Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 14694 ggr
purpelike
2011-11-29 02:30

Tvilling och skytt

E det nån som vet hur den kombinationen ser ut inom relation? Jag har läst och försökt ta reda på så mkt som möjligt..

vet även att våra tecken ligger mitt emot varandra i zodiacen.. vad de nu kallas.. men har det nån speciell betydelse om man är mitt emot varandra i zodiacen? jag vet massa par som är tillsammans med just en partner som är mitt emot..

Annons:
[MargaretaA]
2011-11-30 16:59
#1

Man brukar säga att motsatstecknen kompletterar varandra. Jag som är Kräfta har haft flera vänner från Stenbocken mittemot.

Det man vanligen tittar på är hur elementen stämmer ihop. Tvillingarna (luft) passar bra med eld (skytten) eftersom eld behöver luft för att kunna brinna.

Då faller det sig naturligt att den blöta kräftan (vatten) passar bättre med en jordig Stenbock än en eldig Skytt Flört

Men som vanligt måste man titta på hela partnerhoroskopet (jämförelse mellan två horoskop) för att se hur man passar ihop. Det kan finnas många andra inflytanden som spelar in.

[Olivergb]
2011-12-02 20:38
#2

#0

Tvillingen kan sporra skytten till handlingar-både negativa och posetiva som denna inte kunnat utföra utan att blivit ihjälp igång.Luften förmår alltid elden att brinna.Skytten kan ibland få tvillingen att känna sig som om hen skulle kvävas.Men å andra sidan kan den värma upp tvillingen.

Skytten dras till tvillingens balanserande sätt,och hens förmåga att inte göra bort sig,tvillingens kalla och likgiltiga sätt i besvärliga situationer,skytten är i behov av tvillingens smidighet.

När de kommer tillsammans uppstår två möjligheter.Antingen beundrar den ena den andras karaktäregenskaper i avsikt att växa och mogna,eller också fruktar de varandras motsatta egenskaper och försöker utplåna dem.

Båda är rastlösa,föränderliga och inte allt för demonstrativa i en relation och tvillingen kommer att vara benägen att kritisera skytten.Det finns svaga punkter men källan till styrka är det faktum att ingendera är krävande eller ägandefixerad.

En relation emellan börjar må hända impulsivt och slutar ibland så.Båda måste arbeta om det ska bli en långvarig relation och då kan det bli belönande.

[MargaretaA]
2011-12-02 20:51
#3

#2

wow Oliver du kan det här! Maggan imponerad *lyfter på hatten* Glad

[rose-m]
2011-12-03 09:13
#4

Det finns många som är det. Störst sexualitet, sägs det i astrologin, men det är personligt. Vi har ju vårat väder som påverkar oss. Det  är inte lätt att få upp stämningen alla gånger när det är kallt och mörkt. Hälsningar

purpelike
2011-12-06 16:28
#5

tack så mkt allihopa! Oliver bra skrivet.. Stämmer väldigt bra :))

jag har även månen i Väduren.. så det kanske förbättrar lite? eller försämrar?

mvh

Upp till toppen
Annons: