Annons:
Etikett4-mysticism-numerologi
Läst 4168 ggr
princess88
2013-03-24 19:48

siffran sju

varför ser jag alltid sjuor i allt som händer, vad betyder nr 7?

kan inte så mkt om numerologi men vore roligt att veta.

gifte mig den min kille o ja var tsm 7 månader innan vi förlovade oss, gifte oss den 27e,fick barn 2007/07 , fick kaninungar i månaden föddes den 7..vad är det med nummer sju och mig.. nr 3 brukar också ibland förfölja..

Annons:
[leWolf]
2013-03-25 03:38
#1

Intressant du tog upp det här,håller precis på att sätta mig in i siffrors betydelse men få fuska lite med hjälp av google och böcker.

Det här hittade jag om siffran sju 😉 från denna sida :

http://numerologi.theinformationguru.com/numerologi_7.htm

Talet 7 inom numerologi står för andlighet och intellekt. 7:or är eftertänksamma och analytiska, lugna och tankfulla. De har ett rikt inre liv, en mental styrka och har en stark själslig kraft. 7:or tycks ha nått någon sorts insikt och ger intrycket av att vara visa oavsett ålder. Det är som om de har många minnen med sig från ett tidigare liv. De är ständigt på jakt efter ännu mer visdom och försöker hitta meningen med livet. 

Talet 7 är lite av en ensamvarg och trivs bäst för sig själv. Lugn och ro och ett avskärmat privatliv uppskattas av 7:an som sätter stort värde på tystnad. 

Yrken som passar talet 7 särskilt bra är: pastor, vetenskapsman, coach, yoga- eller mediationsinstruktör eller liknande. 

Varje tal inom numerologi har svagheter. De som främst är förknippade med talet 7 är att de är alltför fixerade vid sig själva, de är själviska och ensamma alltför mycket samt reserverade. Det är inte bra om de isolerar sig alltför mycket. Det kan vara svårt att få kontakt med dem och de har väldigt höga tankar om sig själva vilket kan leda till milt storhetsvansinne. 7:or kan också vara svåra att lära känna och de har svårt att lita på andra människor. Dessutom kan de ha stora svårigheter att anpassa sig till grupper och de vill göra saker och ting på sitt eget sätt. 7:or är inga bra lagspelare. 

Livsmålet för talet 7 är först och främst att lära känna sig själv och nå inre själslig visdom. Det är ingen idé att bry sig för mycket om andras åsikter, det kommer bara att göra dig olycklig. Likaså fixering vid det materiella är ingenting som 7:an kommer att bli lyckligare av. Men det är däremot viktigt att du utvecklar någon sorts social kompetens och umgås med andra ibland, annars kommer du att bli alltför inåtvänd. Samtidigt får du inte förlora din ack så viktiga självständighet. Du kan aldrig förneka att du trots allt är lite av ett original.

Farwuq
2013-03-25 07:10
#2

Man tackar. Mycket intressant och läsvärt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

princess88
2013-03-25 08:33
#3

wow så mycket som stämmer in på mig, både det negativa och det positiva, tycker om att vara med människor men är endå lite av en ensamvarg för att finna inre ro måste jag kunna vara bland en lugn omgivning,oftast blir det jag själv i mina tankar.. tänk vad det kan stämma med bara en siffra som förföljer hahaha säger jag till folk att just siffran sju spelar så stor roll i mitt liv kan andra tycka jag e så konstig HAHHAHA men bra att jag aldrig tar åt mig, kör min egen väg..:P  kanske inte yrken stämde, men det skulle gott kunna göra det.

[leWolf]
2013-03-25 13:57
#4

Kul att höra princess88 och märkligt nog finns så mycket inom detta som verkligen stämmer in,om inte allt men många röda trådar som bara landar inom oss 🙂

J-Artur-K
2013-03-26 00:33
#5

Den där sidan gillar jag. Har kollat själv på den. Och tycker den är riktigt bra 🙂 passar in bra på beskrivning 🙂

Ny dag nya möjligheter

undrarens
2013-05-13 08:58
#6

just de ja …var kommer den inre rösten ifrån i dig själv?

den stöter man ju på dagligen men var ifrån kommer "egentligen" den inre rösten ifrån?

de skulle va intressant och få höra några åsikter vad ni tror den kommer ifrån.☀️

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Annons:
Pagan
2013-05-13 21:40
#7

Jag får som tarotfantast upp Vagnen här, det är kort nr 7 i Stora Arkanan. Har du upplevt en hel del förändringar i ditt liv undrar jag då? Just detta kort koncentrerar sig på vad du gör inför förändringar, om du gillar dem eller ogillar dem, om du anpassar dig eller bara följer med. Om du sitter bakom ratten eller är den som bara flyter ovanpå och sedan upptäcker att nej, detta var ju inte vad jag ville. Blir lite nyfiken på om du har sjuor i dina egna nummer. Just siffran sju är rätt flexibel, att vänta, att fundera, att se tiden an om du förstår. inga snabba ryck här inte. Eftertänksamhet kan man nog säga med ett ord. Men nu när du upptäckt att sjuorna förföljer dig så funderar jag på om du kanske vill ha lite mer action, mer handling än ord och mer att säga till om? Kanske dags att puppan tar steget ut till den förvandling den är ämnad för. bara lite tankar…..

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: