Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3221 ggr
Fdtr
2011-11-10 09:01

Fullmåne påverkan

Kan inte så mycket om astrologi men skriver ändå Skrattande

Funderar lite på hur de olika tecknen påverkas av en fullmåne.

En del personer säger att de blir mer lättirriterade, vissa blir mer rastlösa och vissa kan inte sova överhuvudtaget.

Har detta med vårt stjärntecken att göra mer än med vilket tecken eller hus månen råkar befinna sig i för tillfället??

(Fullmåne inatt.)

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Annons:
Allamej
2011-11-10 09:04
#1

Jag är vattuman och jag vet inte hur jag ska reagera men jag blir lugn och känner mig trygg. Min syster som är skytt blir lättretlig som bara den…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Fdtr
2011-11-10 10:47
#2

Just den här månen verkar hamna i oxens tecken och i hus IV (hem, familj) om jag läst rätt på websidan jag hittade.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

[MargaretaA]
2011-11-10 22:58
#3

Ja denna fullmåne hamnar i Oxens tecken vilket även påverkar skorpioner…

Farwuq
2011-11-12 20:47
#4

Jag är vattuman och fullmånen är min vän, jag sover tryggt och känner mig bra; ingen varulv här inte.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[MargaretaA]
2011-11-16 01:07
#5

#4

Det låter bra draken. Man ska aldrig låta himlakropparna ta över ens nattsömn Flört

Farwuq
2011-11-16 06:35
#6

Nä… Varför skulle jag förvandlas? Jag är ju redan en drake.

Tungan uteFlört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[rose-m]
2011-11-19 22:35
#7

Du kanske gillar månen? jälv gillar jag månen då jag är skytt och eld, jag har haft tur med månen, och tycker den är bäst. Min kusin tycker lika. Kanske somliga gillar andra planeter  , typ solen eller venus, mars?

Farwuq
2011-11-20 08:40
#8

Jag är född vid fullmåne.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Acerventus
2011-11-23 12:38
#9

Jag är också Vattuman. Men det är rätt olika det där med sömnen och månen för mig.

Ibland känner jag mig, som några andra Vattumän i denna tråd har beskrivit det. Lugn och trygg. Men ibland kan jag helt enkelt inte sova när det är fullmåne. Vilket är rätt jobbigt.

Sen om det beror på fullmånens starka ljus, eller om det är nått annat med månen som gör att jag inte kan sova, vet jag inte. :)

Vargskalle
2011-11-25 03:42
#10

Jag påverkas på det sättet att jag blir en varulv av fullmånen

Okej, bara skämta hihi!!! Jag är Kräfta och har det som svårast med sömnen när det är fullmåne, jag kan knappt sova för jag blir så pigg av den. Min kusin är Kräfta och där är det samma sak. Vi får båda även extra stora humörsvägningar för vi blir så överkänsliga… Jag tror vi bråkat som mest med varandra vid fullmåne haha :P

[MargaretaA]
2011-11-25 12:50
#11

#10

jag är också Kräfta och kände av sömnstörningarna när jag var yngre. Tack och lov har det gått över.

Men en sak jag ofta ser är hur forumbråk drar igång några dagar innan och peekar samma dygn som fullmånen är exakt, så överkänslighet i kombination med grälsjuka är inte alls ovanligt bland folk dessa dagar. Även bland dem som inte tror på fullmånens påverkan.

Acerventus
2011-11-25 12:55
#12

Haha, min lillasyster är kräfta. Ibland tycker jag att hon är lite bråkigare än vanligt. Får ta och kolla om det är i samband med fullmånens inträdande. Flört

Upp till toppen
Annons: