Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1671 ggr
[Sol69]
2013-04-02 19:51

Stjärntecken och samhörighet.

Funderar på hur olika tecken reagerar på varandra.
och hur mycket det stämmer? Undrar vad ni anser om det? 🤔

Annons:
[greenseng]
2013-04-02 21:33
#1

#0

Enligt teorin skall väl negativa ( - ) tecken gå bra ihop med andra negativa tecken och positiva ( + ) tecken gå bra ihop med andra positiva tecken. Luften får elden att brinna starkare och vattnet får allt i jorden att växa bättre. 😃😃

Om man ser det ur Elementens synvinkel,alltså.

Sedan har vi ju det där med kvaliteter som kan komplicera det hela.

Två ledande tecken kan börja slåss om vart skåpet egentligen skall stå och två fasta sitter till sist bara och tjurar. Två flexibla vet jag faktiskt inte. Det kanske lätt blir väldigt rörigt. 😃

Men allt det här skall man nog ta med ett kilo salt. Min bästa kompis och jag är båda i ledande tecken om man bara tittar på soltecknen. Trots att det är två år mellan oss så har vi kusligt lika Horoskop.

En annan kompis var på en föreläsning av en berömd och populär Astrolog. Astrologen menade på att folk med samma Ascendent omedvetet drogs till varandra. Astrologen inbjöd till ett litet experiment. Var och en skulle fråga den som satt vid sidan om, vid vilket tecken personen har sin Ascendent. Om man redan visste så räknades det inte.

Det visade sig att resultatet var skrämmande högt. Alltför många personer hade samma Ascendent som "grannen". Även om de var fullständiga främlingar för varandra. Jag antar att matematiskt bör förhållandet vara 1 på 12 alltså ungefär 8 %, om man bara frågar en person. Men det visade sig vara betydligt högre. Tyvärr minns jag inte den exakta siffran men jag minns att jag blev väldigt förvånad när jag hörde om det. Jag menar… De flesta där kände inte ens varandra. Och orsaken till att de kände till sin egen Ascendent var ju för att de var intresserade av Astrologi.

Jag vet faktiskt inte om din fråga bara handlade om Soltecken eller om den handlade om tecken över huvud taget. Men egentligen tror jag att mitt svar passar in på båda möjligheterna. 🙂

हूं

Farwuq
2013-04-03 07:00
#2

Alltid lika givande att läsa dina inlägg, greenseng.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-04-03 18:37
#3

😃

I mitt fall är det en humörsfråga. Jag brukar alltid blockera mig från internet när jag är på "suspekt" humör.

Men… det är ju alltid bara en fråga om tid… 🎧

हूं

[Sol69]
2013-04-03 18:50
#4

Lyssnar du på musik då?? Klassiskt för att varva ned?? eller riktigt tung heavy metal för att få ur ilskan?? 😉

De jag tänkte på är att de är ju så mycket mera som påverkar hur vi fungerar tillsammans. Även om de sägs att två av samma tecken går bra ihop kan de variera.

Barnens pappa och jag har samma tecken. Fungerar jättebra så länge vi inte har olika åsikter. Då han är extremt dålig på att ge med sig och se att andra inte tänker på samma sätt. Så de blev inte alls en bra kombination.. 😕 Så undviker att ta upp sånt jag vet att vi inte lär komma överens om. De blir bara fel. Tror hans ny passar honom bättre  va nu har för tecken 😃

Tror att både månen och accenten etc påverkar oss också.. 🤔

[greenseng]
2013-04-03 23:44
#5

#4

Jodå. Månen och Ascendenten på verkar oss väldigt mycket.

Kärleken sorterar alltid på en betydligt högre nivå än Astrologin. Därför tror jag det är farligt att titta för mycket på stjärnorna i en relation. Man kan möjligtvis få en indikation på varför vissa saker brukar fungera bra och andra inte.

Musik fungerar bra som stämnings-förmedlare. Dock… Om jag är på dåligt humör så fungerar en skogspromenad faktiskt betydligt bättre. Speciellt om det dugg-regnar. Då kan man känna adrenalinets gröna strålar spolas av och sugas upp av jorden. 😃

हूं

Farwuq
2013-04-04 06:20
#6

Du menar att man får kontakt med jordenergierna och kan återkomma i balans.

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Upp till toppen
Annons: