Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2675 ggr
Mirjah
2/23/12, 3:24 PM

Prinsessan

..så var hon äntligen här.. och föds till ett redan utvalt yrke. Jag undrar vad astrologin säger om detta? Fisk är hon i vart fall den efterlängtade tösen. Kyss

Annons:
Mirjah
2/23/12, 3:53 PM
#1

Sol och måne i fiskarna, nymåne? Och ascendenten i skytten! Kan det bli en kreativ tös månne?

Farwuq
3/29/12, 11:10 AM
#2

Ja, det blir åtminstone en känslosam tös.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
3/30/12, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Läs mera om prinsessan Estelle på Rexlins astroblogg: http://rexlins.blogspot.se/2012/02/prinsessan-estelle-ett-indigobarn.html

Detta är i alla fall hennes födelsehoroskop:

Farwuq
3/31/12, 7:35 AM
#4

Märkligt.

Både ASC och MC ligger nästan på samma grad som jag har själv.

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
3/31/12, 5:02 PM
#5

#4  Sedär - ett astrologiskt släktskap! Flört

Då hamnar Asc nära det Galaktiska centret (som väl ligger på 27* skytten?) Så då har ni även en direkt koppling dit.

Själv har jag min Mc på 29* skytten.. - så det är väl därför man känner sej som om man var från ett annat stjärnsystem ibland..

Inte konstigt att prinsessan har fått namnet Estelle - som ju betyder stjärna. Men jag blev också förvånad av namnvalet - (och glatt överraskad) - eftersom jag fått reda på för några år sedan att Estelle var mitt eget "andliga" namn.

Ja - har ni sett så mycket fokus hon har på fiskarnas tecken: Neptunus, Solen, Chiron, Merkurius och månen! Och alla dessa samt uranus i andra huset!

Vad månde bliva av denna prinsessa?

Mamma Victoria är kräfta, morfar kungen är oxe och mormor Silvia är stenbock. Men vad har pappa Daniel för födelsetecken?

Farwuq
4/1/12, 11:35 AM
#6

Jag har ASC 27° Skytt.

Förvånad

så det är väl därför man känner sej som om man var från ett annat stjärnsystem ibland..

Precis!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Mirjah
4/2/12, 8:24 AM
#7

#4 Samma här….

Farwuq
4/2/12, 8:42 AM
#8

Har du också ASC 27° Skytt…

Förvånad

… Eller känner du dig som om du är från ett annat stjärnsystem…

… Eller kanske båda?

_Flört
_

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
4/2/12, 9:40 AM
#9

Ingetdera!

Jag har asc i skytten och mc i skorpionen. Ac, tror jag, 20 eller 22 grader i skytten.

Fascinerad av stjärnor - och inte ett tecken i jord, men om jag är från ett annat stjärnsystem….. vette tusan! Cool

Farwuq
4/2/12, 11:01 AM
#10

"och inte ett tecken i jord"

Jag har Mars 10* Oxe, annars är även jag fri från jord.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
4/2/12, 12:19 PM
#11

Jag har också min Mars i 23* Stenbocken - för övrigt inget jordiskt alls - förutom norra månnoden då - som är på 9*48´ Stenbocken - där Pluto står o trampar just nu!

Men med månen o asc i konjunktion i fiskarna - och solen i konjunktion med Neptunus - så - dras man allt som oftast mot stjärnorna om man säger så..  Flört

Farwuq
4/2/12, 12:23 PM
#12

Test på gång.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
4/2/12, 12:25 PM
#13

Jaha - förklara gärna lite närmare! Glad

Jag är bara en glad amatörastrolog - så jag tar tacksamt emot lite tips. Har för mej att norra månnoden står för ödet, eller ödesbestämda möten..

Annons:
Farwuq
4/2/12, 12:29 PM
#14

Jag tog det i en ny tråd istället.

Skrattande

Vi är ju lite OT.

Läs gärna tråden om Natalhoroskop.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
4/2/12, 12:31 PM
#15

Javisst!

Upp till toppen
Annons: