Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3280 ggr
Mirjah
6/6/13, 9:10 PM

Saturn return

Astrologer hävdar att du blivit vuxen vid 29 års ålder (inte 18 eller 20). Saturnus har då hunnit besöka alla dina 12 hus och återvänt till den punkt där saturnus befann sig vid din födelse. Du har lärt dig läxor inom livets alla områden (hus). Vad skedde i ditt liv när du fyllde 29? Eller 58?

Annons:
[greenseng]
6/6/13, 11:29 PM
#1

Tja… om jag förstår dig rätt så pratar du om den första Saturnu-Saturnus-Transit Konjunktionen. 😃 Oj, vad mycket på en gång. Tänk vad många ord kan göra allt tråkigt.

Men alltså… det är ungefär som om ett hjul snurrat runt ett varv.

Jomen visst. Då blommade allt och livet bara lekte. Jag hade för några år sedan flytt från helvetet och jag njöööööööt. Njöt i fulla drag. Varje andetag var en paradisisk upplevelse. 🙂

Men att njuta i denna världen är inte direkt riskfritt. Min Saturnus befinner sig alltför nära Ascendenten. Så det var bara några månader kvar tills min transiterande Saturnus skulle krascha rakt in i min Ascendent. Och enligt en annan doktrin ( som dock inte verkar gälla för alla ) så kan obehagliga händelser inträffa då.

Och i mitt fall så var det som om någon eller något drog undan mattan jag stod på. Och jag föll hårt.

Men sådant är livet. En cocktail av sött och surt, och kanske lite beskt.  Men trots allt så lärde jag kanske något. Det är väl det som Saturnus egentligen vill, antar jag.

Men jag skall villigt erkänna att om jag råkar träffa på honom så åker han på en snyting så han står och dör. 😃

Mirjah
6/6/13, 11:58 PM
#2

Om din saturnus står nära din ascendent - är du lite av en läromästare själv Greenseng? ;) När jag fyllde 29 föddes min yngsta dotter och livet var underbart..! Jag hade hittat rätt och kanske…mognat? Jag undrar vilket år saturnus passerade min ascendent sist och om mattan drogs undan mina fötter? Om några få är den iaf där igen..!

Farwuq
6/7/13, 8:52 AM
#3

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
6/7/13, 6:14 PM
#4

#2

Nej.

Det är faktiskt inte jag som är läromästare när det gäller Saturnus och Ascendenten. Läromästaren här heter Grant Lewi och har gett ut åtmistone två böcker.

Den första heter "Heaven knows what" och är väl en slags introduktion till astrologi. Den andra heter "Astrology for millions" och är en efterföljare. Den går något djupare.

Det är i "Astrology for millions" han presenterar en omfattande forskning han gjort just om Saturnus cykel. Där är konjunktionen av världshoroskopetes Saturnus med din födelse-Asecndant ett ganska revolutionerande fenomen.

Det är förmodligen känt sedan tidigare eftersom han själv påstår att det är detta fenomen som gett upphov till sägnen att om man krossar en spegel så får man sju års olycka.

Så vitt jag vet finns det ingen svensk översättning till "Astrology for millions". Och även om man är expert på engelska så är boken svår.

Det är på sätt och vis synd för när materialet har satt sig lite ibland hjärncellerna så kommer man underfund med att karlsloken faktiskt ger en rimlig logisk förklaring till varför astrologin faktiskt fungerar så bra som den gör. 😃 

Nej. Håller på att träna mig i att inte pladdra så mycket. Men jag ser ut att misslyckas. Men det är en sak som faktiskt kan få mig att sluta.

Och det är KAFFE!

Upp till toppen
Annons: