Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 838 ggr
[greenseng]
6/4/13, 3:54 AM

God morgon 4:e juni

Solens strålar har redan börjat måla vår värld. Och jag upplever alltid en annan känsla från gryningen än från skymningen. Men båda är fascinerande på sina egna sätt.

Draken är fortfarande kvar på himlen ( vad sägs om det Farwuk? ). Och den lär nog stanna en stund eftersom den inte är kopplad till snabba månen eller någon mer abstrakt punkt som Ascendanten, till exempel. Jag använder också ganska toleranta orbisar här. De är på 7 grader. Innan hade jag 5 grader på sextiler men nu har jag börjat testa med 7 grader på alla vanliga aspekter. Då missar man mindre. Det är ju synd att missa en drake om en sextil ligger på 5 grader och 2 minuter t.ex.

Nej. Tror jag skall ha en kopp kaffe. Det är aldrig helt fel. 🙂

cu

Annons:
Emo
6/4/13, 6:35 AM
#1

God morgon. Kaffet är klart på Drakens café.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
6/4/13, 7:37 AM
#2

God morgon, en mörbultad man sitter vid tangentbordet. Idag ska jag in på en akupunktur runda.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
6/4/13, 8:14 AM
#3

Godmorgon!

Drake på himlen låter inte fel, men drakar är bra var de än är!

Solen strålar och grönskan överträffar sig själv, idag också…

Nu ska det bli gott med lite grönt te…..

Ha en bra dag alla!

Lycka till med akupunkturen, Draken! Sådant brukar vara bra!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
6/4/13, 8:42 AM
#4

Draken gläds åt det gröna, grön som jag själv ju är.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
6/4/13, 5:38 PM
#5

Har fått reda på min riktiga födelsetid.

När någon är född på ett jämnt klockslag, som 09:00 t.ex, så blir jag alltid misstänksam. Chansen är 1 på 60 att bli född så exakt. Det är i och för sig samma chans att bli född 08:59. Det är också 1 på 60 om man mäter i minuter på en timme.

Men… om jag fattat saken rätt så är chansen 59 på 60 att inte vara född på ett jämnt klockslag. Statistik kan vara lite marigt ibland.

Så jag borde alltså kollat upp det här innan. Min mor menade på att jag var född 09:00 på morgonen. Och det borde ju gjort vem som helst misstänksam. Jag menar… Hur många mödrar i denna världen är intresserad av ett exakt klockslag efter en förlossning? Det finns antagligen andra saker att vara intresserad av då.

Så jag har fått ett nytt horoskop. 🙂 Fast… det skiljer sig inte nämnvärt.  Bara 20 minuter. Och med Ascendanten i jungfrun så rör sig inte zodiaken speciellt fort. Det är först i stenbocken som det börjar accelerera på allvar. Men trots det så kom Neptunus precis på gränsen till Hus 2. Och jag vill ha Neptunus i Hus 1. Tycker det stämmer exakt in på mig som person. Jag var väldigt orolig för Neptunus när fick reda på födelsetiden.

Men det är klart… Med en Neptunus i Hus 2 så har man atagligen en ganska bra chans att bli en författare.

Men… hur roligt är det, egentligen? Om man går in på ett bibliotek så inser man snart att världen svämmar över av författare. 😃

Magi-cat
6/5/13, 3:57 PM
#6

#5 Om man går in på ett bibliotek så inser man snart att världen svämmar över av författare

Fast ingen har skrivit DIN bok…..😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Emo
6/5/13, 4:33 PM
#7

#6 Jo, tyvärr. 😭

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Magi-cat
6/5/13, 9:11 PM
#8

#7 Nämen? 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
6/5/13, 11:29 PM
#9

#6

Det vet man aldrig. 😃 Inget är nytt under solen.

Upp till toppen
Annons: