Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1269 ggr
ChristinaE
6/28/11, 9:25 PM

En fråga om den 1 juli.

Hej alla

Jag har läst om astrologi i flera år på olika sidor på internet, men jag kan inte ställa horoskop själv.

Jag såg att det skulle vara en New moon solar epilse i kräftan den 1 juli(på fredag), men jag vet inte vad det innebär för mig som är född den 3 juli 1973 kl 19:15.

Är det någon som har tid och lust att förklara vad det kommer att innebära för mig?

Med vänliga hälsningar

Christina

Annons:
[BigMama]
6/28/11, 10:17 PM
#1

Hej Christina!

Gör precis som du, läser på internet utan att kunna ställa mitt eget horoskop. Lyssnar också på webradio. Kan tipsa om denna radio-show på engelska

http://www.hayhouseradio.com/show_details.php?show_id=49&episode_id=7333&episode_type=0&schedule_id=63421

Just om denna new moon eclipse behandlas i det senaste programmet (som sändes för någon timme sedan bara), den går i repris i morgon kl 10.00 - eller så kan du vänta tills på torsdag då den går att lyssna när du vill via en länk på samma sida.

Men någon annan får gärna förklara för dig här också GladThink

ChristinaE
6/28/11, 10:58 PM
#2

Tack Big Mama!!

Ska ställa klockan så jag inte missar det därCool

Kram Christina

[BigMama]
7/1/11, 10:16 AM
#3

Enligt Mark Husson påverkar eclipsen dessa områden av ditt liv med ascendenten i:

Väduren - Ditt hem, ditt arbete, plikt och ansvar.

Oxen - En press inom kommunikation, t ex att skriva klart en bok, uppsats, press från en kollega eller en arbetsrutin som kommer att förändras.

Tvillingarna: Nu är det dax att tat tag i dina karriär. Vad är ditt första steg? Gör det.

Kräftan: Var ärlig och sann o ch stå för det. Du kommer inte att krusa ngn i dina relationer. Konfrontera ngn som försöker ta din styrka i från dig!

Lejon: Kan känna känslor av otrygghet, ngt i det undermedvetena gnager, en oro, och det kan vara dags att titta på din hälsa och dagliga rutiner. Tar du hand om dig själv?

Jungfrun: Handlar om kollegor och vänner. Har dina känslor blivit sårade? Och vad gör di för att komma i gång med dina kreativa projekt? Det kan också handla om att strukturera dina finanaser.

*Vågen:* Pengar och trygghet och det kan handla om barn som "kommer i vägen".

Skorpionen: Resor, utbildning. Behöver du uttrycka dig själv? Vad oroar dig? Skriv klart boken. Din spiritualitet.

Skytten: Berör området "pengar från andra", din egen säkerhet och trygghet. Vad gör dig trygg och hur löser du det?

Stenbocken: Handlar om att värdera dina relationer. Stenbocksascendenten har tydligen också pluto på ascendenten, vilket gör att denna eclipse gör att de tar detta område på allvar.

Fiskarna: Kreativitet! I stora lass!

Vattuman: Reltioner, hälsa och självkänsla.

Detta är alltså översatt från programmet och jag kan inte intyga dess riktighet, men på skoj kan det ju va kul o läsa om det stämmer..? Eclipsen är idag!

[MargaretaA]
7/1/11, 9:06 PM
#4

#0

Hur du eventuellt påverkas beror på vart du har främst ASC, Solen och Månen i ditt födelsehoroskop och vilka hus som är inblandade. Nymånen brukar står för nystart - precis som BigMama säger så beror det på denna nymånes husposition i ditt eget horoskop vilket livsområde som berörs.

[marion69]
8/8/11, 12:55 PM
#5

#3 Vågens tecken fattas där?

[BigMama]
8/10/11, 9:50 PM
#6

#5 Ja, jag har skrivit tvillingarna två ggr. Som tur va, hittade jag anteckningarna, så där jag nämner tvillingarna första gången är VÅGENS plats. Karriären var alltså i fokus för dig? Eller är? Flört

Annons:
[MargaretaA]
8/12/11, 1:31 PM
#7

#6

fixat Skrattande

Upp till toppen
Annons: