Annons:
Etikett4-mysticism-allmänt
Läst 1785 ggr
[Sol69]
7/6/13, 9:01 AM

Själstecken

Sitter just nu och läser en bok om själstecken. Är ungefär upplagd som astrologin men ändå lite annorlunda. Intressant tycker jag. 🙂

Astrologiskt sätt är jag ju vattentecken och skorpion. Själstecknet tror jag är eld 🤔

Någon som har läst den boken och kan berätta vad den tycker och tänker.. 🙂

Annons:
Farwuq
7/6/13, 10:10 AM
#1

Tyvärr har jag inte boken.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
7/8/13, 10:10 AM
#2

Har läst själstecken skriven av Rosemary Altea.. intressant.. synd att ingen annan har läst den.. är väldigt likt astrologi fast de pratar om själen istället…

Om jag tolkar det rätt så är jag enligt detta ett eld tecken som är styrt av passioner. De stämmer ju bra med skorpionen.. och en drömmare.. Funderar på om de kan stämma med astrologin också.. jag har ju fisken i min måne??

Det är bara en tanke.. Men tror ej att man kan ta det helt efter astrologi..

Synd att andra inte har läst den.. skulle velat höra andras åsikt som är intresserade av astrologi..

Farwuq
7/8/13, 1:56 PM
#3

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
7/10/13, 8:02 AM
#4

Är boken gul? Isf har jag en hemma som jag lånade av en vän. Jag är högst troligt vatten, liksom i astrologin. Ganska mycket luft å, precis som i astrologin. Och total avsaknad av jord. Precis som i astrologin!! :)

Farwuq
7/10/13, 8:17 AM
#5

Boken förefaller vara gul, jag googlade på "själstecken", och fann bilder.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
7/10/13, 5:51 PM
#6

japp den är gul

Annons:
Farwuq
10/23/13, 7:06 AM
#7

Finns det något nytt i ämnet själar och tecken?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
12/26/13, 12:11 AM
#8

Jag är vatten tror jag. Och fredsmäklarsjäl. Tror jag. Är mycket vatten i astrologi.

[Sol69]
12/26/13, 9:10 AM
#9

Tack! Tyckte du att boken var intressant och lärorik? jag tyckte att den gav en del svar.

Mirjah
12/26/13, 12:11 PM
#10

#9 Jag vet inte om det gav så mycket mer än bekräftelse på att jag är den typ som astrologin (vatten) och numerologin säger att jag är… Tvåan är ju också lite av en diplomat. Det skulle det vara intressant o peka på vad som är typiskt för en diplomat/konflikträdd ur astrologiskt perspektiv. Vågen ska ju vara diplomatisk, t ex. Likahussystemet säger att vågens cusp (heter det så på svenska?) är i mitt tionde hus och placidus i mitt nionde. Vågen styrs av venus, som ligger i mitt 6:e, men nära det sjunde huset (relationer). På vissa sajter sägs det att när venus ligger nära nästa hus så är det tekniskt sätt i nästa. Om det är riktigt vet jag inte? Förklara gärna nån! :) Något där som är typiskt en diplomat? Jag är oxå en drömmare Sol69! Med min måne i fiskarna.

Farwuq
12/26/13, 1:28 PM
#11

"vågens cusp"

Heter det inte "husspets"?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
12/26/13, 4:15 PM
#12

Tack Farwuq! :)

Upp till toppen
Annons: