Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1681 ggr
stillness
2011-05-16 15:06

Egot=Stjärntecknen?

Hej alla!

Jo jag har tänkt lite på det med våra känslor i oss

och mycket är ju ifrån vårat EGO tex när vi blir sårade etc..

Är stjärntecknena olika former av våra Egon ?

tänker Ego ut Eckhart Tolles beskrivning nu

Tex Lejon är väldigt känsliga, drama  etc

:)

/Peace

Annons:
[BigMama]
2011-05-17 21:39
#1

Spännande fråga! Glad

[MargaretaA]
2011-05-18 23:01
#2

oj det kan jag inte svara på. Echart Tolle har jag aldrig läst.

Men visst stämmer det att Lejonet nog anses som mest egotrippad av zoodiaktecknen… Men astrologi värderar inga som bättre eller sämre - vi har alla både bra och dåliga sidor oavsett tecken. Medaljen har som alltid två sidor Flört

Astell
2011-05-26 20:07
#3

Det är nog mer våra personligheter..vi kan ju använda dom på olika sätt och behöver inte vara egotrippade för det..En del är spralliga av naturen och en del är lugna.. Egot är väl när vi blir för självupptagna och jag kan hålla med om att t ex i Lejonet finns många egoister…Flört

stillness
2011-06-18 10:24
#4

Ja det är intressant, men vissa tex tål ej skämt om dem själva etc

väldigt olika där på olika saker, vissa skall ha rätt etc

ja en sak e säker, Egot är i oss alla och skapar mycket Drama

Men jag tror ju på Personlig/Andlig utveckling mycket och kan man utveckla då sitt stjärntecken :D ?

[MargaretaA]
2011-06-18 17:31
#5

#4

När du säger stjärntecken antar jag att du menar det tecken Solen stod i då du föddes.

Men vi ska komma ihåg att vi inte är detsamma som våra soltecken. Om du tittar på ett horoskop så ser du att alla tecken finns med där - sedan beror det på hur planeterna står vilka tecken som är mest betydelsefulla för just dig. Men vi har dem alla i oss i olika styrka och blandning.

Med det sagt så är det ändå soltecknet som har det största inflytandet eftersom solen är kungen i horoskopet.

Kan man då utveckla sitt Soltecken? Bra fråga! Jag kan bara svara utifrån min egen uppfattning och det är nej. Tecknet är det det är. Det finns inga tecken som är bättre eller sämre än något annat - de är bara olika.

Det vi kan utveckla är förmågan att leva och vara så bra vi kan enligt våra tecken. Att bli det bästa vi kan bli med de förutsättningar som ges. Se ditt horoskop som ett verktyg, eller som möjligheter kanske - vad det blir av det hela beror helt och hållet på hur du använder det. och hur man använder sina gåvor kan verkligen utvecklas.

Vad beträffar egot så är det upp till var och en att tämja sitt ego och jag tror inte att soltecknet spelar så stor roll där.Flört

stillness
2011-06-21 23:56
#6

Tackar för era svar :D

jaha soltecken= stjärntecknet man har?

Ja hela livet är en utveckling verkligen

Men som just Lejon kanske är olika men det är mycket drama o känslighet, hörde dock även att jungfruar tex går igenom livet med en hel del smärta, hmm om de va förhållanden problem?

sådant e ju EGOT iofs så vet jag en kompis och han är stenbock

och han e väldigt EGO känslig

maybe EGO energi är EGO energi och astrologi är annat ?

Annons:
stillness
2011-06-22 00:02
#7

Ego = känslor och astrologi förser oss med olika känslor när vi födds

olika grad det var där ja ville se något samband med Egot och Stjärntecknen

[MargaretaA]
2011-06-22 22:30
#8

#7

Ego = känslor… ja kanske - förenklat. men jag håller inte med om att Astrologi förser oss med känslor…. jag skulle snarare säga att Astrologi håller oss med egenskaper. Enligt mig har alla oavsett tecken ett ego… men det är personligt och icke teckenstyrt hur vi väljer att deala med det.

stillness
2011-06-25 20:11
#9

ahh ok

hmm blir för snurrigt här om allt haha

/Peace

Seglarina
2011-07-25 20:32
#10

Det går inte att säga att: den och den är stenbock eller jungfru och därför är känslig. Det beror så mycket på hur de andra planeterna står.

Jag har fått lära mig att de tre viktigaste för personligheten är solen, månen och accendentens placering i horoskopet. Om en person upplevs som extra känslig skulle det lika gärna kunna bero på att accendenten är placerad på ett visst sätt i horoslopet, för att veta det ska du veta var på himlavalvet den var vid födelseögonblicket = klockslag. Accendenten brukar dessutom beskriva det som vi visar utåt, kanske känslighet, men soltecknet kanske har ett helt annat förtecken.

Upp till toppen
Annons: