Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1025 ggr
[leWolf]
2013-03-24 11:07

Våra tecken

Tänkte göra en liten undersökning i vilka tecken vi alla har och om ni tycker att beskrivningar som finns där ute att tillgå stämmer in på hur ni är som person.

Dela gärna med er av era tankar kring ert stjärntecken,det är alltid intressant att höra om det stämmer in för oss hur vi är som person🙂

Men först svara på vilket tecken du är född i så ser vi hur många av varje det finns här inne på sajten 🙂

Annons:
[leWolf]
2013-03-24 11:10
#1

Fisk är mitt tecken och jag måste säga jag tycker det stämmer in bra på mig som person,visst undantag finns alltid men i stort kan jag säga att det stämmer in riktigt bra.

Det här hittade jag nyss och är en bra beskrivning på mig som person.Kopierar in texten från den här sidan.http://www.dagenshoroskop.nu/horoskop/stjarntecken/index12.html

Den typiska Fisken är rättvis och medkännande, ömmar för alla som har det svårt. En mjuk, känslig och sårbar läggning är kännetecknande, liksom en strävan efter att finna sammanhang och mening i tillvaron. 

Neptunus är tecknets härskare, känd som vattenguden i den grekiska mytologin. Den som är född i ett vattentecken är en känslomänniska, med ett rikt inre liv. Fisken är en god lyssnare och har förmåga att leva sig in i sina medmänniskors livssituation. Fisken är mycket intuitiv och anar sig fram i tillvaron. Här finns stora fonder empati och välvilja. Fisken ömmar för alla som har det svårt och söker sig gärna till roller där hon känner sig behövd. De svaga och utsatta grupperna i samhället, barn och djur, ligger denna godhjärtade natur extra varm om hjärtat. 

Många Fiskar känner sig vilsna och har perioder där de upplever att de inte passar in. En känsla av utanförskap kan stundtals vara svår att brottas med, men ger samtidigt Fisken en mycket tolerant människosyn. Fisken väljer ibland att fly undan, att inta ett passivt förhållningssätt. Det är viktigt att Fisken vågar följa sina drömmar och visioner, att ha modet att lyssna med det inre örat… 

Fisken är en sökare med en öppenhet för andra dimensioner. En god människokännare och humanist, ofta utrustad med en kreativ, fantasifull ådra och stora fonder välvilja.

Farwuq
2013-03-24 11:12
#2

Draken är Vattuman. Visst stämmer det, men det är så mycket mer som man ska ta hänsyn till. Ascendenten, månen etc. etc.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[leWolf]
2013-03-24 11:15
#3

Precis och där går jag lite bet och kan inte göra ett fullständigt horoskop på mig själv,vet ju inte vilken tid jag är född och det är synd för jag önskar jag kunde gå mer på djupet här.

Farwuq
2013-03-24 11:29
#4

Synd att du inte har tiden, men…

Läs igenom det olika beskrivningarna som man kan finna om Ascendenten, vilket tecken verkar stämma för dig?
Sen nästa steg, är att läsa om månen och dess inverkan i de olika husen, gör på samma sätt även där.

Sedan kan man börja ringa in problemet. Gå steg för steg och analysera. Det tar lite tid, men det kan samtidigt vara väldigt roande.

Man är således inte förlorad bara för man inte vet sin födelsetid, den går att finna "bakvägen".

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[leWolf]
2013-03-24 11:34
#5

Tack för fina tips,jag brukar gå på intuition i vilket som känns rätt eller så tar jag det med min guide då kommer många kloka svar som sen stämmer in 🙂

Farwuq
2013-03-24 11:37
#6

Det finns många vägar till insikt och kunskap, endast en dåre skulle hävda att det finns bara en väg.

Kunskapens hus kar många dörrar och ingångar.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Illusion
2013-03-24 11:49
#7

Jag är Oxe, och jag är nog en väldigt typisk oxe, jag är envis, men jag kan ändra mig, jag står med båda fötterna på jorden vilket kan ge mig problem i min tro om andar som ni märker, men det känns som att jag har en fot i luften och en i himlen :P och ja..jag gillar mat,natur och sånt där..var längesen jag läste på nu så jag minns inte så mycket :P


☮ and ❤ among each other ✿

Farwuq
2013-03-24 12:49
#8

Fötterna kan stå på jorden men hjärtat kan vara i himlen, allt på en och samma gång. Det ena utesluter inte det andra.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tiskella
2013-03-24 13:27
#9

Skyttens beskrivning stämmer på mig till viss del, men då ascendenten är i stenbocken så tror jag  slutresultatet inte blir den typiska skytten. Jag är en skytt på fritiden men en stenbock på jobbet. Ibland blir det en intern konflikt, den rastlösa och innovativa personligheten begränsas av den delen av personligheten som vill vara reserverad och försiktig. Vänner jag umgås med skulle beskriva mig som utåtriktad och spontan, arbetskamrater skulle beskriva mig som introvert och analyserande.
Resultatet blir att inget stämmer, eller att mycket stämmer till viss del.

Emo
2013-03-25 07:48
#10

Lejon! Typisk?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-03-25 08:08
#11

Ett typiskt lejon är lite självcentrerat och ganska stolt över att vara ett lejon.

😛😉😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2013-03-25 08:17
#12

#11 Javisst! Naturligtvis! Så sant så! 😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-03-25 08:21
#13

😃

Jag har en bror som är lejon.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
J-Artur-K
2013-03-25 16:10
#14

Vill bara rekomendera denna sida. Tycker den stämmer in mycket bra som jag är som person i dom olika områderna man kan välja där. När man fyller i sitt namn med mellan namn o efternamn. Så får man en siffra som betyder något för en. Och man får en förklarng🙂

http://www.ditthoroskop.nu/se/index.htm

Ny dag nya möjligheter

Farwuq
2013-03-25 16:16
#15

Intressant att se hur det fördelar sig mellan de olika tecknen.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2013-03-25 16:19
#16

#14

Kul sajt, jag lägger länken till samlingarna.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
2013-03-25 16:37
#17

#15 Ja är riktigt intresant. Man kunde skriva en mening eller ord om man ville och se om det är sant. Om det blir samma nummer på orden så är det sant. Men behvöver inte vara falsk om det inte blir samma.

jag prova att lägga in mitt för Namn Joakim och mitt efternamn Kallin och båda 2 blev 59 🙂 Som står för sant

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-03-25 16:43
#18

Den här sidan kan vara bra för dom som vill lära sig på ett enkelt sätt med bra förklaring. 🙂

http://www.algonet.se/~soza/nummerologi.htm

Ny dag nya möjligheter

Farwuq
2013-03-25 16:49
#19

Den lägger jag också till länksamlingen.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
J-Artur-K
2013-03-25 17:00
#21

Man kan med astrologi få fram väldigt mycket om sig själv och andra. 

Jag är född under det kinesiska astroligin under drakens år. Och genom att jag vet hur jag själv är och  att det stämmer in med den kinesiska astrologin. Kan jag genom att jag själv vet vilket djur jag är. Räkna ut en annan person vad den är för djur genom hur våra reaktioner är när vi pratar med varandra o hur den personen är som person. Man har väldigt bra användnig av astrologi om man lär sig det och förstår sig på det. 🙂 Ibland kan man ju tycka att en person reagerar konstigt. Men om man känner till hur astrologi fungerar som. Så får man en annan bild av situationen. Och man vet att det reaktionen inte är så konstig egentligen. 🙂 Mycket intresant tycker jag själv. Genom att man har sett att det stämmer in mycket bra. 🙂

Ny dag nya möjligheter

[leWolf]
2013-03-25 17:06
#22

Ja det är mycket man kan få reda på Milky och vissa stämmer ju in till punkt och pricka,sånt är imponerande 😎

Fick alldeles nyss ett länktips via pm och det här verkar vara en kanonsida,både gratis och betaltjänster.Kollade lite snabbt på mig och här träffar det väldigt rätt.

Så tack till dig medlemmen som länkade dit,en kanonsida ju 😎

http://www.astro.com/

Farwuq
2013-03-25 17:09
#23

Det är en riktig klassiker.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
2013-03-25 17:11
#24

#20 Ja den är rätt rolig den där sidan. Men just dagens händelser i astrologi ssamman hang. Är inget jag själv riktigt bruka lita på. Tycker det är för mycket faktorer som måste klaffa för att det ska hända. Men livs saker o saker som ska hända ur en längre tid tro jag på. Men det där med just en speciell dag tycker jag själv inte man kan lita på. Men är bara min egna åsikt.

Ny dag nya möjligheter

[Sol69]
2013-03-26 09:24
#25

Tror skorpionen stämmer ganska väl på mig. men jag har ju min måne i fiskarna och accenten i kräftan. så är mycket vattentecken i mig.

Farwuq
2013-03-26 10:28
#26

#25

Ja, du är nog ett hav av känslor.

🌊

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2013-03-26 12:56
#27

Stolt Vattuman! 😂🌈

Ascendenten i Skytten har jag för mig


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Farwuq
2013-03-26 17:09
#28

Oj då kissen! Du har då samma som draken.
Solen ca: 26-27° Vattuman och Asc ca: 27° Skytt.

😉🌈

Vattumännen är fantastiska.

😛

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2013-03-26 17:16
#29

28 Vad kul!🌈

Vattumännen är fantastiska.

Precis! Kunde inte sagt det bättre själv! 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-03-26 17:35
#30

😃

Har de sedan Ascendenten i Skytten är de direkt unika skapelser.

🏆

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2013-03-26 17:37
#31

..och har man dessutom månen i lejonet - ja - se då måste man ju skryta om detta för alla!!! 😉 Hehe😃

Farwuq
2013-03-26 17:39
#32

😮

Vad!?

Jag har min måne i lejonet, jag är född under fullmåne.

Vi tycks ha flera likheter här inne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2013-03-26 17:40
#33

Det var just det jag menade.. 😉

Farwuq
2013-03-26 17:42
#34

Draken har Uranus, månen och Pluto i Lejonet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Magi-cat
2013-03-26 17:47
#35

oj, måste kolla om min fulländade skapelse 🐱har Månen någonstans……ett lejon skulle sitta fint….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-03-26 18:46
#36

🐱

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-03-26 23:31
#37

#3

Kan du inte kolla med sjukhuset där du föddes? Det har länge varit kutym att föra in klockslaget i journalen när barnet föds. Det bästa tror jag är att ringa sjukhuset och låta dem kolla i journalen. Kanske kostar en liten slant men det är det nog värt.

हूं

[leWolf]
2013-03-27 02:05
#38

Tack för gott tips greenseng men det är lite mer komplicerat än så,föddes i Tyskland och på den tiden var det si och så med journal dokumentation där.Har försökt men alla uppgifter tycks ha gått upp i rök men men man kan försöka ge sig på't igen för vem vet gräver man djupt kan man hitta om man har tur 😉

[greenseng]
2013-03-27 06:14
#39

#38

Annars kan minsta lilla upplysning vara viktig här. Till exempel om du är född på dagen eller på natten. Kan man zooma in Ascendenten till 12 timmar när så har man kommit långt. Det är betydligt lättare då att avgöra dess position.

हूं

Emo
2013-03-27 06:47
#40

#39 Tack för viktig information, för jag hade glömt tiden. Jag tror att jag är född vid 14.00-tiden och då kanske det räcker. Får se om jag är modig nog att skaffa ett gratishoroskop.😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-03-27 10:08
#41

#40

Du är väl född inom riket, Emo?
Hör med regionen, de vet nog varthän du ska vända dig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2013-03-27 10:23
#42

#41 Tror du inte att så gamla papper har multnat upp? 😉

Hälsingborgs BB

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[leWolf]
2013-03-27 10:33
#43

Hi hi Emo en kan ju höppes 😃

Farwuq
2013-03-27 10:46
#44

#42

Nä du, de har nog inte multnat. De finns nog - väl inlåsta - på regionens arkiv i Lund, ArkivCentrumSyd, kallat ACS.

😉

http://www.skane.se/regionarkivet

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2013-03-27 10:49
#45

#44 Kan du komma åt dem?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-03-27 10:56
#46

Nej. Jag har inte behörighet till de magasinen. Jag får bara gå i kyrkoböckerna och liknade saker.

För att man överhuvudtaget ska få ta del av handlingar "från vår tid"  ska man ha ett ärende att titta i böckerna. Så man ska gå den officiella vägen annars kan det betraktas som tjänstefel.

Jag tror inte att det kostar något, men det kan ta en månad eller så innan man får svar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2013-03-27 11:07
#47

Spelar minuterna så stor roll att det är lönt att kolla upp?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-03-27 11:13
#48

Fyra minuter = 1°.

Så, visst. Ju bättre input ju bättre output.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Farwuq
2013-03-29 08:32
#49

Bara 20 svar? Det måste finnas fler som kan berätta.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

leWolf
2013-03-29 18:30
#50

Hoppas det för det här är intressant att ta del av men jag blev förvånad ändå att tråden blev så lång som den blev 😃

Farwuq
2013-03-29 19:05
#51

Ju längre ju bättre, med detta menar jag att statistiken blir bättre.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2013-03-30 08:21
#52

Jag har Månen i Vågens tecken, Neptunus och Saturnus också. Vad skulle det kunna betyda månntro?🐱🌛

I Lejonet finns bara Pluto.🐱✨


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-03-30 13:03
#53

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2013-03-31 10:12
#54

#53 Tack! 

Kul att man är så diplomatisk! 😇


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: