Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1067 ggr
[Sol69]
2013-04-27 08:06

På hornet

Har funderat lite på de som är födda på hornet.

De måste ju känna igen sig i båda tecknen. Så de borde inte stämma lika bra om de bara läser ett av tecknen. Men å andra sidan så påverkar ju även månen dig ganska mycket 🤔

Så är inte lätt med astrologi. någon kanske vet mera om just det med när man är född på hornet 🙂

Annons:
Farwuq
2013-04-27 16:39
#1

Ja båda tecknen påverkar, men det kommande är starkare.

Astrologi är något som man aldrig blir fullärd inom.

Jag rekommenderar att man laddar ner t.ex. denna astrologitexten och sedan kompletterar med information frän andra källor.  Då får man en text på flera hundra A4 sidor som man kan ha som informationsbad.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2013-04-28 12:10
#2

Jag ser det så här:

Solen står ANTINGEN i det ena eller andra tecknet - man får utläsa vilket det är på de sextio delarna av gradtalet, bågminuterna. Det finns alltså en klar gräns mellan varje stjärntecken - så ser jag det i alla fall - men jag kan ju ha fel.. 🤔

Däremot brukar solen ha ett följe av planeter som antingen följer hack i häl - eller är steget före. Och det är ju de personliga planeterna Merkurius och Venus jag tänker på i första hand. Förutom dessa två - så kan man ju ha en massa andra planeter, månen är ju superviktig också liksom Asc.

Har man solen (och kanske ngn mer planet) i det ena tecknet - och sedan flera personliga planeter i det andra - ja då är det inte alls konstigt om man känner igen sej i båda tecknens egenskaper.

Man kan ju också dela upp varje stjärntecken i tre olika dekaner. (Det finns kanske någon annan tråd här om detta) Varje dekan anses ha ytterligare egenskaper förknippade med de tre kvalitéerna - förutom stjärntecknets egna kvalite´- se denna tråd: http://astrologi.ifokus.se/discussions/511592b988f4727a200003f7-de-tre-kvaliterna?participating-1

De som är födda inom den första dekanen - alltså de första tio graderna av ett stjärntecken - anses då ha fått lite mera ledande egenskaper - än de nästa tjugo graderna. Nästa dekan med tio grader anses vara mera fasta - medan personer födda inom den sista dekanen anses vara mera flexibla.

Kanske det är detta du menar Farwuq - när du säger att ett tecken är starkare i början och svagare i slutet?

Ja det finns många olika skolor och sätt att tolka astrologin. Man får ta det som man tycker stämmer bäst med ens egen uppfattning.

Jag har nog astrologiböcker från ett tiotal olika astrologer - och alla tolkar astrologin på sitt eget individuella sätt - efter sin egen inriktning. 😉

Farwuq
2013-04-28 13:20
#3

Det är mer än möjligt, jag minns bara fragment, det är ju 30 år sedan jag gick kursen.

☺️

Men det du tar upp är nog det riktiga och det som jag borde minnas.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: