Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2454 ggr
helobo
2013-05-17 18:38

Stjärntecken & dess relationsmatcher

Har börjat, som många andra, finna stort intresse för stjärntecken. Mitt är oxen och jag vill gärna hitta vilket stjärntecken jag passar bäst med. Men nu är det så att det självklart står olika överallt, vissa ställen står det exempelvis att vågen och oxen passar medan andra sidor säger att dem inte gör det. Är det bara stenbock och jungfru oxen passar absolut bäst med? Inte kräftan som det står på vissa ställen?

Någon som har en sida eller liknande som verkligen stämmer? En bok kanske ni kan rekommendera etc? 

Vad tror ni själva om detta.. ska man låta stjärntecken avgöra vem man lär känna osv? :))

Annons:
[Sol69]
2013-05-17 19:37
#1

Det är mycket mera komplext än så tyvärr. Du kan inte bara gå på soltecknet och säga att det fungerar eller inte fungerar.

För att få en fingervisning om hur ni passar tillsammans behöver du ställa ett horoskop och jämföra era personliga horoskop för att se hur ni båda reagerar i olika situationer. Och vad det är som skulle fungera bra mellan er och vad det är som skulle fungera mindre bra.

Så mitt tips är att gå på magkänslan om det känns rätt eller fel. Om du inte har en speciell person i syfte och kan dennes födelsedata och födelseort och då helst med klockslag. Och detsamma på dig själv.

1da-sofia
2013-08-03 19:47
#2

Olika…Olika, det enda ord jag säger….Är själv oxe, 24/4 och därmed ut till fingerspetsen! Är tillsammans o helt upp över öronen kär i en…Tvilling 28/5?! Men det är så att han…han är inte så en tvilling av sig som de är beskrivna i dess horoskop. Vet inte riktit  vart jag vill sätta i han för tecken ;) Men man ska inte stirra sig blint på matchningarna av horoskop med sej själva..Även om det ÄR Spännande ;) Lyssna på hjärtat så blir det bra =)

Farwuq
2013-08-04 12:53
#3

Det finns många aspekter och faktorer att väga in i ett partnerhoroskop.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Caroline L
2013-08-08 21:58
#4

Håller med om att det finns många aspekter som spelar in. En typisk grej är ju att Oxen (som också är mitt stjärntecken 22/4) inte passar ihop med Vattumannen och Skorpionen. Mina livs två största kärlekar varav en är min nuvarande råkar vara just dom tecknen. Det står även att Oxen inte passar relationmässigt med Skytten som råkar vara stjärntecknet till min bästa vän.

En intressant bok är Oxen 2013 skriven av Dadhichi. Där radar han upp många Oxerelaterade saker och man får en fördjupning om just sitt stjärnräcken. Han skriver separata böcker för alla stjärntecken en gång per år. Jag har tre st 😃


Upp till toppen
Annons: