Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1951 ggr
[MargaretaA]
2011-03-23 09:07

Klass Horoskop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag vill börja med att understryka att denna tråd inte har ambitionen att tolka hela horoskopet ingående, utan endast valda delar av det.

Jag börjar med att lägga in kartan och alla som vill vara med och ge tolkningsförslag är givetivs välkommna!

Nägra frågor innan vi börjar Klass? och du kan fortfarande ångra dig om du inte vill vara med längre  Flört

Annons:
Klass
2011-03-23 09:51
#1

Nej kör på bara. Eller verkar det som om jag har många jobbiga skelett i garderoben? FörvånadGlad

[MargaretaA]
2011-03-23 11:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hm… "garderoben" i horoskopet är det 12.e huset och där har du bara den synnerligen sympatiske Jupiter. Fast jag kan tänka mig att du i "vissa" kretsar inte gärna går ut öppet med dina intressen och "förmågor" CoolSkrattande

Samma bild igen med Jupiter markerad.

Det 12:e huset - lösningar

Det Tolfte huset är det subtilaste av alla hus. Det styr det omedvetna, och är platsen där vi söker enhet med allt liv. Det är den inre världens hus. Planeter i Tolfte Huset visar sig på ett otydligt och hemlighetsfullt sätt.

Telepati och psykiska krafter, intuition och förmågan att uppfatta gömda behov och känslor, både i oss själva och i andra, finns här. Det är också självuppoffringens hus, och hemligheternas, och platsen där vi är länkade till den andra sidan.

Planeter här är verksamma på en mera spirituell nivå och öser över oss en värld av drömmar, fantasier och föreställningar. Detta är också huset för enighet med naturen eller gud/skaparen.

Planeterna har i detta hus en kameleontaktig kvalitet, de färgas av det som passar bäst i en given situation. Här löser sig allt och tingen förlorar sitt världsliga värde. Det är även förbundet med sjukdom och isolerade anstalter som sjukhus och fängelser.

Din Jupiter i det Tolfte Huset

Med den optimistiska Jupiter i det område av horoskopet som styr din inre värld och dina länkar till det undermedvetna, har du stor tilltro till livet. Som regel kommer din skyddsängel, som du så starkt tror på, inte att svika dig.

Med Jupiter här, finner du inte meningen med existensen i den yttre världen, eller i ortodoxa religioner, utan genom att göra en resa i själen, finna den djupt inom dig själv.

Du kan också vara en född healer, då du inte bara har en instinktiv tilltro, utan också en stor medkänsla med de mindre lyckligt lottade än du själv, och din optimism och tilltro kan vara till stor hjälp för andra.

Klass
2011-03-23 21:04
#3

Oj. Jag förstår din tvekan nu, Maggan.

Jag har inte tagit in det där ordentligt, men spontant så känns den där biten inte som jag. Men vem vet, det kanske är som du säger - att horoskop är ett sätt att lära känna sig själv. Glad

[MargaretaA]
2011-03-23 21:29
#4

#3

Det är bara en del av dig och inte den tydligaste heller. Det är inte ovanligt att man själv kan vara omedveten om vad som händer i detta hemlighetsfulla hus. Men du har helt rätt - det är aldrig för sent att lära känna nya sidor av sig själv. Flört

Vad jag ser annars som verkligen drar ögonen åt sig är den mycket starka motsättningen(opposition) mellan tro (solen i Fiskarna) och analys och kritiskt granskande (Pluto,Uranus i Jungfrun). Det kanske du känner igen bättre… Tyst

Men återkommer om det i morgon.

[MargaretaA]
2011-03-24 12:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag börjar med din ACS i Lejonet (längst till vänster i horoskopet).

Ascendenten är den punkt som stiger i öster vid födelseögonblicket. Det är startpunkten för Horoskopets Första Hus där allt börjar.

Du har din ASC i 23 grader Lejonet, vilket betyder att större delen av ditt första Hus ligger i Jungfrun.

Det betyder att den person du verkar vara och visar upp för andra till att börja med har starka Lejondrag men ganska snart går över att bli mera Jungfrulik (notera att jag inte säger jungfrulig Tungan ute) och det är också så du påbörjar allt nytt.

Om vi leker med några nyckelord så gäller för Lejonet; Eldig, "kunglig", stolt, generös, kreativ, varm, älskar dramatik och att stå i centrum.
"Jag vill - därför lever jag" är Lejonets motto.

Det är så dina nya bekanskaper ser dig Klass.Skrattande

Men ganska snart får de se en annan figur. Jungfrun (klipper och klistrar här);

"Med Jungfrun i stigande, har du en intellektuell, analytisk syn på livet. Inga detaljer är för små eller obetydliga för att ignoreras, eftersom de tillsammans skapar den större bilden.

För verklig förståelse, och verklig inre helhet, är dina mål och dina behov att dissekera dina erfarenheter, så att du kan förena dem i en ny helhet, som har en verklig mening för dig.

Du är också mycket praktisk och jordnära och du har inte tid för drömmar och abstrakta koncept om de inte gör ett direkt intryck här och nu, eller förbättrar tillvaron för människor i din omgivning. Faktum är att när du funnit din väg i livet, blir det viktigaste att hjälpa andra".
"Jag analyserar - därför lever jag" är Jungfruns motto

Det är förmodligen enligt jungfrun de flesta skulle beskriva dig Klass Flört

---------------------------------------------------------------------------------

Eftersom det första huset är det viktigaste, så blir eventuella planeter här också mer betydelsefulla och tenderar att "ta över" horoskopet. Du har två - redan oavsett husplacering - mycket starka planeter här. Pluto och Uranus och dessa så ligger så nära varandra att de ligger i konjunktion (deras krafter sammansmälter).

Sist men inte minst i detta inlägg får vi inte glömma Solen. Eftersom du har Lejonet i stigande har du dess härskare Solen som Horoskopshärskare. Solen är kung i alla Horoskop men blir ännu tyngre när Lejonet är inblandat. Du har Solen i det sökande Fiskarnas och trons tecken.

Som jag sa i #4 så har du Solen i Opposition till planeterna i första huset och här finns en kraftfull motsättning och ständig dragkamp om vem som ska vara herre på täppan. Återkommer med detaljerna.

Nu får du smälta detta, kommentera och fråga. Jag fortsätter när du är redo.

PS
Bilden markerar de punkter jag tagit upp i detta inlägg.

Klass
2011-03-25 14:39
#6

#5

Wow, igen, börjar jag med att säga. Glad

Sen fortsätter jag med att tacka dig igen, uppskattar det du gör, oavsett resultat.

Men jag behöver lite mer tid att fundera och smälta detta. Ibland har jag så svårt att formulera mig.

Annons:
[MargaretaA]
2011-03-25 15:16
#7

#5

ta den tid du behöver och du måste inte säga så mycket heller. Fast det skulle vara kul att veta om du tycker att nånting stämmer Flört

Klass
2011-03-25 15:22
#8

#7

Vid första anblicken (säger man så?) känns det som om väldigt lite stämmer, förutom i viss mån det där med jag och detaljer.

Men jag ska fundera mer. Kanske måste fråga någon som nyss har lärt känna mig om vad den tycker.

[MargaretaA]
2011-03-25 15:51
#9

#7

Kanske måste fråga någon som nyss har lärt känna mig om vad den tycker.

haha stackars människa, det är nog inte så lätt att komma ihågFörvånadSkrattande

men fortsätt fundera på du. Jag minns att jag hade lite svårt att ta till mig den rätt oglamorösa Jungfrun som ASC - hade ingen aning om att jag var en sådan petmoster som alltid måste påpeka fel i olika småsaker när jag befann mig i nya sällskap - men sedan jag insåg det själv försöker jag behärska mig FörvånadSkäms Det är så det ofta kan vara med ASC och första huset. Man vet inte alltid själv vad man signalerar utåt.

Jag tycker vi låter det vara med feedback så länge och så går vi vidare. Fast inte ikväll - jag  väntar gäster.

[MargaretaA]
2011-03-25 16:04
#10

Fast efter en snabbtitt i ditt horoskop så ser jag att du är en av dem som bör vara medveten om den (ASC)  - eller åtminstone glatt accepterar den när du väl blir medveten Flört

Klass
2011-03-30 10:45
#11

När det gäller nyckelorden för Lejonet så känns det inte som jag, men å andra sidan så betyder ju inte det att inte andra kan uppfatta mig på det sättet. Men jag har väldigt svårt att tro att jag anses som eldig, kunglig och stolt i alla fall. Resterande … nja, särskilt kreativ är jag ju inte. Generös och varm, svårt att säga faktiskt - det beror nog lite på vad man menar.

Jungrun då, så som jag egentligen är (visst var det så?). Praktisk, njae, eller jo, eller varken mer eller mindre än någon annan. Jordnära stämmer väl, men det är samma sak där, att jag nog inte är mer eller mindre jordnära än de flesta.

För visst har jag tid för drömmar, t ex! Glad

"Faktum är att när du funnit din väg i livet, blir det viktigaste att hjälpa andra." Jag känner mig, och tror att jag är, ganska egoistisk - men jag kan ha fel eller också har jag inte funnit min väg i livet ännu.

Men som sagt, det där med detaljer är nog det som stämmer bäst och är mest konkret - jag känner nog ingen som kan gräva ner sig så mycket i detaljer som jag. Däremot gör jag det inte för att det har något med den större bilden att göra.

Rörigt inlägg av mig, detta, men det är svårt. Obestämd

[MargaretaA]
2011-03-30 18:15
#12

Tack för svar klass. Om du läser katastroftråden så förstår du varför jag är off och kan inte skriva så mycket just nu. Sitter med sonens dator men han har TV,n som skärm och jag ser nästan ingenting (måste uppdatera mina glasögon).

Återkommer när ordningen är återställd.

[MargaretaA]
2011-04-08 11:18
#13

Nej jag kan hålla med dig om att du inte verkar vara nån Lejontyp precis. Däremot tycker jag mig se Jungfrun krypa fram i dina inlägg. Jag har alltid misstänkt att Jungfun är stark i många skeptikerhoroskopFlört

Men det är inte ASC och första huset som visar vem vi verkligen är (hela horoskopet visar vem vi verkligen är) utan man måste hela tiden ha Solen i minnet. Solen är den starkaste pjäsen i detta "spel" och man måste hela tiden hålla ett öga på hans position.

Du har Solen i Fiskarna. Jag antar att du redan tidigare har läst om ditt stjärntecken men du får här en repetition. Tyvärr har jag förlorat alla svenska texter i mitt program så du får dem på engelska i stället. Dessutom lägger jag in två texter från olika astrologer så får du lite mera kött på benen.

och kom ihåg att dessa texter beskriver Tecknet Fiskarna - inte att förväxlas med dig helt och hållet. Vi är alla mycket mer än bara beskrivningen av våra Soltecken. Som du redan har sett så finns flera planeter som vill ha ett ord med i lagetGlad

Håll i hatten…..

text ett - Your Sun in Pisces

Due to your sensitive nature you are able to pick up on mood changes in your surroundings. Sometimes it is hard to tell if it is a blessing or a curse because your extraordinary perception can cause internal confusion. You are like a sponge, taking in everything indiscriminately, later wondering which are your own emotions and opinions.

You often complain about hard reality. Your beautiful "dream world" will not provide a permanent solution; you are going to have to learn to get along with the way things are. You should withdraw more often and try to relax with good literature.

Pisces, being the last of the twelve Sun signs, takes on something from each one. You are swimming in the great ocean of the diversity of signs. This may not always be easy. You often have trouble making a decision because Neptune, the ruler of Pisces, is clouding your thoughts.

You should try to appear more determined, investing your energy in concrete ambitions. Do not allow yourself to become dependent on the goodwill of others, insist on standing on your own two feet. First, you must overcome your fear and become aware of your great potential.

In the creative arts, especially music, you are able to impress those around you with your successes. You will reach your life's goal by activating your filter and learning to differentiate the problems that should be addressed from those which do not concern you.

You may find strength in faith, Christianity is embodied in the sign Pisces, and the character Jesus Christ may describe the qualities and potential of this sign well. You are capable of honest sympathy and may find your calling in charity work. Be careful of drugs, they can become dangerous more quickly than you think.

text två

Your Sun in Pisces

With the Sun in Pisces, you relate to life with your emotions and your intuition, rather than your reason.  Like the ocean, which is Pisces' natural domain, you resent boundaries and restrictions, seeing life as one great whole.  You do not pigeon hole existence into good and bad and black and white, and you are more aware than any sign of all its subtle, varies shades of meaning.

Also like the ocean, you are hard to fathom or pin down and you need to dream to maintain contact with the well-springs of your own being.  For it is through your dreams and intuitions that your real creative inspiration comes.

You are also highly sensitive to others' feelings and your compassion and your sympathy for suffering is profound.  Because you absorb the atmosphere around you with such ease, it can be easy for more driven, tougher people to take advantage of your sensitivity and kindness.  You also tend to be at the mercy of your moods, which can change from sun to rain and back to sun again without much warning.

In astrology, Pisces is a water sign and ruled by Neptune.  Pisces is considered to be the most mystically inclined of all the signs and, as the last of the twelve, it represents the return to the great ocean of life from which life first evolved, and where all boundaries are dissolved, in readiness for a new cycle.

Annons:
[MargaretaA]
2011-04-14 00:14
#14

Vill du att jag ska fortsätta eller har du fått nog Klass?

Klass
2011-04-14 09:48
#15

Du får gärna fortsätta!

Jag har bara lite svårt att bemöta (eller vad man ska kalla det) den senaste texten. Så jag har inte vetat vad jag ska skriva. Glad

Lite kort bara (med reservation för att jag kan ha missförstått engelskan):

Jag är ingen drömmare, jag går sällan efter mina känslor (vilket jag i vissa fall faktiskt borde göra lite oftare), jag är inte troende.

Några saker som stämmer är nog det där med att jag är ganska känslig när det gäller andras känslor och att mitt humör kan skifta rätt hårt ibland.

Men jag kanske inte behöver gå in på alla detaljer, det kan bli rätt långrandigt då.

[MargaretaA]
2011-04-14 12:21
#16

Det är bra Klass du behöver inte alls kommentera in i minsta detalj, det räcker bra som det är. Återkommer på måndag då jag har mer tid och ro jämna veckor. Glad

[MargaretaA]
2011-04-20 07:22
#17

Nu får jag rejsa för att komma nånvart före påsk så det blir mest bara klippa och klistra det sista jag tänkt ta med.

Du har din Sol i det hus (livsområde) som handlar om partners (inte bara i form av livskamarat, utan alla du samarbetar med) och det gör detta område till ett av de viktigaste i ditt horoskop.

text 1

Your Sun in the Seventh House
The Sun in the seventh house helps you to develop your friendships, partnerships, your self-confidence and your character. Common activities will raise questions that will inspire you to get to know yourself and to express yourself better. Putting more effort into making honest and upright friendships will improve your character. Surely you know that usually things become clearer by comparison. This is also true for character; it will receive definition through contact to others.
Watch out that you do not hide behind someone else, if you are looking for someone you think will compensate for your weaknesses or for someone to give you direction. You may attempt to gain status or power by attaching yourself to someone powerful who you can worship. Seen psychologically, you may be actually searching for your father. You will never find fulfillment anywhere but within yourself. Anyone else you try to burden with this will probably just leave.
In humanistic Astrology, the test of cooperation is ascribed to the seventh house. Here your relation to the environment is structured. You need to be around people and should choose a profession that will bring you into contact with a lot of people.

Text 2

Your Sun in the Seventh House
This is an extroverted position for the Sun, as the Seventh House is where we 'meet the world' and interact with others.  It is through relationships that you find your strongest sense of self and  you are in your element when you are making contact with the world and getting feedback from it. Long-term partnerships and  one-to-one relationships also play a large part in your life, and the career you choose will most likely put you in close touch with other people on a daily basis. 
The sign occupying the Seventh House, and any planets here, also show the way that you relate - and what qualities you look for in a partner - as well as the inner qualities that you unconsciously project on others.

[MargaretaA]
2011-04-20 07:56
#18

Din Sol i det 7:e partnerhuset  står i opposition till två mycket starka planeter - Pluto och uranus i Första huset - vilka gör dig extremt viljestark och självständig. Kanske har du med åren lärt dig att jämka mellan de starka behoven av samarbete med andra och ena sidan och självständigheten å den andra.  Annars får du fortsätta jobba med det. Flört

text 1

Your Pluto in the First House
Pluto, as the planet of regeneration and transformation, gives you a strong personality with extreme character traits. There is power hidden within you which can be used both for creative or destructive acts. If something manages to survive, you show no mercy and let it go under, whether it is ideas, relationships or possessions. Wake up and become aware of this side of your character, because you could be influencing others to behave destructively or provoke situations that have this effect. Do not live beyond your own capacity. Be more careful about how you invest your energy and remember that not everyone can withstand as much as you.
The first house describes the natural personality development of the chart owner which is why you should accept your Plutonian powers and integrate them into your personality. This is the only way to keep your overwhelming passions under control. Fortunately, you have the capacity to do a lot of good, because you have no problems letting go of the past and looking for new challenges. Just as you give in to desperation and destructive outrage, you could allow positive, worthy creations to grow. If you to express your emotions immediately and not wait until the volcano erupts, you will set a lot of things in motion during your lifetime. Probably you have an aura of dark power that does not go unnoticed.

text 2

Your Pluto in the First House
The first house represents your outlook on life, the lens through which you see the world.  It also governs your personality, your appearance and the way you present yourself. Because the first house contains the sign that was coming up over the horizon at the moment of your birth, it represents your first impression of life - and how you continue to see it.
With the intense planet, Pluto, here, you have a powerful, magnetic personality and can go to emotional extremes. If a person, or a situation, no longer makes you feel alive, you are driven to move on, sometimes against your better nature.  You feel things intensely, and are not satisfied by superficial contact with your lovers or your friends.  But you are also very secretive and do not show your real feelings to most people.  To you, a love affair is a grand passion and you are naturally in tune with both your own and others' deep emotions. Until you learn to channel your energy, you can be self-destructive, but you can also be a great force for the good, and are always on a quest for the real truth. If you express your emotions immediately, instead of waiting until the volcano erupts, you will be able to achieve great things during your lifetime.

[MargaretaA]
2011-04-20 08:09
#19

Det finns bara en text om Uranus husplacering.

Your Uranus in the First House

Doing almost everything differently than everyone else has become your trademark. You always seem to be on the go and are constantly thinking up crazy new ideas. How many of them are put into practice is another question; which does not have anything to do with Uranus in the first house.

Being very unconventional and always conspicuous, traditional ties like marriage and family do not especially attract you. It would be best if you were allowed to find your own way and not have to suppress your individuality.

The technical fields are where your greatest talents lie. Because Uranus is associated with electricity, you will also be able to repair an iron. Sometimes you are not able to see lurking dangers.

Some people can be hurt due to your fear of responsibility. Despite this, you have high ideals and run onto the battlefield with flags flying under the motto, "freedom, equality and brotherhood".

Your ideas concerning cohabitation should be decidedly modern and you have mostly good intentions. If you manage to give in to some situations without providing commentary, you should have no social problems

[MargaretaA]
2011-04-20 08:24
#20

Så kommer vi slutligen till oppositionerna

Your Sun in Opposition with Your Pluto

This aspect gives you a very unique will. You could take your interests so seriously that you violate the needs of others. When you feel misunderstood, you may be inclined to fits of rage or you may pout and sulk, which tends to happen frequently. This should come as no surprise because you only seldom reveal your motives and feelings. In spite of this, you insist that others follow your commands.

Open yourself up a little and afford a glimpse at your inner processes to the people closest to you, at the very least. This will make the entire situation easier. The problem is much more than your convictions, it is also the manner in which you express them. Your ideas can be wonderful, but if you cannot express them tactfully; no one will listen to you. Once you have realized this, the inevitable conflicts brought about by your obstinate character can be diverted.
The same processes can also make your love life complicated. It would do you good to practice moderation and behave more reasonably, whereby your ability to compromise would be a great help to you.

Your Sun in Opposition with Your Uranus

Getting your way is a top priority for you, whereby you do not always proceed in a very sensible manner. Your concepts of independence and freedom may put some people off. This also causes problems in relationships.

The next time you go about changing your convictions, remember to turn on your brain first. Your friends expect to have to constantly redefine their image of you because their experience with you has shown that tomorrow everything may have changed completely. Your hectic pace can cause stress that can have an effect on your physical vitality.

Sometimes you can upset people by insisting on being traditional. Extreme mood swings make it difficult for anyone to be your friend. Do not act impulsively because you are not going to get away with everything, even if you consider yourself to be a genius with extraordinary talents. These talents may actually exist, but ask for advice from others before putting them to use.

Humility and moderate behavior would suit you well. Make more of an effort to get your feet back on the ground because you are truly capable of putting your plans into practice.

Annons:
[MargaretaA]
2011-04-20 08:30
#21

Läs och begrunda nu klass. Förvisso är du en hemlighetsfull person som inte visar utåt vem du är (Pluto) men liiiite feedback skulle vara roligt.

Men ta tid på dig - det brinner inte Flört

Klass
2011-04-20 17:31
#22

Bra jobbat, Maggan! Glad

Har inte läst igenom allt, bara ögnat igenom.

Ska försöka skriva ihop något begripligt efter påsk.

Glad Påsk!

[MargaretaA]
2011-04-21 00:07
#23

Glad Påsk till dig också! Glad

Upp till toppen
Annons: