Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 972 ggr
Farwuq
2013-06-23 08:08

23:e juni

God morgon och glad söndag.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2013-06-23 08:17
#1

God morgon. Solen lyser med sin frånvaro nu. Hoppas det fortsätter att vara uppehållsväder. Jag har en tvättmaskin, som jobbar med vittvätt just nu och det vore skönt om allt kunde torka i dag också.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-06-23 09:24
#2

Hoppas du klarar din tvätt.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-06-23 14:05
#3

Tja… Det var väl någorlunda rätt gissat om midsommar, trots allt.

Regn, eller i alla fall inte så mycket sol. Vilket antagligen kylde ned "folket" så att det blev en ganska lugn midsommarafton. Jag har sett några tidningar som vill skriva upp tempot lite, dock tar jag det med ett ton salt. Jag menar… en normal midsommar så svämmar ju tidningarna över av feta vålds-rubriker. Och så var det definitivt inte nu.

Just nu är det en dubbel-drake på himlen. Men den är kopplad till månen så den lär inte bli långvarig. Funderade på att lägga upp en bild på den först, men sedan bestämde jag mig för lite musik istället.

Man kanske kan göra båda delarna men varför chansa?

2001 så upptäcktes några bortglömda noter av Händel. Sångar-lärarinnan Emma Kirkby står för sången här. Resultatet får väl beskrivas som fantastiskt. Men så var ju Händel ganska speciell. Om inte annat så märktes det på hans otroligt välbesökta begravning.

Men det hörs faktiskt här också. 🙂

Emo
2013-06-23 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så, nu skiner solen och det mesta av tvätten hänger ute. Jag såg en röd jordgubbe i jordbubbslandet och tänkte ta ett smakprov. Sen såg jag fler och blev riktigt förvånad och glad, så det blir jordgubbar till i kväll. Första gången i år, som jag plockar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-06-23 19:25
#5

Jordgubbar är gott.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Pagan
2013-06-23 21:15
#6

oj vad många du skördat Emo.

Ja Här har midsommardagarna regnat bort. Just nu och sedan runt 18 hat vi haft uppehåll. Hoppas på mer uppehåll och förhoppningsvis sol närmaste dagarna.Vore ju kul att få en glimt av den mäktiga månen🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: