Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1538 ggr
Farwuq
2013-05-30 20:11

God kväll 30:e maj

God kväll alla.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Magi-cat
2013-05-30 21:49
#1

God kväll bästa Draken och alla andra också! 🌺🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
2013-05-30 23:50
#2

Ja, godkväll alla. Hoppas ni har eller får en god sömn.

I morgon ( fredag ) så går Merkurius "☿" in i Kräftan "♋". Så den 12 juni ungefär har jag en Merkurius - Merkurius -Transit. En konjunktion. Dagens Merkurius står då på samma plats som min födelse-Merkurius. Det kommer att bli intressant. Förmodligen leder det till att jag blir mer "pratig" än annars.

Har äntligen börjat få en smula kontroll över min nya Smartphone. Kan skicka filer från och till datorn. Fått Bluetooth att fungera och har möjlighet att få GPS-koordinater som Longitud och Latitud. Alltid bra vid Astro-arbete. Och också kommit underfund med hur man gör när man svarar i telefonen när inte bluetooth är inkopplat.

Såg en knapp blinka som man då skulle använda till att svara på ett samtal. Och jag tryckte och tryckte. Men inget resulat. Det var först när jag kom på att man skulle dra knappen åt höger som jag äntligen fick kontakt. Tycker faktiskt att det skulle stått någon anvisning om detta någonstans på telefonen. Annars kan man ju köpa en smartphone utan att någonsin kunna använda den. Men idag får väl ungarna i sig denna information med modersmjölken.

Sov gott, alla "Astronauter". 🙂

Magi-cat
2013-05-31 07:13
#3

#2 Låter intressant med Merkurius och det där….(Kollade var jag har min Merkurius och den är i Vattumannen….så det blir nog inget ökat prat…):-)

Det där med smartphones och mig - inte så kompatibelt. …😃Vi "talar" inte så bra med varandra. Men, som du säger, ungarna kan det från början på något sätt. Plockar lite bara, och vips har de löst något problem….

God morgon förresten allihop! ☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-05-31 10:33
#4

God morgon på er alla.

#2

Jag skrattar när jag känner igen problemen. Jag kunde inte svara den första veckan då jag bara tryckte och förväntade mig att det skulle räcka. Sen så såg jag att ikonen "vandrade" åt höger, jag gjorde då ett försök med att dra fingret över skärmen , och se, det funkade.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-05-31 19:21
#5

#4

Jag såg aldrig att den drog åt höger. Men jag hade tankat ner manualen så jag hittade svaret där. Tycker faktiskt att det är minst sagt dåligt att man inte ens får med sig en riktig manual.

Man vill tydligen att allt skall läsas på någon typ av data-skärm idag. Och det räddar kanske en massa oskyldiga träd. Men jag undrar om inte framtiden kommer att ha något som trots allt liknar böcker gjorda av papper, men som egentligen är en sorts mycket effektiva skärmar.

Och de behöver ju bara vara som en liten ( eller stor ) bok med kanske bara två sidor. Man kan bläddra ungefär som man bläddrar i en vanlig bok. Huvudsaken här är att det ger en bok-upplevelse och inte är ansträngande för ögonen.

Något okänsligt material som man kan ligga i sängen och läsa. Och då kommer det nog att finnas en annan typ av batterier också. Som får våra batterier idag att likna ett skämt. Lösningen på dagens energiproblem är egentligen ett ultra-effektivt sätt att lagra energi.

Eller kanske ett par speciella glasögon man sätter på sig så finns världens alla bibliotek tillgängliga och man upplever böckerna virtuellt.

Eller, varför inte bara ett litet armband? Vem vet vad framtiden har i sitt sköte? Och när man löst inlagrings-problemet i en liten kristall så har vi tillgång till nästan oändligt lagrings-utrymme. När jag tittade på fysikalisk kemi så experimenterade de med detta.

Och visst lyckades man ändra partilarnas läge i kristallstrukturen. Men bara för bråkdelen av någon mikro-sekund. Sedan återtog de rackarna sitt läge. Jag har en irriterande känsla av att de angriper problemet från fel håll. Lätt att säga, kanske. 😃

Farwuq
2013-05-31 22:07
#6

Jag tycker som dig, jag står på din sida.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]
2013-05-31 22:59
#7

#6

😃 Det var andra gången jag hör det på den här gruppen. Och för att säga sanningen så skrämmer det livet ur mig. Jag har hört det förr och det har inte alltid varit positivt. Anledningen är att man kan vakna upp på helt fel sida ibland. Och då är det lätt att vräka ur sig något olämpligt som man egentligen inte alls menar. Men… då är man rökt. 😃

Då säger folk så här: - Ja. Där ser man minsann. Det var väl det jag trodde.

Och det är lite marigt, faktiskt.

Fast den här gruppen verkar väldigt mogen och trevlig. Jag är lite förvånad faktiskt. Så… vi får väl se. 😉

Magi-cat
2013-06-01 07:26
#8

#7. Allting har två sidor.🙂

Huvudsaken är att man vaknar.

God morgon!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
2013-06-01 08:47
#9

#8

😃 Jo. Det är nog så sant.

Upp till toppen
Annons: