Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 741 ggr
Farwuq
2013-05-15 19:38

God kväll 15:e maj

En trött och utsliten Sajtvärd sitter framför datorn.

😴

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]
2013-05-15 20:02
#1

#0

Livet är hårt. 🙂

Sitter och funderar på att ändra färgskalan på mina horoskop. Men… det blir nog en kopp kaffe först. 🙂

Farwuq
2013-05-15 20:27
#2

Grymt sade grisen.

🐖

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-05-15 20:43
#3

Jag har just gjort en tarotläggning och avslutat dagens aktiviteter. funderar på vad jag ska titta på på tvn. eller vad jag ska göra 🤔

[greenseng]
2013-05-15 21:12
#4

#2

😃

Om ungefär en och en halv timme ( 22:36 ) så går Merkurius  ☿ in i sitt eget tecken Tvillingarna ♊ . Undrar om det kommer att märkas på något sätt?

#3

Tarot är intressant. Fast det är åratal sedan jag använde min. Man kanske skulle ta en titt bara för skojs skull. 🙂

[Sol69]
2013-05-15 21:14
#5

Ja det är intressant vad man kan se i korten och sen är det kul om man får veta efteråt att de stämmer. 😎

[Sol69]
2013-05-15 21:17
#6

Man är väl skadad utav vårdyrket. kom just på att det är pingst i helgen.. inte tänkt på det jobbar ju ändå 😃

Annons:
[greenseng]
2013-05-15 21:26
#7

Jag brukar bara dra ett kort. Om jag lägger på någon ( händer väldigt sällan ) så ger alltid det första kortet information om personen. Men oftast så ger det också svaret på en eventuell problemställning. Om det inte framgår så brukar jag ta ett kort till. Man kan i och för sig i ren desperation ta ett tredje kort, men det brukar vara onödigt. Om man inte förstår svaret efter två kort är det bättre att lägga ner projektet. Eller skjuta upp det till en annan dag. Åtminstone för mig.

[Sol69]
2013-05-15 21:29
#8

Okej vi övar på en 5 korts läggning nu. men ett kort för vare del. Blir en ganska detaljerad bild av frågan då.

[greenseng]
2013-05-15 21:44
#9

Nej… Jag använder aldrig den tekniken.

Köpte min första Tarot för över 30 år sedan. Och förstod ingenting. Så jag var tvungen att köpa att köpa en till. Tror den heter Riders eller något sådant. Den brukar ses som den klassiska taroten. Vilket den inte är egentligen. Men jag har ingen aning om var man kan få tag på ursprungs-taroten. Läste i en bok att de hade funnit urgamla stentavlor med Tarot-symboler. De daterade inskriptionerna på något sätt till minst 10 000 år. Måste försöka hitta den boken igen. Och få lite referenser. Jag förstod inte då hur viktig den informationen egentligen är.

Men alla system som refererar till de fyra kosmiska riktningarna är alltid urgamla. Eller kommer från ett urgammalt frö. I Taroten är ju Minor Arcana den del som refererar till de fyra riktningarna.

Upp till toppen
Annons: