Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1220 ggr
minamina
2012-08-28 21:31

Astrologi???

Hej

jag vill varna vissa att inte gräva för mkt inom astrologi….

Det misstaget gjorde jag, jag började kolla upp personer jag kände, släkt och vänners Natal chart…..

Jag gogglade på varenda aspekt, köpte böcker och satt i timmar med att läsa astrologi….

En nära vän hade mars, pluto och uranus i sitt 8e hus, i skorpionen….

jag fick en känsla att det skulle hända han nåt…vilket det gjorde, han gick bort för 2 månader sen i en olycka 21 år gammal….

Jag blev jätte rädd, jag ville inte veta för mkt.

Nu har jag faktisk blivit anti mot astrologi (Ni tänker säkert nu, vad jag gör här??) Jo, det finns faktisk vissa personer som mig själv som kan tappa kontrollen och gräva för djupt inom astrologi…..

Är man för känslig kan man må jätte dålig och få panik ångest.

Nu undrar jag hela tiden kan astrolgi verkligen påverka vår öde så mkt???

Jag börjar tvivla….

Tänk så här: Lika många astrolger lika många tolkningar….vilket det visar i slutändan att det passar in på alla.

Jag respekterar alla och ville bara tala om av mina erfarenheter.

Annons:
Farwuq
2012-08-29 07:48
#1

Man bör inte gräva för djupt i något. Det finns t.ex. de som är väldigt religiösa och tar allt i Bibeln bokstavligen, även de kan råka illa ut och få bl.a. skuldkänslor etc.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

minamina
2012-08-29 08:35
#2

tack för svaret…helt rätt

Farwuq
2013-04-02 10:52
#3

putt

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

leWolf
2013-04-02 12:47
#4

Minamina ser du inte vart inloggad på länge men hoppas du kommer in igen för det är en intressant fråga du tar upp och rör ju inte enbart astrologin utan allt andligt arbete man håller på med.Jag brukar säga så här att försiktig ska man vara med allt och man måste lära sig ett visst förhållnings sätt som exempelvis med den mediala biten som alltid funnits hos mig.

Jag har hela mitt liv sett om människor ska tex dö eller råka ut för olyckor och som yngre hade jag svårt att ta den biten idag har jag fått lära mig att kunna ha distans och aldrig på något vis ta illa vid mig eller lägga skuld på mig själva bara för jag råkar se vad andra ska vara med om många gånger.

Jag skrev nyligen en artikel om just Siande in i framtid och det är något jag tar avstånd till och gör inte för andra människor och ser jag olycka och död kan jag exempelvis säga ta en annan väg hem för många är varken troende eller ens mottagliga så man får föra fram det på ett väldigt snyggt sätt och sen finna sig i att alla gör sina val och tar nån fel väg hem så har man själv gjort vad man kunnat men man delar aldrig med sig till andra om deras död oavsett hur mycket man ser och jag har sett mycket i mina dar och är väl därför numera väldigt härdad.

Håller man på med astrologi vilket jag just nu lär mig och även här kommer jag inte att sia in i andras framtid utan använda kunskapen som ett redskap där andra får råd och på så vis bana sin egen väg.

Både som medium,astrolog eller som jag är shaman ska man inte styra andras val utan ge tips om riktningar som kan vara bra vägar att ta.

Sen ska vi komma ihåg att framtid är aldrig skrivet i sten den är föränderlig och just därför kan man inte bara säga åt nån annan att du ska ta den och den vägen för då blir det så.Här gäller stor psykologi att med vänlig hand enbart ge råd men att sittern alltid har sitt eget val det kan inget medium,spåkärrning,shaman eller astrolog nånsin bestämma men vi kan ge råd.

Samma gäller mig,jag går en kurs nu i astrologi och eftersom jag vet min egen framtid stoppar jag det framtids horoskop som finns med i kursen eftersom jag inte vill andra siar åt mig utan jag kan och har alltid kunnat det själv.

Vi får lov att sätta upp gränser och jag brukar säga att är man känslig att se otrevligheter i en annans eller sin egen väg då bör man tänka om och inte syssla med just andligt eller bli en astrolog.

Med andra ord,egen inre styrka och balans krävs eftersom vi kan möta både ont och gott och här möter vi ju också den mörka sidan av andevärlden och känner man sig rädd eller svag då är mitt tips att välja en annan väg.Så fort vi öppnar upp våra kanaler oavsett det är inom  astrologin eller annat andligt så bjuder vi in och kan få besök av både det goda och onda.

Många tror ju detta handlar om en underbar dans på rosor men så enkelt är det ju tyvärr inte utan det krävs enormt mycket arbete,styrka och balans av oss själva om vi ska hålla på med allt sånt här.

🙂

Farwuq
2013-04-02 17:03
#5

Förståndiga ord leWolf.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

leWolf
2013-04-02 17:30
#6

😘

Du är så klok du också Draken,så mycket kunskap i detta ämnet jag bara hunnit nosa lite på och känner mig fortfarande rätt bortkommen i 😉 😎

Annons:
Farwuq
2013-04-02 17:39
#7

Så, så, så…

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: