Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 1998 ggr
isabelle89
2011-03-19 20:57

Extra känslig.

Har hört att folk sover mycket dåligt vid fullmåne och drömmer mycket osv.

Men jag är helt sjukt känslig.  Har flertalet gånger fått som små ångestattacker & oroskänslor i magen.. ni vet när det känns som att något riktigt dåligt ska hända? ( världen går under känslor )

Sen någon dag senare visar det sig alltid att det har varit fullmåne just den här dagen då känslorna kommit!

Det är alltså inte psykisk inbilldning, eftersom jag aldrig vet när fullmånen inträffar.

Som idag har jag mått heeelt fucked-up, & sen nu såg jag såklart att det var fullmåne. Känns i och för sig trycket att ha något att skylla på.

Kan det vara så att vi påverkas så starkt?

Annons:
simudainkain
2011-03-19 22:13
#1

Det gick en bra dokumentär om Månens påverkan.

Den ena aspekten som blev kvar är den känslomässiga symbolism som finns i månen som märks extra mycket med det starka månskenet. Vi är ju känslovarelser.

Den andra var mörkrets betydelse för god sömn. På Sankt Görans psykakut i Stockholm sa en läkare att steg ett var att få den nyintagna att sova. För graden av psykisk sjukdom påverkas av sömn. Vi utan diagnos påverkas också av sömnbrist. Det märker ju alla.

Flört

[MargaretaA]
2011-03-19 22:15
#2

Jag tror vi påverkas olika. Enligt astrologisk tradition så är Kräftans tecken särskilt utsatt - alltså om man har Solen eller ASC i Kräftan - men givetvis kan även andra känna av det. Det beror också på vilket tecken fullmånen befinner sig i.

Dagens superfullmåne passerar gränsen mellan Jungfrun och Vågen och det påverkar även motsatstecknen Fiskarna och Väduren.

själv blir jag (solen i kräftan) rastlös, obefogat förväntansfull och får svårt att sova.

helenahi
2011-03-22 09:23
#3

Jag påverkas inte ett dugg av fullmåne, sover som en stock:) men jag har hört att många påverkas med rastlöshet och sömnlöshet,jag är född den 17/6 tvillingar är kanske inte påverkade av fullmåne??Förvånad

tro hopp och kärlek...

Upp till toppen
Annons: