Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1312 ggr
Farwuq
2013-06-17 05:48

17:e juni

Kylig morgon, vi får se vad dagen kommer att ge.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Marinas Mix
2013-06-17 06:09
#1

här blir det städning av "trädgården" Ska se om jag inte kan få målat färdigt en hylla, som ska ta plats på balkongen

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
2013-06-17 06:29
#2

Svalt och skönt ute, solen skiner och fortsätter den med det, så ska jag fortsätta med växthuset och sen är det som vanligt dags att hålla efter ogräset i några rabatter. I går klarade jag av att flytta en del av komposten och göra en bit trädgårdsland, där den låg innan. Det har blivit mycket mer att odla på, nu när jag har kunnat vända hela komposthögen mer än en gång.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Magi-cat
2013-06-17 07:50
#3

Godmorgon!

Blir veterinärbesök med katt idag tror jag. Han har varit i slagsmål.😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-06-17 08:14
#4

Usch då.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-06-17 08:32
#5

God morgon.

Stackars katt. Och stackars dig Magicat. Det brukar bli en dyr historia. jag va ju inne med min tös för ett litet tag sen och hon äter sin sista dag med antibiotika idag.. Sänder lite positiva tankar till er båda 🙂

Här är det mulet ute och min första semesterdag.. så ska börja med att vila upp mig lite och inte rusa runt som en jojjo på morgonen. Utan små plocka och greja lite.. 🙂

Ha en bra dag och hoppas att solen vill skina på oss lite idag.. senare..

Magi-cat
2013-06-17 09:18
#6

Tack så mycket!☀️

Kisse fick inte komma förrän imorgon. Blir nog lite antibiotika sedan. Vetten frågade hur mycket kisse väger och hon började oja sig över hans trivselvikt. Vågar knappt gå dit. 🤫

Ha en bra dag allihop! Här skiner solen ännu!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Sol69]
2013-06-17 09:29
#7

Min kisse fick jag köpa dyrare foder till.. helst då special för hon va underviktig.. Men jag testar Iams först som är ett dyrt men billigt alternativ på djuraffären. De andra ser ut att vara normalviktiga. och köper jag extra fett åt henne får ju de andra i sig samma och blir feta 🤔

Vad ger du för foder Magicat?? 🙂

Magi-cat
2013-06-17 09:35
#8

Svårt det där när kissarna behöver olika mat…Ska man ge den andra något godare måste man smyga väldigt försiktigt och noggrant! 😃 

Jag ger mat från djuraffären, Hills för tjocka katter…..

Min andra katt (som blev påkörd 😢) behövde så mycket fet-mat han kunde få, så det gällde att smyga…Katter är påpassliga om kompisen får något goare…🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mirjah
2013-06-17 10:23
#9

God Morgon! Kallt och regnigt här med en katt som helst äter nyinfångad kokt aborre. ;) Skulle vara intressant och veta vad stjärnorna siar om den 17:e juni? Dagen har knappt börjat och jag är mer förvirrad än någonsin 😇. Tankarna är definitivt på annat håll - har inte tid att vara på jobbet. Har redan hunnit köra fel på väg till jobbet, tog några extravarv i rondellen. Förde över pengar på fel konto och har signerat fel x antal ggr… Transiterande Mars i 6:e huset? Neptunus i nån knepig vinkel? Eller kan jag redan känna av en merkurius i retro rörelse..? 😉 Dagen kan bara bli bättre. Se, där tittar ju solen fram.. 🌞

[greenseng]
2013-06-17 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9

Låter som en något rörig personlig transit. Förhoppningsvis en snabbt övergående. 😃

Världshoroskopet är relativt lugnt nu. De flesta hårda aspekter är på övergående och håller på att falna bort.

Däremot har Månen gått in i Vågen och har börjat ingå en svår aspekt med Pluto. Det kan bli rörigt, faktiskt. Åtminstone i teorin. 🙂 Men det varar antagligen bara en dag eller möjligtvis två dagar.

Farwuq
2013-06-17 11:32
#11

Allt går bra med en sked ricinolja.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2013-06-17 15:27
#12

Hoppas katten snart blir bättre och att det inte är så illa.

Nu har jag kommit in efter en härlig simtur i 21-gradigt vatten.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
2013-06-17 20:44
#13

#11

Ricinolja? Hemskt! Fick det på lasarett som 15-åring. Fattar än idag inte hur jag lyckades få i mig det. Fruktansvärt. Men effektivt. När kroppen fattar att det kan bildas Ricin så reagerar den på ett typiskt sätt. Ofelbart.

Annons:
Farwuq
2013-06-17 20:46
#14

Väldigt effektivt. Vill du "tömma" så är det grejen.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
2013-06-18 12:17
#15

#10 Tja, jag är väl lite mångalen och förvirrad titt som tätt. En kräfta med månen i fiskarna ;)

Farwuq
2013-06-18 12:32
#16

#15 Vi förstår.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
2013-06-18 13:02
#17

#16 :P 😜

[greenseng]
2013-06-18 15:11
#18

#15

Solen i kräftan och månen i fiskarna. Låter trigon-aktigt. Och det är väl inte fy skam. Kanske blir lite väl känslosamt ibland.

Upp till toppen
Annons: