Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1262 ggr
[greenseng]
4/22/13, 8:02 PM

Pizza med extra Allt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

  Ett litet horoskop gjort den 21 April 2013 kl. 18.00 . Koordinaterna är 57N14  12E08 .

Det finns två anledningar att det inte är med på alla astrologi-sajter och att alla astrologer gått i kollektiv trans.

1. Abstrakta punkter som Ascendenten och Medium Coeli ( MC ) ingår i aspektuppsättningen. Det brukar normalt inte vara så värst populärt när det gäller extrema konstellationer. Men om vi vill ha en "ren" aspektuppsättning byggd på bara planeter, så får vi nog ha ett ganska stort tålamod innan en sådan här figur poppar upp.

2. Sextilen mellan Neptunus och Pluto har nästan en Orb på 7° . Normalt brukar jag ha 5° max här men jag ser inte Orbisar som statiska och inflexibla element. Situationen kan ibland påkalla en större Orb och jag har en känsla av att detta är ett sådant exempel. Det finns också gott om astrologer som faktiskt använder större Orbisar. Personligen anser jag att i normala fall blir de ganska intetsägande då. Men… det finns alltid undantag.

Här vill man gärna flytta upp Neptunus några grader så att Oppositionen till Månen blir mer exakt. Då skulle den röda aspekten gå rakt genom aspekt-korset. Men man kan tydligen inte få allt här i livet.

Detta horoskopet är ett skolboks-exempel. Det finns väldigt många större konstellationer att hitta här. Med konstellation menar jag ett speciellt aspekt-mönster som bildar en lätt igenkänd figur. Till exempel en Stor-Trigon vilket är en triangel bildad av tre Trigoner.

Jag har filtrerat bort några aspekter som inte ingår i konfigurationen. Det gör det lättare att urskilja detaljer.

हूं

Annons:
Farwuq
4/22/13, 8:20 PM
#1

Oj, det var tjusigt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
4/22/13, 8:22 PM
#2

Du är duktig 🙂

[greenseng]
4/23/13, 5:59 PM
#3

#1

Jo. Att figuren innehåller ett Stor-Kors ser man väl ganska snart. Men figuren innehåller också en Stor-Sextil. Och därmed två sammanflätade stortrigoner som ibland kallas Stor-Hexagon eller Davids-stjärna. Detta leder till 6 Drakar ( eller 3 dubbel-drakpar ) och 3 stycken Magiska Rektanglar.

Där finns förmodligen andra saker också men det är antagligen bara konsekvenser av ovanstående.

Undrar om någon unge lyckades pricka in det här? 🙂

Här är en länk till olika "himmelska" fenomen. Länk. 

Och här är en annan. Länk2.

Förresten… Funderar på att använda dig som bollplank ( igen ). Jag måste reda ut om det går att posta mer än en bild.
Så jag tar min chans att få skryta som grafik-fuskande pseudo-konstnär. 😃
( Du fuskar lite själv, har jag sett ). 🙂

हूं

[greenseng]
4/23/13, 6:01 PM
#4

#3

hmm… Man kan alltså bara posta en bild. 🤔

हूं

[greenseng]
4/23/13, 6:06 PM
#5

#2

Javisst!! Bäst i världen.😃😃

Fast det här var bara en tillfällighet. Eftersom Asc och MC är inblandade så ändrar sig figuren väldigt snabbt. Här kan man verkligen tala om tur.

हूं

Farwuq
4/23/13, 7:42 PM
#6

Just precis bäst i världen och en duktig analytiker.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]
4/23/13, 8:42 PM
#7

#6

😃

हूं

Upp till toppen
Annons: