Annons:
Etikett1-allmänt-om-framtidshoroskop
Läst 1689 ggr
[MargaretaA]
2008-06-16 16:28

Fullmåne/Pluto 18 juni

 Så var det åter dags för fullmåne. Den 18 juni är den exakt i 27 grader Skytten, men man kan känna av den från ungefär fyra dagar före till fyra dagar efter.

Vi är många som är medvetna om fullmånens påverkan i våra liv. Sömnstörningar är mycket vanligt och en känsla av spänning och rastlöshet förekommer hos en del av oss.

Astrologiskt står fullmånen för avslut, klimax. Detta är tiden när vi försöker att slutföra det vi påbörjade under nymånen.

Fullmånen den 18 juni kommer att kännas extra stressande för många, då denna måne kommer att ligga mycket nära Pluto som då också står i opposition till Solen. Pluto står för förvandling och transformation, hemligheter likaväl som avslöjande av hemligheter, död och återfödelse i ett evigt kretslopp. Pluto intensifierar och stärker alla sektorer och planeter den berör.

Det mest sannolika är att vi kommer att hamna i någon form av konflikt med viktiga personer i våra liv; familjemedlemmar, partners, överordnade eller arbetskamrater. Hur just du påverkas beror på i vilket hus fullmånen och Pluto ligger och vilka aspekter de gör till de stationära planeterna i just ditt horoskop.

Som grädde på moset kommer Merkurius nu också att återgå till direkt bana efter nästan tre veckor i retrograd rörelse - detta inträffar den 19 juni - sannolikheten för missförstånd ökar, då Merkurius beter sig extra besvärligt precis vid början och slutet av en retrograd.

Tillsammans med en fullmåne i konjunktion med Pluto vid samma tidpunkt och vi har receptet för en rejält spänd situation.

När fullmånen närmar sig ska vi lägga tyngdpunkten på fakta och försöka hålla känslorna i styr. Nu måste vi försöka hålla oss lugna, sansade och sakliga. Lycka till vänner!!! Flört

Maggan

Annons:
Jane-Lyzell
2008-06-16 19:35
#1

Plutan känner av dettaSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ewerhof
2008-06-16 20:03
#2

Å, typist! Jag har en jobbarkompis som är mer än lovligt känslig. Hon har troligen ingen aning alls om det här så henne ska jag nog hålla mig undan ifrån under veckan. Jag ser ju hur tydligt som helst hur hon färgas av månens faser. Hon är nästan fööör enkel att observera. Tänk vad enkelt livet skulle vara om alla kunde astrologi…

Jane-Lyzell
2008-06-16 20:39
#3

ha ha ha Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Gahella
2008-06-17 00:16
#4

Hjälp, jag vågar nog inte kliva ur sängen de dagarna! Tack för stormvarningen!!

Ewerhof
2008-06-17 00:21
#5

Mötte en kompis idag som är en blandning av skytt och skorpion och hon mådde bättre än någonsin! Sprudlande av energi från 'sina' planeters och teckens energier.

Så det behöver inte var tungt och jobbigt! Det kan kännas som att få vara 'hemma' en stund också. Att uppleva att det inte är så krångligt med livet trots allt. :)

xinluo
2008-06-17 00:41
#6

Oj hur ska man ta sig igenom dessa dagar när nästan varje dag på jobbet är kaotiska och fruktansvärt stressande Skrattande ja det återstår att se…styrkekramar till oss alla

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Annons:
[MargaretaA]
2008-06-17 00:47
#7

#4 men nu är du ju förvarnad så det är bara ta på sig gummistövlar och regnrock så klarar du dig ;-)

#5 Det känns trösterikt att höra. Sedan kanske man inte blir påverkad alls heller - så här långt känner jag ingenting - peppar peppar…

#6 _"lugna, sansade och sakliga" ;-)

_Maggan

satori
2008-06-17 01:12
#8

Ingen tid för kärleksförklaringar och sånt då? *asgarv*

Skämt åsido. Vilka tecken har det jobbigast respektive lättast under denna fullmåne, kan man "se" det?

[MargaretaA]
2008-06-17 10:51
#9

#8  för att svara på det blir man tvingad till de generaliseringar vi kan läsa i veckotidningshoroskopen och det vill jag undvika.
Hur och om man "drabbas" beror på i vilket hus man har fullmånen och vilka aspekter den bildar till våra viktiga planeter. Månen i sig ställer aldrig till med några spektaktulära grejer i våra liv, det handlar mest om känslor och humör. Nu är det fullmåne tillsammans med Pluto - det kanske smäller lite högre än vanligt - ett rejält gräl som rensar luften kanske - och sedan är det midsommar och vi kan fira i glädje ;-)

Maggan

[Chakra]
2008-06-17 11:06
#10

Den välkända dallringen i luften är på ingående, och har så varit i flera dagar nu!  Det är bara att ta sig igenom denna gången också!

Jag blir rastlös, men kreativ! Det är de här dagarna jag får många bra ideér! Kan få svårt att sova, och ibland får jag huvudvärk.

Hoppfull
2008-06-17 11:47
#11

Lite kul att läsa det du skrev i #0 Maggan :) jag har varit som ett ilsket bi de sista dagarna… farit ut och skällt på familjen och känt mig sur och grinig. Jag som annars är hur fridsam som helst och lugnar de flesta konflikter :) Så den här fullmånen i kombination med PMS var ingen hit för min del Generad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ewerhof
2008-06-17 12:37
#12

#11 Nej, det är ingen hit! Men visst känns det skönt att kunna få en förklaring och därmed förståelse?!

Men sedan ska man inte 'hålla koll' för mycket på planeterna, tror jag. Det finns saker som måste få blossa ut. Fast med hjälp av astrologin kan man lära sig att inte 'gapa och skrika' för att känslorna dansar jänka utan istället ta tag i ett problem mer konstruktivt. Man kan säga ifrån med bestämdhet och auktoritet istället för volym.

 Livet är spännande! :)

[MargaretaA]
2008-06-17 14:05
#13

Sedan är det ju faktiskt så att vi som håller koll på himlakropparna och är förvarnade har ett bättre läge att s a s stämma i bäcken - vi ved vad som lurar bak hörnet och kan förbereda oss. Jag kommer att hålla en låg profil och inte ge mig in i nån hetluft i allafall… något jag icke räds till vardags ;-)

Sedan som Ewerhof säger - håll inte för mycket koll på planeterna, så att det blir en självuppfyllande profetia av dert hela. I slutänden är det vi själva som bestämmer hur vi beter oss och hur vi känner. Ni vet - det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder ;-)

Maggan

Annons:
Hoppfull
2008-06-17 15:23
#14

Jag kan ju personligen inte ett smack om planeter osv. Men jag har lärt mig ända sedan mina barn var små (de stora är 16 & 18 nu) att vid fullmåne förvandlas hela familjen till gräsliga varelser :) Ungarna drömmer mardrömmar, sover oroligt, går i sömnen… de bråkar, är lättretliga och allmänt bedrövliga. Mitt humör och tålamod är uselt och min sambo blir en vandrande surskalle :) Så nu vet jag att när konflikterna börjar hagla är fullmånen i antågande :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ewerhof
2008-06-17 20:08
#15

#14 "Love is in the air" *sjunger högt och falskt*

Solar
2008-06-17 20:17
#16

Pluto skulle väre i Retrograd i Skytten fråm mitt juni och resten av året -

dette skulle påvike mennesker till at gå tilbaks i Fiskenes Tidsalder energi och snakke om det andlige och energierne som på 1990 tallet -

för efter dette at kunna komma tilbaks i Vattenbärens energi -

är det kun esoterisk astrologi som forstår dette eller ??

kram

Solar

Upp till toppen
Annons: