Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 2297 ggr
[Babica]
1/27/13, 5:13 PM

Vilket stjärntecken har din partner?

Om man läser i Astrologiböcker kan det stå vilka stjärntecken som man passar / inte passar ihop med romantiskt.

Så min fråga lyder: Har din partner ett stjärntecken som det står att du passar ihop med eller har din partner ett stjärntecken som det står att du inte passar ihop med?

Välj det stjärntecken som din partner har samt skriv en kommentar om ni enligt astrologin passar ihop eller inte.

Om du inte har en partner kan du välja något utav det två neutrala svaren: Har ingen partner eller Jag vill bara läsa.

Vill bara påpeka att man inte strikt ska tro på detta då det inte allid stämmer. Eller vad tycker ni? Diskutera!

Annons:
[Babica]
1/27/13, 5:15 PM
#1

Min partner är Skorpion och jag är Oxe. Enligt detta så ska inte vi alls passa tillsammans. Men det gör vi! Glad

Farwuq
1/27/13, 7:59 PM
#2

Min fru är våg och jag vattuman

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
1/27/13, 8:10 PM
#3

Oxar och skorpioner är varandras motsatser och motsatser dras till varandra. Jag känner flera oxar som har sina vänner bland skorpionerna. Men båda är fasta och envisa tecken - så där behövs att släppa lite på principerna - för att det skall fungera bra. Flört

Det enda denna soltecken-astrologi berättar är att båda har sin sol i oxen respektive skorpionen. Men det finns mycket annat i horoskopet som också har betydelse. Som tex i vilket stjärntecken man har sin måne och de andra planeterna. Och det tecken som stiger upp i öster just i födelseögonblicket - samt det som står mitt på himlen då. Samt husen som planeterna hamnar i. Detta får man reda på genom att ta fram ett personligt födelsehoroskop som utgår från födelsetiden - på minuten helst och födelseort.

Så det finns inte två personer födda i samma stjärntecken som är precis likadana - även om de har vissa grundläggande egenskaper gemensamt.

Själv är jag född i vågens tecken - och min man är född i vattumannens tecken. Så våra solar fungerar bra tillsammans. Så finns det andra ställen i horoskopet där samstämmigheten är både sämre och bättre. Flört

[Sol69]
1/29/13, 7:24 PM
#4

Det är ju inte bara solens position som har betydelse i horoskopet.

Även månen har stor betydelse då det styr känslorna.

och sen påverkar ju även alla andra positoner oss.

Så tror att man måste göra ett riktigt astralt partner horoskop för att kunna se mera.

Farwuq
1/29/13, 9:11 PM
#5

Jo, det stämmer man ska ta hänsyn till mycket mer när man gör det på riktigt.

Glad

Men… någonstans måste man börja.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Nosen
2/15/13, 9:13 PM
#6

Jag är oxe och min sambo är vattuman och vi passar inte egentligen hehe.

Men jag brukar säga att han "hjälper mig att våga flyga"

och jag "hjälper honom att sätta fötterna på jorden igen när han flyger iväg för långt"

på så vis så kompletterar vi varann himla bra! ;)

Annons:
Amon
2/15/13, 11:29 PM
#7

Det låter väldigt klokt och bra Nosen! 🙂

Farwuq
2/16/13, 1:05 PM
#8

😛😉

Fin beskrivning.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Zofia89
2/20/13, 11:13 PM
#9

Jag är Skytten och min sambo är Väduren, hur vi passar ihop enligt astrologin kommer jag inte ihåg mer :D Men det funkar mellan oss iaf =)

Farwuq
2/21/13, 7:00 AM
#10

Ni ska passa bra enligt teorin.

🙂

Det är två eldtecken.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
3/17/13, 4:12 PM
#11

Min man är Lejon- så likt Lejon man kan komma..det enda jag inte är "nöd med", he..he,…😇-är att Lejon är sååå självcentrerade..-han å andra sidan tror jämt att jag glömmer honom ("när jag funderar"..här på iFokus tex)😃

Lejon är så lätthanterliga, det är "bara å klia i manen lite"😉-jag är svårflirtad..åas..-å behöver maaassser med av ord…*fniss*-typiskt en Vattuman, dessutom måste det var rätt slags ord-Vattumän ser igenom det mesta!😂😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
3/17/13, 4:18 PM
#12

😉

Sådana saker känner jag igen, katter är katter stora som små. Vi vattumän är lite svårare att hantera.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
3/17/13, 4:25 PM
#13

Så true, Drakis!..-mao inte så lättflörtade, som tex devisen "Vägen till mannnens hjärta.." -är inte säkert, skulle fungera hos Vattumän!

.. måste det nog till en kombination..😉

Det är så facinerande med stjärntecken, deras inflytande på oss (planeternas)-är sannerligen påtagligt.🙂

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Farwuq
3/17/13, 4:26 PM
#14

Ja det är inte utan man kan se samband i det hela.

Astrologi är inte humbug.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
3/17/13, 4:30 PM
#15

Näe, den är rätt hållbar-hur många år har man egentligen praktiserat den? -rent vetenskapligt (som vägledning ur samhällsperspektivet) sas..

-vet man det? (lite ot-men måste fråga)

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
3/17/13, 6:26 PM
#16

Astrologin är urgammal och moder till astronomin.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
3/18/13, 12:09 AM
#17

😎 Hmmm..så gammal som människan själv alltså!😉🙂

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
3/18/13, 8:06 AM
#18

Ja, så länge människan eller hennes företrädare kunnat lyfta blicken mot himmel och kunnat ställa sig frågan om vad det där uppe på himlavalvet är.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
3/18/13, 11:14 AM
#19

😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Emelie
3/19/13, 4:46 PM
#20

Min sambo är Vädur och jag själv är Lejon. Jag har för mig att vi enligt horoskopen skall passa mycket bra ihop, vilket vi också gör! ;)

Han är en väldigt typisk vädur, och jag är ett väldigt typiskt lejon. Och nästan allt som står att läsa om våra stjärntecken samt kombinationen av dessa stämmer finfint!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Farwuq
3/19/13, 5:14 PM
#21

Ni passar nog bra, men faran är att det blir lite för bra, det blir inte tillräcklig utveckling.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emelie
3/19/13, 5:28 PM
#22

#21 Ja, det har vi redan råkat ut för kan jag säga! Det blir alldeles för "intense" och då går det utför snabbt, men vi börjar lära oss att reglera det på ett bra sätt.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Farwuq
3/19/13, 5:32 PM
#23

Ja, lika barn leka inte alltid bäst.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
3/20/13, 1:35 PM
#24

Hur ska ett lejon och en våg trivas ihop?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
3/20/13, 2:05 PM
#25

Ja, det borde gå bra, det är en sextil mellan de bägge tecknen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
3/20/13, 2:08 PM
#26

Då är det kanske inte så underligt att det fungerat skapligt i mer än 55 år.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
3/20/13, 2:10 PM
#27

Så kan det gå.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emelie
3/20/13, 4:15 PM
#28

Jag är lejon och mitt första förhållande som varade i 4 år var just med en våg. Det var hela tiden ok och ganska "lamt", och tuffade liksom på i ungefär samma takt hela tiden. Inget speciellt med andra ord, men trygghet på högsta nivå var det ju!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Farwuq
3/20/13, 4:37 PM
#29

Helt enligt regelboken.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tiskella
3/24/13, 1:52 AM
#30

Jag är skytt och killen är jungfru, för oss fungerar det jätte bra. Båda mina föräldrar var jungfrur också, så jag kanske har en invand tolerans. Han städar upp efter mig ibland dock, vilket ingen gillar.. Han känner sig som en städtant, och jag blir påmind om att jag kanske är lite stökig. Vi har båda Ascendenten i Stenbocken, han har månen i fiskarna, jag har sol och måne i skytten.

Farwuq
3/24/13, 8:27 AM
#31

Det hela verkar vara väldigt intressant. Skytten och Jungfrun är i kvadratur. Dessutom så är era månar i kvadratur Skytt med Fisk.

Det bör vara en energetiskt och kraftfull kombination. 

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Illusion
3/25/13, 5:00 PM
#32

Jag är oxe men har vart ihop med två st tvillingar asså stjärntecknet tvillingarna haha.. Och jag tycker det är det tecknet jag aldrig skulle gå ihop med för dom där tvillingarna kan vara bra skumma enligt mig haha


☮ and ❤ among each other ✿

Farwuq
3/25/13, 5:07 PM
#33

Varje tecken har sina egenheter.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: