Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2112 ggr
Mirjah
4/16/12, 1:26 PM

Passande yrke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis sökt ett jobb inom Tullverket. Förvånad

Skulle det passa mig ur ett astrologiskt perspektiv tro..?

Annons:
Farwuq
4/16/12, 5:38 PM
#1

Saturnus i trigon med Jupiter…

Inte helt fel.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
4/16/12, 11:03 PM
#2

Farwuq! Visste inte att jag hade saturnus i trigon med Jupiter! Jag vet dock att både jupiter och saturnus är i trigon med min MC.

Farwuq
4/17/12, 6:32 AM
#3

Titta på schemat nere till vänster om ditt horoskophjul.

Tungan uteFlört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
4/17/12, 9:55 AM
#4

Nu ska jag göra mig riktigt dum.

Det jag vet om mitt horoskophjul, står skrivet rakt upp och ner i min födelsehoroskoptolkning. Trodde alla aspekter var med där! Tungan ute

Men om jag nu läser schemat nere till vänster (och försöker förstå den) - så visst är det en blå triangel i diagrammet där mellan jupiter och saturnus. Ursäkta mitt bebis-språk, blå triangel, är en trigon, rätt?

Ska jag titta på karriären så får jag ledtrådar från MC, 10:e huset och 6:e huset. Rätt?

Jupiter är också min styrande planet. Så dess placering och aspekter är viktiga nycklar. Rätt?

SÅ Jupiter och saturnus i trigon med min MC borde avslöja något.

Jag förstår tyvärr inte kopplingen jupiter trigon saturnus / tullverket dock. Skäms

Farwuq
4/17/12, 2:43 PM
#5

Vi får se om vi får ihop säcken.

I horoskopet står planeten Saturnus för en persons plikt- och ansvarskänsla. Konservatism och ordningssinne. Alla "måste" nar med Saturnus att göra.

Jupiter har med frihet att göra, den härskar över Skytten, frihetens tecken, där du har din Ascendent. Nu har du Jupiter i Fiskarna som är vatten, vilket försvagar den och den blir till ett slags ”icke frihet” tillsammans med Saturnus trigonen. Det hela har med ansvar och begränsning av frihet att göra.

Saturnus står i kvadratur till Uranus och Pluto, friheten tar plötsligt slut. D.v.s. tullarens plötsliga och rappa tillslag.

Detta är min amatörmässiga tolkning och inget annat.

Flört

PS. Jag personligen skulle aldrig kunna ha ett sådant yrke.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
4/17/12, 8:10 PM
#6

Faktum är att jag fick en kallelse till en intervju idag. (inom handel)

Jag har väl aldrig tänkt tanken på Tull och myndigheter så, men när annonsen dök upp så WHY NOT..? Och det kändes inte alls konstigt. Därutav min tråd.

Jag inser att jag aldrig kommer att lära mig astrologi. Rynkar på näsan

Men lite dystert med frihet som plötsligt tar slut, när det ska tolkas ur andra perspektiv så att säga.

Jag diggar saturnus. Den ska få mig att hitta rätt i arbetslivet så småningom. På väg mot MC. Fast jag tror minsann Saturnus och venus snart backar. Tror venus kommer att bo i mitt sjätte hus i flera månader tack vare detta. Så jobb blir det nog! :)

Fin tolkning Farwuq! Kyss

Annons:
Upp till toppen
Annons: