Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1733 ggr
Farwuq
5/10/13, 7:02 AM

God morgon 10:e maj

God morgon och glad "klämdag", nu har vi fredag.

😃

Hoppas ni är på benen och känner er krya.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Mooniq
5/10/13, 7:09 AM
#1

Måårning.. Grå himmel, men nu bryter solen igenom..hoppas det blir en solskensdag för alla 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Farwuq
5/10/13, 7:11 AM
#2

Här i djupa södern blir det nog fint idag. Vi har strax sol och det är redan 12°C där ute.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
5/10/13, 7:28 AM
#3

God morgon. Här är soligt värre. Och solförmörkelsen i natt verkar ha blivit en flopp. Tydligen regnigt i Australien. Bättre lycka nästa gång; När det nu blir. De kanske skulle ha investerat i en luftballong. 😃

हूं

Farwuq
5/10/13, 7:29 AM
#4

13°C nu, det går fort uppåt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
5/10/13, 7:38 AM
#5

#4

13℃ ? Min väder-gadget säge bara 10℃ här och Wunderground säger 9℃ . Vi ligger tydligen efter här. För nära havet kanske.

हूं

[Sol69]
5/10/13, 8:55 AM
#6

God morgon!

Sitter här med mitt kaffe lugnet före stormen.

Sen pack och fixa allt..

för i em bär det iväg till Ramsberg på träffen 😎

Annons:
Farwuq
5/10/13, 10:54 AM
#7

#5

Det är nog det kalla Kattegatt som kyler. Nu är det mulet och 16,2°C här i söder.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
5/10/13, 11:10 AM
#8

Undras om det blir regn?

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
5/10/13, 11:20 PM
#9

Näe nu skall wingen dra ifrån detta trevliá hie, å gå sin nät-runda..är sååå skönt å sitta vid sin Linux, installerade om en 7,a här i dagarna..var naturligtvis för lat..å drog ner en engelsk version..😊

..men nehej! 🥶-där kände inte licensen igen sig.🤪.så det var baaaraa å börja om från början..(tänker nästan på Sven-Ingvars..)-å det var när jag dragit ner alla program, aktiverat skype..bla,bla..

-då först!…-kom meddelandet..om att versionen inte funkade.. (fast jag slagit in licensnumret dan innan, vid installationen)  -för den var fel-språkig..töntigt!🤓

-det är välan upp till mig!😈  -tänk om jag sålt licensen(datan) -till en Engelsman..herregud!🤐(nog för att de kanske kan lära sig svenska..)

See you later..😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
5/11/13, 5:04 AM
#10

Det där med licenser kan vara struligt.
Jag köpte ett "kontantkort" för att ladda en av mina mobil telefoner. Jag har en del som bara ligger och använda ytterst sporadiskt vid omröstningar och så. Jag fick sitta och joxa i en halvtimme innan jag fick det att stämma.

😡

På tal om Linux, den nya Ubuntu 13.4 är ute, viken version använder du?

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
5/23/13, 1:33 AM
#11

Jag använder bla 12.04 (med långtidssupport).

Windows 7;an  jag pratade om är den enda datan jag köpt på nätet, via en ansedd kedja, dock "levde inte den så länge"..

-då är det tur att det finns Ubuntu, dock har jag i takt med alla sjukdomstillfällen fått möjlighet att köra om de trasiga datorerna vi haft och fick faktiskt ordning på sjuan till slut (den var den enda jag inte fått återställningsskiva till)..-å naturligtvis inte bränt någon själv..

..-hade sett fel på en bokstav på sidan av burken, på licenslappen! Jag som trodde att det berodde på att jag hämtat fel version..(bokstäverna-siffrorna har lixom krympt med åren)😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[greenseng]
5/23/13, 4:47 AM
#12

#11

Det bästa är att bränna ett par skivor av operativ-systemet och sedan klistra på en lapp med tydliga ( och riktiga ) bokstäver och siffror på fodralet. Och gärna med tusch på skivan också.

Licenslappens kod har en tendens till att blekna bort med tiden.

Den kan också väldigt lätt bli förstörd.

Ett Windows operativsystem bör ominstalleras åtminstone en gång varje år. Windows 7 är väl någorlunda men de tidigare systemen, typ -95 och 98  osv. fick man ominstallera minst en gång varje halvår. Annars blev systemet helt konstigt.

Jag har en känsla av att det finns nog ingen i världen som har en aning om vad som egentligen försiggår i ett Windows operativsystem. 😃

Farwuq
5/23/13, 7:01 AM
#13

Linux är stabilare. Dessutom kommer Ubuntu ut med en ny version varje halvår, senaste versionen är 13.4 ( --> 2013.april)

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Moonwing
5/23/13, 3:01 PM
#14

Tack Greenseng, -ja jag vet att man borde säkerhetskopiera osv(framför allt skriva upp numret-men jag vet att jag fotade det..men det är ju länge sen, så..😞)..men jag fick fram numret till slut med förstorings-glas å en stark lampa..😎

Näe Drakis har rätt..Ubuntu är mycket stabilare-men träligare att lägga in program i osv..(eftersom man gör det via kommandot.)- å sen behöver man ju Bank-id (som inte finns till alla Linux-varianter, framför allt vi som varit sjuka så ofta är beroende av tex "Mina vård-sidor"-ett verkligen jättebra system ).-.men som nästan bygger på att man har rätt  Operativsystem.

-dessutom behöver vi i familjen en del handikapp-funktioner i datorn, vilket strular till det ytterligare..(som att man får vissa webbsidor upplästa osv).Det gör även att man inte är så glad å ominstallera fööör ofta..😃

Näe det är verkligen inte lätt med all teknink-även om den är bra, idag kan ju tex en hörselskadad "se" om det ringer på dörren , tack vare tekniken..men då gäller det att man inte heller glömmer den!😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[greenseng]
5/23/13, 8:06 PM
#15

#14

Jag vet. Teknik är ett elände. Kan driva precis vem som helst till vansinne. Jag misstänker starkt att Bill Gates har några av världens dyraste livvakter. Och han behöver dem sannerligen. 😃

Har inte på allvar testat Linux än. Testade en Ubuntu-version från CD, men det var ett tag sedan. Har fixat till ett par extra partitioner för just Ubuntu och till sist antar jag att jag kommer att installera det.

Windows är inte så roligt att programmera till. Så jag hoppas att Linux är bättre. Framför allt när det gäller C++. Och har de en verkligt bra fungerande Modula 2 så är jag i himmelen. 😃 

Men, men… den dagen - den sorgen ( eller glädjen ). 🙂

Moonwing
5/29/13, 12:51 AM
#16

Ursäkta att jag inte svarat dig innan..har inte varit så kry denna veckan..🤢

Dock!..-får du här en länk(förmodligen redan info du vet om)..-om du nu gillar å programmera.( och ser fram mot linux).-jag hatar det..🤐

http://www.nongnu.org/gm2/platforms.html

Jag föredrar "översatt" data, -är glad jag inte behövde dras med de gamla datorerna, som bla min man faktiskt programmerade en del av. När han/jag var lite yngre satt han med "pekpinnen", å talade om för mig..

"-Tänk när jag programmerade, minsann.-vad svårt o vilken tid det tog….bla, bla.."🤪

..nähäe..usch!

-är verkligen glad över att tekniken kommit så långt, även om jag är nöjd över att förstå hur en del av "uppbyggt"..-men föredrar å trycka på en knapp, än å sitta med kommandotolken-som om datorn var dum i huvudet. 

I början gillade jag det..när man tex kom på hur "lättmanipulerad"-en dator var..men tjusningen förvinner med tiden..😎😇😃

Sen blir man väl en aaaning lat mäe…😂(eller rättare sagt ;åldern tar ut sin rätt..)😇

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[greenseng]
5/29/13, 3:27 AM
#17

#16

Oj! Du hittade det. Vad bra. Superbra!! Det får jag nog ta och kolla in. Men först måste jag lära mig min nya mobil. 😃 Har varit borta från moderna mobiler alldeles för länge. Sedan blir det ju att bli familjär med Linux. Men allt har sin tid. Jag har annat som väntar också.

Jo. Åldern tar minsann ut sin fulla rätt. 😃  Man får lägre energi-nivå och då blir man automatiskt lite mer bekväm. Så att säga… errm… tror jag fick något i halsen…

Det är något som är omöjligt att förstå när man är ung.

Moonwing
5/29/13, 7:48 PM
#18

"Det är något som är omöjligt att förstå när man är ung"

😃..-juhupp!..😞-så sant så!😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[greenseng]
5/29/13, 9:29 PM
#19

#18

🙂

Upp till toppen
Annons: