Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1572 ggr
salvia80
2012-10-04 10:24

Innebörden av att ha solen i sitt födelsehoroskop?

Hej!

Jag är inte så insatt i astrologi så min fråga kanske är dum och helt fel formulerad men jag prövar ändå :)

Jag fick ett födelsehoroskop ställt en gång (Tror det kallas så iaf) Tror det var genom någon engelsk sajt på nätet.

I mitt horoskop så stod det nånting om att om man har solen i sitt personliga horoskop (kommer tyvärr inte ihåg exakt hur det var formulerat), så var man alltid "destined for great success"

Det jag undrar över; stämmer detta? Kan någon förklara för mig lite vad det innebär att ha soltecknet i sitt födelsehoroskop?

Tack på förhand!

Annons:
Farwuq
2012-10-04 11:50
#1

Ditt soltecken är det tecken som solen stod i när du föddes.

Är du t.ex. född 1:maj så står solen i Oxen, då är ditt soltecken Oxen och då är en "Oxe" i astrologins ögon.

Flört

Resten av din fråga förstår jag inte, troligen har du missuppfattat något eller så minns du fel.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

salvia80
2012-10-04 12:28
#2

Ja, som du kanske förstår så är jag som sagt inte så insatt i astrologi ;)

Men när du nu förklarar det så minns jag att det var formulerat så som du uttryckte det, att solen stod i något tecken när jag föddes vilket innebar i sig att jag var "destined for success".Det är det enda jag minns och tog fasta på tydligen….tyckte nog det lät väldigt lovande ;)

Jag är jungfru men minns inte i vilket tecken som solen stod i när jag föddes.

Farwuq
2012-10-04 12:39
#3

Eftersom du är "jungfru" så har du solen i Jungfrun.

"Destined for success" brukar man säga om de som har solen eller något annat av vikt i den första tredjedelen av Lejonet.

Kanske så har du månen där?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

salvia80
2012-10-04 12:53
#4

Minns ej, men det är mycket möjligt att det var så det var :) Minns som sagt bara raden "destined for success" och att det isf skulle ske någon gång under min medelålder….vad det nu innebär. Mycket möjligt att det var månen. Kan inte hitta det där horoskopet men minns att det iaf var väldigt utförligt och baserat på födelsedatum, exakt tidpunkt och plats (kordinationer osv.)

Borde göra ett nytt :)

Farwuq
2012-10-04 14:15
#5

Ja, du borde gå dit igen och göra om det.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

salvia80
2012-10-04 14:40
#6

Tack för hjälpen iaf! :) Har du tips på någon duktig astrolog som du kan rekommendera så får du gärna skicka ett PM :)

Annons:
Farwuq
2012-10-04 15:13
#7

Nej, det har jag inte.
Men prova att gå till http://www.astro.com/ och mata in dina födelsedata.

Det finns säkert fler sajter som ger gratis horoskop men jag har inte någon mer i huvudet just nu.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: