6. Löst prat -OT-

17:e juni

2013-06-17 05:48 #0 av: Farwuq

Kylig morgon, vi får se vad dagen kommer att ge.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi & Psykologi iFokus.
Medarb. Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-06-17 06:09 #1 av: Marinas Mix

här blir det städning av "trädgården" Ska se om jag inte kan få målat färdigt en hylla, som ska ta plats på balkongen

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärdinna på Pärlpyssel *Min blogg*
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft

Anmäl
2013-06-17 06:29 #2 av: Emo

Svalt och skönt ute, solen skiner och fortsätter den med det, så ska jag fortsätta med växthuset och sen är det som vanligt dags att hålla efter ogräset i några rabatter. I går klarade jag av att flytta en del av komposten och göra en bit trädgårdsland, där den låg innan. Det har blivit mycket mer att odla på, nu när jag har kunnat vända hela komposthögen mer än en gång.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2013-06-17 07:50 #3 av: Magi-cat

Godmorgon!

Blir veterinärbesök med katt idag tror jag. Han har varit i slagsmål.Ledsen

Hjärta ""Myths address the fundamental enigmas of our existence and help us try to make sense of our lives..."

Anmäl
2013-06-17 08:14 #4 av: Farwuq

Usch då.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-06-17 08:32 #5 av: [Sol69]

God morgon.

Stackars katt. Och stackars dig Magicat. Det brukar bli en dyr historia. jag va ju inne med min tös för ett litet tag sen och hon äter sin sista dag med antibiotika idag.. Sänder lite positiva tankar till er båda Glad

Här är det mulet ute och min första semesterdag.. så ska börja med att vila upp mig lite och inte rusa runt som en jojjo på morgonen. Utan små plocka och greja lite.. Glad

Ha en bra dag och hoppas att solen vill skina på oss lite idag.. senare..

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-06-17 09:18 #6 av: Magi-cat

Tack så mycket!Sol

Kisse fick inte komma förrän imorgon. Blir nog lite antibiotika sedan. Vetten frågade hur mycket kisse väger och hon började oja sig över hans trivselvikt. Vågar knappt gå dit. Tystad

Ha en bra dag allihop! Här skiner solen ännu!

Hjärta ""Myths address the fundamental enigmas of our existence and help us try to make sense of our lives..."

Anmäl
2013-06-17 09:29 #7 av: [Sol69]

Min kisse fick jag köpa dyrare foder till.. helst då special för hon va underviktig.. Men jag testar Iams först som är ett dyrt men billigt alternativ på djuraffären. De andra ser ut att vara normalviktiga. och köper jag extra fett åt henne får ju de andra i sig samma och blir feta Funderar

Vad ger du för foder Magicat?? Glad

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-06-17 09:35 #8 av: Magi-cat

Svårt det där när kissarna behöver olika mat...Ska man ge den andra något godare måste man smyga väldigt försiktigt och noggrant! Skrattar 

Jag ger mat från djuraffären, Hills för tjocka katter.....

Min andra katt (som blev påkörd Gråter) behövde så mycket fet-mat han kunde få, så det gällde att smyga...Katter är påpassliga om kompisen får något goare...Glad

Anmäl
2013-06-17 10:23 #9 av: Mirjah

God Morgon!

Kallt och regnigt här med en katt som helst äter nyinfångad kokt aborre. ;)

Skulle vara intressant och veta vad stjärnorna siar om den 17:e juni? Dagen har knappt börjat och jag är mer förvirrad än någonsin 😇. Tankarna är definitivt på annat håll - har inte tid att vara på jobbet. Har redan hunnit köra fel på väg till jobbet, tog några extravarv i rondellen. Förde över pengar på fel konto och har signerat fel x antal ggr...

Transiterande Mars i 6:e huset? Neptunus i nån knepig vinkel? Eller kan jag redan känna av en merkurius i retro rörelse..? 😉

Dagen kan bara bli bättre. Se, där tittar ju solen fram.. 🌞

Anmäl
2013-06-17 11:13 #10 av: [greenseng]

Låter som en något rörig personlig transit. Förhoppningsvis en snabbt övergående. Skrattar

Världshoroskopet är relativt lugnt nu. De flesta hårda aspekter är på övergående och håller på att falna bort.

Däremot har Månen gått in i Vågen och har börjat ingå en svår aspekt med Pluto. Det kan bli rörigt, faktiskt. Åtminstone i teorin. Glad Men det varar antagligen bara en dag eller möjligtvis två dagar.

Anmäl
2013-06-17 11:32 #11 av: Farwuq

Allt går bra med en sked ricinolja.

Skämtar

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-06-17 15:27 #12 av: Emo

Hoppas katten snart blir bättre och att det inte är så illa.

Nu har jag kommit in efter en härlig simtur i 21-gradigt vatten.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2013-06-17 20:44 #13 av: [greenseng]

Ricinolja? Hemskt! Fick det på lasarett som 15-åring. Fattar än idag inte hur jag lyckades få i mig det. Fruktansvärt. Men effektivt. När kroppen fattar att det kan bildas Ricin så reagerar den på ett typiskt sätt. Ofelbart.

Anmäl
2013-06-17 20:46 #14 av: Farwuq

Väldigt effektivt. Vill du "tömma" så är det grejen.

Tummen upp

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-06-18 12:17 #15 av: Mirjah

Tja, jag är väl lite mångalen och förvirrad titt som tätt. En kräfta med månen i fiskarna ;)

Anmäl
2013-06-18 12:32 #16 av: Farwuq

#15 Vi förstår.

Skämtar

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-06-18 13:02 #17 av: Mirjah

:P 😜

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.