Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2390 ggr
simudainkain
3/27/11, 3:45 PM

Merkurius?

Skulle behöva veta mer on Merkurius influenser. Behöver öka denna planets positiva inflytand i mitt liv.

Själv har jag Merkurius i Saturnus och hus nio enligt både Tropcial equal house och Placidus.

Tacksam för lite svar… Flört

Annons:
MackLobell
3/28/11, 4:15 PM
#1

Så du har merkurius i saturnus hm låter ovanligt;

du kan titta efter vilken planet som är i hus 9 sen kan

du se efter om det är en trigon el en opposition el en

kvadratur el en sextil mellan merkurius o saturnus

det blir lättare med svar då

simudainkain
3/29/11, 1:01 PM
#2

#1 Merkurius är i både Saturnus och hus nio. Var kanske otydligt… Obestämd

Astell
3/30/11, 9:32 PM
#3

Merkurius kan inte vara i Saturnus… menar du att merkurius är i konjunktion med Saturnus? om den är i konj brukar man säga att den är på…typ merk är på sat,  annars blandar du ihop det med ett stjärntecken…

simudainkain
3/31/11, 4:34 AM
#4

Hm trött var jag i Stenbocken ska det vara…

[MargaretaA]
3/31/11, 11:19 AM
#5

Det vore bra att få veta din Merkurius aspekter till andra planeter också för att få hela bilden.

simudainkain
3/31/11, 3:16 PM
#6

Merkurius är i sextil till Saturnus i Vattumannen.

Merkurius är i konjunktion med medium coeli i stenbocken.

Mercury är i opposition till immmum coeli.

Obestämd Hoppas de vart rätt nu då…

Annons:
simudainkain
3/31/11, 3:34 PM
#7

Hihihi!

Ville lära mig mer om Merkurius denna vecka. Kolla på det här:

http://www.dn.se/webbtv/nyheter/se-unika-bilder-fran-merkurius/

Astell
4/4/11, 8:39 PM
#8

Hej Simudainkain!

Merkurius står ju för kommuniktion av något slag, 10 huset står för vad du vill visa upp för världen…vad du tycker du är bra på…detta har du i Stenbocken som är det strävsamma tecknet…här finns de flesta som är seriösa och målmedvetna…du ska ge ett seriöst intryck…som alltid i astrologi kan man inte veta vad exakt du sysslar med…sextilen med Saturnus i Vattumannen gör att detta förstärks och att även vissa vattumansdrag kan ingå…Saturnus styr ju över Vattumannen också…Du kan vara en journalist som är mkt målmedveten..typ… ngnslags kommunikation borde du syssla med iaf…

Har en väninna med MC i Stenbocken och hon ett lite allvarsamt intryck, finns ingen flamsighet där…men du har Merkurius där som är en livlig planet..så kanske lite mer fart över dig…

Detta var en ytlig beskrivning…fråga gärna Glad

simudainkain
4/4/11, 11:18 PM
#9

#8. Hus nio var det… Flört

Tackar för svar i övrigt. Jo, allvarlig i grunden men pratar fort och livligt med glimten i ögat stämmer med de flestas intryck.

Astell
4/5/11, 8:59 PM
#10

Hahaha ja jag ser det…fattar inte hur jag fick det till hus 10…hm Obestämd

jag får återkomma med resten av tolkningen….

MackLobell
4/6/11, 12:30 AM
#11

Du är allvarlig och har som ung gett ett intryck av att  vara mogen

för din ålder

Du tänker väldigt mycket ja hela tiden pågår det att tänka

Du dagdrömmer inte med fantasier de måste vara realistiskt

du är  nogran och planerar lite försiktigt

simudainkain
4/6/11, 4:29 AM
#12

#11 stämmer bra det

[MargaretaA]
4/8/11, 4:31 PM
#13

#0

Du har fått en del bra svar redan. Men jag blir nyfiken på denna formulering;

Behöver öka denna planets positiva inflytand i mitt liv.

Varför känner du att du behöver det?

Annons:
simudainkain
4/8/11, 8:39 PM
#14

#13 Jag hamnade på denna sida då jag sökte mer kunskap om astrologi, för jag har en tarotlek som bygger på astrologi och inte traditionell tarot. Den ska användas psykologiskt och inte för att spå. Den veckan jag ställde frågan fick jag kortet för tvillingarna och merkurius, vilket är starkare för det räknas som en major. Svaret jag fick var att förstärka den positiva sidan av merkurius. Då jag har en mamman och en syster som är tvillingar kan jag om tecknet. Men jag kände mig tveksam på själva planeten och speciellt för mig själv. Kunde dock märka under den veckan att jag, som varit trängd en längre tid, började visa att jag är skytt med vädur som ascendent. Anade vad jag skulle behöva lära mig… ?;-) Tacksam för alla svar jag kan få!

[MargaretaA]
4/8/11, 9:00 PM
#15

#14

aha jag förstår. Jag kan inte så mycket om tarot…

Generellt så är Merkurius en positiv planet som handhar allt som har med kommunikation att göra. Visst kan det gå fel och negativa sidor kan vara misförstånd och skvaller för att nämna något.

Men du har din Merkurius i en positiv sextil med Saturnus (den stora bromsklossen som säger tänk först och tala sedan) så jag tror du redan har rätt bra kontroll över de ev. negativa uttrycken från Merkurius.

Kanske är du något tystlåten och snackar inte en massa i onödan men det borde inte ge dig några problem - vilket kunde ha varit fallet om du hade haft en mera negativ aspekt mellan dessa tu.

Om jag var du så skulle jag inte grubbla mer på detta. Glad

simudainkain
4/8/11, 9:19 PM
#16

#15 Tackar…!

Dock har jag aldrig kunnat kallas tystlåten…fniss. Flört

[MargaretaA]
4/8/11, 9:33 PM
#17

#16

Det enklaste vore om vi fick se hela ditt horoskop. Ge mig nödvändiga uppgifter om födelsetid, plats och klockslag så blir det lättare att se hela bilden.Flört

simudainkain
4/9/11, 8:37 AM
#18

19641208 13:15 long: 16E2 lat: 59N36 Norrköping. Flört

[MargaretaA]
4/9/11, 1:26 PM
#19

Sedär så mycket lättare det går när man får kika på kartan.

Du har ju Merkurius i konjunktion med MC som handlar om vår offentliga sida - den vi vill visa för resten av världen. Det bör förklara varför du inte är så tystlåten Flört

Stenbocken och Saturnus inflytande på Merkurius ger en ambitiös, realistisk, pålitlig och ansvarstagande person - kanske också med Stenbockens torra humor. Den mindre roliga sidan kan vara en viss konservatism och en viss misstänksamhet mot "nymodigheter".

Jag vet inte vad du har för utbildning, men med din merkurius i nionde huset har du goda förutsättningar att klara högre utbildning.

simudainkain
4/9/11, 3:14 PM
#20

#19 Tackar…Kyss

Japp, amitiös, realistik, pålitlig och ansvarstagande. Den konservativa sidan vägs upp av skytt och vädur och sånt… Cool

Utbildning är viktigt och naturlig för mig.

Är gymnasiekonom, administrativ programmerare, massageterapeut och lite annat.Tungan ute

Annons:
[MargaretaA]
4/9/11, 3:30 PM
#21

#20

haha där satt den! Skrattande

Jag tvivlar på att du behöver bättra på din Merkurius - du verkar redan tagit till vara allt det positiva med hans inflytande Flört

simudainkain
4/9/11, 7:42 PM
#22

#21 Tnx Tungan ute

Upp till toppen
Annons: