Annons:
Etikett1-allmänt-om-framtidshoroskop
Läst 2468 ggr
[BigMama]
2011-04-04 08:58

Generella horoskop?

Jag brukar läsa Susan Miller's horoskop, både för mitt soltecken och ascendent. Det som gör mig så brydd är att i mitt fall, kräftan, så står det att läsa att jag kommer att ha sex planeter i väduren som fyller upp huset för karriärframgång och ära.

Kikar jag sen på www.astro.com så har jag visst 6 planeter i väduren (och de har väl alla oavsett stjärntecken?), men enligt placidus i hus 2 och 3. Och de husen står väl inte för karriärframgångar..?

Får liksom inte ihop ekvationen och jag vill ju så gärna förstå!

Annons:
simudainkain
2011-04-04 09:53
#1

Tycker också att det blir förbryllande med olika Hussystem och sånt. Väntar med spänning på svar…

[BigMama]
2011-04-04 13:05
#2

#1 Ja, och även om jag skulle använda mig av lika-hus-systemet så skulle i alla fall huset för karriär (10:e huset) vara på motsatta sidan där alla dessa planeter nu huserar….. Obestämd

[MargaretaA]
2011-04-08 16:33
#3

Hm… jag har sett förut också att hon ibland verkar snurra till det - det är inte första gången. Jag undrar om hon ibland glömmer vilket tecken hon skriver om och blandar ihop det med nåt annat…. Obestämd

[BigMama]
2011-04-08 22:41
#4

#3 Njaee… Obestämd Har märkt samma fenomen om jag går in på t ex youtube och googlar på månadshoroskop där. Finns inte ett enda som jag stött på där som stämmer överens med hur planeterna är i mina hus.

Jag tänkte själv att det de talar om är aspekter eller vinklar från de planeterna mot tionde huset eller nå'..? Jag har bara lärar'n saturnus där på ovansidan nu!

[MargaretaA]
2011-04-08 22:53
#5

#4

Det är bra att du vaksam BigMama för det finns tyvärr mycket skojare "därute".

Men det händer väldigt myket i Väduren just nu, så det är bra att veta vilket hus det gäller i ens eget horoskop.

[BigMama]
2011-04-09 20:29
#6

#5 Ja, skulle vara kul o veta i vilka hus planeterna i väduren ligger hos mig i lika-hus-systemet. Tycker den natala tolkningen av mig stämmer bäst på lika-hus. Finns tyvärr inga program på nätet som kör lika-hus.

Men att det i ngt område av mitt liv kommer att ske nystart (väduren), med stora (jupiter)förändringar (uranus) är ju helt klart. Det lär väl visa sig, om inte annat…

Annons:
[MargaretaA]
2011-04-09 20:40
#7

#6

om du ger mig dina uppgifter kan jag kolla. jag har ju inte bara tappat alla svenska texter utan också allas horoskop som fanns inlagda.

[BigMama]
2011-04-09 23:41
#8

#7 Tack Maggan - skickar ett pm! Kyss

[MargaretaA]
2011-04-09 23:48
#9

#8

fine. Återkommer.

[MargaretaA]
2011-04-11 15:39
#10

okej BigMama det är fjärde huset som är tättbefolkat för dig just nu. Men Jupiter kommer snart att gå in i ditt femte hus.

[BigMama]
2011-04-11 20:48
#11

Då så. Miller kan slänga sig i väggen! Cool 

Rörigt hemma då. Med förändringar..! Bra eller dåligt? Foten i munnen Och min chart-ruler juppe i femte.. Love is in the air eller?

Men ingenting på jobbfronten som jag hoppats. Rynkar på näsan 

Ska bli spännande å se vad det blir och om jag tolkat rätt.

Tack Maggan!

[MargaretaA]
2011-04-11 21:41
#12

#11

tja… om förändringar är bra eller dåliga beror kanske på hur man själv ser på förändringar. En del är rädda för dem medan andra välkommnar dem Flört

På jobbfronten har du Saturnus i tionde huset och det är bästa tänkbara för karriären. men han är retrograd till Juli så du kanske inte ska förvänta dig några genombrott före semestrarna. Men låt för all del inte det hindra dig från att söka jobb redan nu. Det är aldrig fel att så frön.

Det kan faktiskt vara så att de förändringar som väntar på hemmaplan kan bero på ditt yrkesliv. Du kanske måste flytta för att kunna ta ett jobb.

Dessutom hamnar Uranus vid den tiden i opposition till din födelsePluto som du har i tionde huset så det ser väldigt spännande ut!

[BigMama]
2011-04-12 21:31
#13

Jag välkomnar förändringar! Oskyldig Bara det att när det är i hemsektorn.. och allt är frid och fröjd här hemma så… kan det vara MER positivt me hjälp av en förändring..?!? Förvånad Huvudsaken att familjen håller ihop, sedan om huset brinner ner och vi tvingas flytta, så må väl det va hänt. Hmm. Undrar om jag måste flytta för att få ett jobb? Eller om min man får ett annat jobberbjudande och vi alla flyttar?

Saturnus behöver nog vara i tionde huset hos mig. När den går vidare till elfte så hoppas jag VERKLIGEN att jag har en stadig kurs mot ett jobb, jag vet vad jag vill och är målmedveten. Jag har lärt mig mina begränsningar och exakt vad jag klarar av. Och så Uranus i opposition med pluto i samma veva. Ojojojoj.. Kan inte bli annat än att jag blir tvingad till att göra en helomvändning, ny bransch kanske. Eller fas 3!! Fasa!

Jaja, Maggan det ser onekligen spännande ut.

Annons:
[BigMama]
2011-04-12 22:00
#14

*host host* Skäms

Är det gynnsamt med studier under denna tid?

[MargaretaA]
2011-04-12 22:19
#15

#14

jag ser inget som säger att det skulle vara extra gynnsamt just nu. Men heller inget som talar emot det. Flört

[Starman]
2011-04-20 16:26
#16

BigMama:

Om du inte har förstått "hur" astrologi fungerar, så följer här en länk (på engelska) som förklarar varför astrologi inte fungerar.

Den är värd din tid, för du har, tror jag, ödslat nog tid och energi på astrologi

http://www.badastronomy.com/bad/misc/astrology.html

mvh
:)

- Starman

[MargaretaA]
2011-04-20 23:11
#17

#16

Hej Starman. Jasså du har hittat hit…. Obestämd

Skeptiker är förvisso inte automatiskt portade på Astrologi, men jag undanber mig inlägg som säger att mina medlemmar slösar tid på denna sajts intresseområde. Läs gärna Om sajten så begriper du kanske bättre.

Håll dig till ämnet för tråden eller starta en egen som bättre passar det du vill diskutera.

[Starman]
2011-04-24 15:49
#18

#17

Alltid med detta, att vi inte håller oss till trådens ämne. Peka nu ut var jag inte förhöll mig till trådens ämne. ;) Och tjafs, etc, etc. ;)

[MargaretaA]
2011-04-24 18:07
#19

#17

BigMama har inte frågat "hur" astrologi fungerar. Du svarar alltså på en fråga som inte har blivit ställd, bara för att få en ursäkt att lägga in en länk som är emot astrologi.

[Starman]
2011-04-24 20:13
#20

"Får liksom inte ihop ekvationen och jag vill ju så gärna förstå!"

Jag erbjöd en lösning på problemet.

Annons:
[BigMama]
2011-05-21 01:34
#21

#12 Ska på jobbintervju till veckan! Förvånad

[MargaretaA]
2011-05-21 09:17
#22

#21

Spännande! Grattis Skrattande

Upp till toppen
Annons: