#61

Jag tror nog att vi är många - som påverkas mer eller mindre av alla dessa energier som strömmar ner över oss..😕😴

Men det är nog lätt gjort att tro eller skylla på något annat - som är vardagligare och mera handfast begripligt..  ..det brukar jag också göra - tills jag hör att flera andra upplever exakt samma sak - då förstår man ju att det är något mera - något som påverkar många av oss…🤔

Och ibland så känns det tydligt hur det strömmar starka energier genom kroppen..

Man får väl se det som så att många av oss har tagit på oss uppgiften att hjälpa till att höja Moder Jords energi-nivå steg för steg..  

..vi är alltså en länk i processen - en slags levande kanaler för denna transformerande energi.👍 

Det har hållit på i ungefär trettio år nu - och kommer säkert att hålla på i många år till. Och nu har tydligen nivåerna kommit upp en bra bit så att det kan bli lite större ytförändringar.. 🙂

undrarens
8/27/13, 7:26 PM
#62

hur blir det nu efter den här planet-konstellationen?

jag vag vet inte vad man ska tro om sånt här den 25 :e var som nåt sorts vakuum ,antiklimax (motsatsen till kärlek)iaf vad jag upplevde/ kände.

men den 26 på morgonen då vände mkt (till det positiva) då kom ljuset ☀️iaf fall i mina tankebanor och kärlekstankarna❤️…

jag vet inte hur det kändes för er med de här som inträffade den 25:e??

konsekvenserna kanske man inte märker förrän på några dar kanske, lite för tidigt kanske än , vad vet jag🤔

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Annons:
Amon
8/27/13, 11:32 PM
#63

Det var en intressant upplevelse, undrarens!👍

Vet inte hur det blir nu - men vi får hålla tummarna för att det inte blir något storkrig i Syrien nu! 😮👍

Själv upplevde jag några fantastiska, magiska dagar i Norska fjällen - inget jobbigt alls - förutom starka energier ibland då förstås.. 🤔

Amon
8/28/13, 1:32 AM
#64

Om man skall tro på detta - så blir det inget krig i Syrien:

http://2012portal.blogspot.se/2013/08/peace-portal-activation-report.html

Peace Portal Aktivering Rapport: 

Jag har väldigt goda nyheter. Vi har lyckats nå den kritiska massan! Många webbplatser och bloggar har spridit budskapet och vår freds Portal aktivering video ensam har nått nästan en kvarts miljon visningar på bara några dagar. Vårt kollektiva medvetande vid tidpunkten för aktiveringen har lyckats stärka nätverket av ljus på det eteriska planet till den grad att hela eteriska arkontens galler upplöstes snabbt och händelser kommer nu snabbt följa.

Det har begärts av ljusets krafter att de som känner så kan fortsätta med freds meditation varje söndag kl 11:11 Kairo tid:

https://www.facebook.com/events/204974432995863/?ref=3

Detta motsvarar 11:11 i Centraleuropa, 10:11 i Storbritannien, 05:11 EDT, 16:11 CDT, 03:11 MDT och 02:11 PDT. För andra platser och andra tidszoner, kan du se denna länk: http://

www.timeanddate.com/WorldClock /fixedtime.html? msg = PEACE + PORTAL + AKTIVERING & iso = 20130825T2310 & p1 = 53

Den negativa arkont virveln på det eteriska planet ovanför Syrien har upplösts till följd av vår mass meditation. Detta innebär att Cabal inte har någon enorm energi stöd för att skapa ett krig i Syrien längre. En utländsk militär invasion i Syrien av Cabal kan nu utlösa en åtgärd från Positive militära och faktiskt börja Event. Det är ytterst osannolikt att Cabal kommer att vara villiga att riskera att även de kommer sannolikt driva situationen till kanten.

De eteriska arkonterna har inte någon storskalig geopolitisk makt inflytande längre efter att de förlorat Egypten virveln förra veckan och Syrien virvel på söndag. Nu riktar de all sin makt för att påverka nyckelpersoner på planeten, liksom medlemmar av Cabal, personer med ekonomisk och politisk makt, personer med media inflytande och även viktiga ljuskrigare och ljus arbetare. Oavsett vad de gör, kommer de inte att kunna fördröja deras fall mycket längre.

September att bli en mycket intressant månad.

undrarens
8/28/13, 1:48 PM
#65

en fråga för en som inte riktigt begriper vad du skriver om.

negativ arkont virvel på det eteriska planet vad menar du i konkreta termer med ett sånt uttalande?

och vilket Event menar du (fredsmöte??) ?

eteriska arkonter  va är det för nåt?

har bara hört talas om eteriska oljor(nåt som doftar) men jag antar att de är inte är samma sak😃, ursäkta om du tar detta som cynism är inte menar så utan jag fattar inte vad du menar med arkonter, vad bara de.🤔

Är inte så påläst men vad/vem  är det här Cabal.

fanns nåt militärt dataspel som hette så i min ungdom…brukar ärligt talat inte se så mkt nyheter då det handlar om krig, tycker man mår bättre i sitt inre av att inte se sånt där elände, mest därför jag skippar krig och mord.

fast visst de är ju ohyggligt det hela som pågår i syrien så de lär nog behövas medling där med alla mord och allt skit som händer där.

jo ryssarna är ju på en sida(vad man tycks ha fått förmedlat via media) och usa på en annan , på ingånde , helt säkert redan där…who knows.

man kan ju undra hur intressant de är med dom där oljeområdena(oljan lär ju knappast bli billigare ,ändlig produkt) som finns där i länderna i närheten…

kanske de som är moroten då det går sådär att finna och täcka behovet av olja som tydligen världen behöver(finns nog tyvärr ingen balans (tillgång och efterfrågan på det(oljan) om några tiotals år , man kan ju bara spekulera😎). 

med alla länder som varit u-länder börjar få mer  och mer fordon(bilar mm)  som ska ha bränsle för att funka(smörja rörliga delar).

då räcker nog inte moder jord till och gäller att finna guldet(oljan), eller lägga händerna på det som redan funnits ).

följden blir högre pris och krig om det som finns.

lär nog bli nästa stora ? (oljetillgången) som ingen kan lösa tror jag iaf.

folk kommer att få ändra sina mönster och inte förbruka olja så mkt per pers och år…

men de blir "småfolket"(vi normala personer) som får betala inte de där jätte-maskiner/olje kraftverk(av all sorters som i sig slukar mängder med olja). 

men de stora hotet mot att olje-tillgången kontra efterfrågan är väl att världen  inte vet hur mkt som kommer att krävas för all fordonstrafik i framtiden(är nog bara spekulation om mängderna där).

hela det där är ju spekulation som allt annat som görs på börserna world wide, så inte mkt man kan göra än att kanske ogilla läget för hur allting verkar fungera.

lagen om allts jävlighet ,obalans, orättvisa,och spekulation (som sen visade sig inte hålla). finns hur många namn som helst om såna här saker.

 tyvärr kan vi inte göra så mkt åt såna här stora saker annat än att tycka.

frustrerande men vad kan man göra…

som vanligt inte mkt(annat är att vara sparsam på ändliga resurser) som man kan göra som "liten" individ. 

ja vad vet man var oljan kommer att finnas..mest troligt hos dom som är rikast och har mest förmögenhet.

allt brukar ju sluta på det viset…

nä fram med ny billigare(för folket) teknik(el or what ever) att ta sig fram i bil-kommunikation.👍👍

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Amon
8/28/13, 1:50 PM
#66

Jag har inte skrivit detta själv - utan kopierat från sidan i översta länken i inlägg #64. 😉
Det finns ju också energier som hetsar till krig - det är nog det de menar med arkont virvel. Cabal eller illuminati är andra namn för de som motverkar freden och vill ha krig osv. Om du googlar på det så finner du mera info. Denna info kan man ta som man vill. Det viktigaste är ju att bevara freden - så det inte blir storkrig någonstans - tycker jag.

Och det var väl det som denna fredsportalen (Davidsstjärnan) handlade om - att skapa fred på jorden! 👍 

Event? - tja - vi får väl se fram i genom vad det kan bli för något! Vet ej exakt vad de menar med det - men tror nog att de menar att vi så småningom skall kunna få se både det ena och det andra.. som vi inte sett förut - som både ljusvarelser och UFOn tex. 🤔

Upp till toppen
Annons: