Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 1346 ggr
undrarens
2013-06-25 08:03

solstormar

ja hur mkt vet vi hur vi påverkas av solstomarna som slungar ut partiklar emot oss …men jorden har ju ett visst skydd av sitt egna "magnetiska skal".

och man måste ju veta var någorlunda exakt man befinner sig då den/dom(solstormarna (elektromagnetiska vågor)) för att kunna veta dess påverkan på en eller en massa folk.

svårt med de där luddiga som inte syns(magnetiska strålning) vad de har för påverkan på oss rent astrologiskt de kanske inte är inberäknat i definitioner(högt troligt) inom astrologin .

dessa(solstormarna) återkommer ju cykliskt med toppar vart 9:e till 14:e år och fått utåt sett att vi påverkas vart 11år i snitt. 

2013 skulle va nån sorts kulmen(lär nog komma nya rön🙂 ) vad jag tycks ha sett , men vad vet jag ser bara vad som är beskrivigts i vetenskaps tidningar så man får väl lite på vad de observerar(vilket troligtvis är någorlunda korrekt).

är vi inte  alla på sätt o vis en vandrande elektrolyt (massa(fett, ben, , organ ,framförallt mkt vatten (iaf sägs de så🤔) mm, som man kan omdefiniera till att motsvara vissa elektriskt omvandlingsbara "resistanser och kapacitanser och induktanser") för att kunna koppla de som en elektrisk krets som vandrar/sitter på jorden.

hur vi sen påverkas av de jordmagnetiska resp. andra elektriska eller yttre fenomen  (solstormar, planeters utsändande av elekromagnetisk strålning)när vi vandrar omkring där vi befinner oss, påverkar oss olika tror jag.

hur då detta  då ska kopplas in i astrologins världsdefinition vill jag dock inte sia om🙂.

men de är nog skilda saker skulle jag tro.

allt i världen är nog för komplicerat för att kunna begripa,(gravitationskrafterna,kärnkrafterna, de starka och svaga elektriska krafterna, higgs partikel eller vad nu man mera kan hitta på man inte funnit för att "tyckas" få en förklaring av de djupa oförklarbara (min tro att inget går att förklara fullständigt, finns alltid nya aspekter av saker och ting man negligerat) ) i  samverkan på nåt mkt mystiskt sätt😃

skriv och tyck till om vad ni tror om solstormar.

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Annons:
undrarens
2013-07-17 10:17
#1

sol och fint utomhus idag. 

nog är bra med sommar☀️

nu skulle man bara  kommit underfund/lärt sig nåt nytt under solen🙂

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Upp till toppen
Annons: