6. Löst prat -OT-

Vilken klass tillhör du?

2013-04-04 08:46 #0 av: Farwuq

Arbetarklass, medelklass och överklass är passé. Britterna delas in i sju nya socioekonomiska samhällsklasser i den största undersökningen av sitt slag i landet.

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-22000973

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2013-04-04 13:33 #1 av: leWolf

Intressant fråga,alltid roligt att höra var vi kommer från.Har vart arbetare under mitt yrkesliv men uppvuxen i ett direktörs hem där min far var direktör och mor är konstnär båda pensionärer idag.Men själv valde jag arbetarklassen av intresse för ett yrke som jag hade på den tiden i min glada ungdom.

I dag jobbar jag inte alls och lever som jag vill,lite blandad kompott med andra ord Skrattar

Anmäl
2013-04-04 16:18 #2 av: Emo

Det stämmer inte efter svenska förhållanden. Huspriserna i UK är enorma jämfört med våra. Det har jag lärt av TV-programmen, som handlar om husköp i England och Skottland.

Ska vi ange värdet på huset, så får vi nog ange det värde, som hade gällt för motsvarande hus i en medelstor stad.

Sen finns det en del andra frågor, som inte är riktigt jämförbara.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2013-04-04 17:53 #3 av: [Sol69]

Uppvuxen med den far som elektriker och en mor som äffärsbiträde.

Själv valde jag vårdyrket.. Glad

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-04-04 18:00 #4 av: Farwuq

Jag blev "Technical middle class" i testet.

Snopen

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Anmäl
2013-04-08 08:54 #5 av: Terra Australis

Jag är medelklass.

Ler

Anmäl
2013-04-08 10:27 #6 av: Farwuq

Vi är ganska många där.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.