Annons:
Etikett1-allmänt-om-framtidshoroskop
Läst 4948 ggr
[MargaretaA]
6/17/08, 9:20 PM

Pluto i Skytten - Stenbocken

Pluto gick in i Stenbocken i januari 2008 efter att ha tillbringat de senaste c:a 13 åren i Skytten.
Pluto (makt, omstörtning) i Skytten (tro, livsfilosofi) är en cocktail som gav oss bl a 9/11, Al quaida och Bin Ladin  i den ena ringhalvan och kristna fundamentalister som George W Bush och den kristna högern i USA i den andra.
Krig och terror har förts och båda sidor har sagt sig ha gud på sin sida. Saddams gud svek honom och vems gud som står bakom befolkningen i Irak har vi ännu inte sett!

Nu går Pluto över till Stenbocken men sin vana trogen kommer han jazza några gånger över gränsen - liksom tveka fram och tillbaka innan han tar det slutliga steget.

Nu befinner han sig helt riktigt i retrograd, åter tillbaka i Skytten, för att sedan återta direkt kurs från 8 september. Den 27 november inträder han åter i Stenbocken för att stanna där till 2023.

Vad kan detta betyda? Ja naturligtvis är det några saker som Pluto inte är klar med i Skytten. Han kanske vill inkassera någon obetald skuld eller ge någon en sista kick i häcken som en påminnelse om den rätta vägen. Kolla upp vart ni har Pluto i era horoskop och fundera på om ni kan ha några oavslutade affärer inom området - de viktiga punkterna är de två sista graderna i Skytten och den första i Stenbocken. Nu får ni chansen att slutligen knyta ihop den säcken för att sedan kunna gå vidare.

Vad som ska inträffa när den Store Omstörtaren flyttar in i Stenbocken - tecknet som styr  bl a strukturer, lagar och regler, auktoritet, disciplin och kontroll - det vete katten om vi ens vill veta - men jag anar en och annan revolution.

Så till Solars fråga; Hur detta kan ha något att göra med Fiskarnas eller Vattumannens tidsålder vet jag inte, men om det betyder förnuftets (Vattumannens insikt) slutliga seger över de gamla religionerna (fiskarnas tro) blir ingen gladare än jag!

Maggan

Annons:
Anne-Hedvig
7/15/08, 4:53 AM
#1

Folk har vært veldig reiseglade de senere år - kan ikke det også ha noe med Pluto i Skytten å gjøre? Med Pluto i Stenbukken vil det nok starte med mye kontroll og innskrenkninger - vi ser jo allerede tegn til det (FRA-lag, kontroller på flyplassene m.m). Så får tiden vise hva det blir til etterhvert. Håper det kan bli mer ansvarlighet i forhold til miljøet - noe innskrenkninger trengs i vår overflods-livsførsel! - Hører gjerne andres tanker rundt Pluto i Stenbukken.

[MargaretaA]
7/16/08, 9:04 PM
#2

Vi har rest en hel del de senaste åren och det beror sannolikt på de lågprisbolag som nästan gett bort flygbiljetter gratis. Att detta skulle beror på Pluto i Skytten har jag dock lite svårt att ta till mig. jag inbillar mig att Plutos påverkan har en mera global effekt. Det ökade flygresandet gäller väl i första hand i Europa (?) eller…

Men å andra sidan - varför inte - det är möjligt att andra världsdelar också har haft plutoniska inflytanden lokalt som vi i vår del av världen inte fått veta så mycket om. Ingenting är omöjligt.

Hur som helst… Det ska bli spännande att se vad som händer under de kommande åren. Själv tror jag på att en del av de fundament vi byggt våra liv på kommer att störta samman - frågan är bara vilka - det finns en del att välja på. Politik, ekonomi, religion, miljö, kultur, vetenskap… listan kan göras längre :-)

Maggan

[MargaretaA]
10/6/08, 9:21 PM
#3

Denna länk visar betydelsen av huspositionerna för Pluto i Stenbocken.

Kolla i vilket hus du har Pluto när han går in i Stenbocken så vet du har att vänta av denna position.

http://www.alphalifetrends.com/plutoincapricornhouses.html

(tyvärr på engelska)

Ewerhof
10/6/08, 10:46 PM
#4

Jag har 'min' Pluto Retrograd i 11:e huset. 

Och 'dagens' Pluto i 3:e huset. 

Orben på dessa planeter som rör sig sakta är större än för dem som rör sig snabbare runt 'tavlan' så jag ser fram emot lite förändringar här då de hamnar cirka 120 grader ifrån varandra. Och om några år kommer den att vandra in i mitt 4:e hus efter att 'alltid' ha funnits i 3:e. 

Spännande! :)

[MargaretaA]
10/6/08, 11:30 PM
#5

Lite förändringar?

ha ha jag kommer att få prova på den där trigonen Pluto - Pluto redan i januari 2009 så då kan jag berätta för dig vad du har att vänta dig nåt år senare Cool

Ewerhof
10/7/08, 12:44 AM
#6

Ha-ha! Låter praktiskt och bra. Jag vill ha detaljerade raporter! :D

Ja, lite. Att min lilla värld vänds upp-å-ner eller nå't. ;) Med pluto handlar det verkligen om att flyta med i förändringarna. Protesterar man så jäklas det bara, som att knipa sig igenom en förlossning…eller nå't. :)

Annons:
Kurina
10/7/08, 1:58 AM
#7

Transit pluto o saturnus. Gäller för oss båda, eller hur Maggan

Pluto conjunction Saturn: Breaking through 

Mid January 2008 until mid November 2009: In several areas of your life you can expect great changes that will come only after considerable difficulty. A typical situation is one in which you are forced to hold on to something for dear life or to persist in some task or project in the face of energies that are trying to make you give up. It must be said that a positive aspect of this influence is that it considerably increases your persistence and tenacity, but unfortunately it also creates the need for these characteristics. In the face of this pressure it is often better to surrender than to take a hard line and hold on. Whatever is being changed usually needs to change, and you will gain little by holding on, except to delay the inevitable. 

This influence can also indicate a stage of psychological transformation in which energies within you try to break through the patterns of resistance and tensions that you have built up in the course of your life. Breaking through and free of these patterns can be quite painful, and you will resist the process quite strenuously, but for the most part you would be better off to let it happen. 

Ultimately this influence indicates a regeneration of the basic structure of your life. But because this structure is so basic to your personality and even to your world, you are likely to experience some disorientation for a while, but this too shall pass. 

Things may be taken away from you, such as money or other possessions, relationships or something else that you value perhaps too much. During this time you must learn to get along with as little as possible, which may be the ultimate lesson of this time. It is certainly a good idea to prepare to deal with scarcity when this influence is coming up. Change your lifestyle so that you don't need as many resources as you have in the past and don't have to be as dependent on others.

text från

www.astro.com

[MargaretaA]
10/7/08, 4:49 PM
#8

#6 fast vi har ju det lilla problemet att vi inte har de i samma hus så det som händer blir ju inom olika livsområden.

#7 ja och det händer snart. För min del i fjärde huset. Annars tror jag inte att varken Saturnus eller ens Pluto kan skrämma mig längre… det blir som det blir. Att släppa taget är vad det handlar om - kanske är det för min del att vinka hejdå till barnen när de flyttar hemmifrån Gråter

jag gillar din liknelse med att knipa sig igenom en förlossning - den var mitt i prick Skrattande

vart hittade du texten ovan? Den var mycket bra och informativ så den tackar jag för, men det vore kanske lämpligt att lägga in länken om det är från en webbsida Flört

Kurina
10/7/08, 7:10 PM
#9

Du kan gå till www.astro.com och skriva in dina personliga uppgifter. För att få reda på transiterna får man välja "forecast" på första sidan där kan man läsa om vad som är och komma skall.Glad

[MargaretaA]
10/7/08, 7:41 PM
#10

jag lade in länken under texten för ordningens skull Oskyldig

cgmoto
10/31/08, 11:00 AM
#11

hej hopp!

Ny här och nu ska ni få höra vad Pluto gjorde/gör med mig!

Jag= solen 6 gr Scorpio, Månen 7 gr Oxen, MC 2 gr Stenbocken. Ok! Pluto står nu och vippar på min MC och saker har redan hänt! Jag har plötsligt fått ett helt nytt liv!

2007 startade jag en blogg som hade rubriken, Nytt jobb, ny bostad och ny man! Detta ville jag skulle hända mig under 2008. Lite naivt kanske för det är knappast något man fixar på beställning så att säga! Sådana saker tenderar att hända när tiden är rätt..Det vistte jag också men jag tänkte jobba på det så gott som det gick ialla fall.

Hösten 2007 träffade jag Calle. Första gången på länge jag kände så mycket. Han var också skorpion. Jag älskade honom, det var intensivt och tyvär kortvarigt. ett avslut som kastade mig ner i en hemsk avgrund i mars2008. Vad hände?? Jag var ju typ beredd att gå hela vägen med honom ändå gjorde JAG slut…kanske mitt största misstag. Han drog sig tillbaka mycket sårad och ända sedan dess har ett dödläge infunnit sig mellan oss. Det var det ena!

Roligare tider skulle snart komma och det verakde så otroligt att man knappt kunde fatta det!

Det började med att min son tog studenten maj2008 och helt oväntat några veckor innan studenten fick han ett lägenhetserbjudande! Så ung som han var så blev vi förvånade. Han hade ju inte ens ett jobb! Hur skulle han fixa det undrade moderssjälen i mig..

Han fick iaf lägenheten till vår stora förvåning och det var snabb inflyttning som gällde. Frågorna var många, det var både skrämmande och kul för honom likaså för mig och dpttern! Skulle Robert flytta hemifrån nu?? Vi som levt så tajt under alla år på både gott och ont-mest gptt förståss:-))

Som en skänk från ovan fick han rakt av ett jobb juni 2008 så försörjningen var fixad!  Så sonen flyttade och efter två veckor fick även jag ett lägenhetserbjudande om en mindre lägenehet mer centralt där jag bor! Något jag väntat på i 14 år………..

Jag var fyra i kön och tro det eller ej…Jag fick lägenheten!! Helt sjukt…….ingen fattade nånting:-)) Sådan tur har man bara inte. Alla mina bidrag skulle försvinna i samband med att sonen flyttade och det hade blivit svårt ekonomiskt för mig att bo kvar i den lägeneheten men ödet var/är på min sida just nu verkar det som. Den nya lägenheten är kanonfin, kanonlägen och mindre hyra!!!

Dock sitter jag här själv nu och det känns märkligt och lite ensamt efter många år med barn och kompisar runt omkring mest ehla tiden! Dottern är nästan aldrig hemma heller för hom har sin Martin och ärmest hos honom. Han e bra så det är ingen fara men båda barnen försvann samtidigt så att säga….

Inte npg med detta! Orkar ni läsa??

Innan jag gick på semester i juli 2008 såg jag en annons om ledigt jobb på närmare håll. Det hade varit anställningsstopp länge men tydligen hade dom släppt tillfälligt på det så jag kastade in en ansökan innan jag gick på semester och ja…ni kan gissa vad som hände eller hur:-)) av 25 sökande fick jag tjänsten och jobbar numera på bara 20 minuters avstånd från hemmet. Tja vad kan man säga!

Hela mitt liv ändrades den här sommaren. För mig har det varit stora saker men jag känner att saker och ting fallit på plats iaf.

Pluto har nog inte gjort allt sitt än, jag är beredd på en del mer obehagliga upplevelser också. Död ev…

ja detta var min lilla berättelse om vad pluto kan genrera!

Kram på er/CGmoto

Ewerhof
11/1/08, 4:58 PM
#12

#11 Vad härligt att höra! :-) Så roligt när det går bra för någon, glädjen  smittar av sig.

donnatessa
11/2/08, 5:10 PM
#13

hej! Jag har ett stelium,en flock av planeter på de sista graderna av skytten-solen,mars och merkurius. De planeterna står i trigon till uranus,det är relevant i samanhanget eftersom vårt grundhoroskop påverkar slutresultatet av plutos transiter till våra planeter.

det är sista kontakten nu innan den lämnar skytten snart.kan skriva senare hur det påverkat mig.Kan säga så mycket att saker kommer upp till ytan, rensas bort. pluto står för pånyttfödelse.

Annons:
cgmoto
11/2/08, 5:23 PM
#14

Donatessa! Oj, va intressant! Ja det är ju helt oundvilkigt för dig att inte påverkas på ett påtagligt sätt av den transiten som du har nu med pluto. Konjuktion din sol, hm…stora omvälvande förändringar, tr.pluto konj nat. mars, hm…forcerande stark kraft på både gott och ont….merkurius, ja en mental pånyttfödelse. Nytt sätt att hantera/tänka i o med allt det som händer dig just nu. Berätta gärna hur du upplever det nu!-om du vill förståss:-)

Ha en bra söndag!

cgmoto

Jeani
11/3/08, 9:45 PM
#15

Oj, så härligt för er cgmoto. Kanske jag också kan förvänta mig någon väbehövlig förändring då jag har ascendenten 23 grader i stenbocken. Jag har själv en dotter som tog studenten i juni och dagen efter åkte till utlandet för att jobba. Har inte träffat henne på fyra månader, usch. Har ägnat all tid åt henne och vet inte vad jag ska hitta på nu. Känner för en förändring i mitt yrkesliv och behöver flytta till en mindre lägenhet.

[MargaretaA]
11/4/08, 8:18 PM
#16

#11

Det var en otroligt spännande historia cgmoto! Nu blir man riktigt nyfiken på din närmaste framtid Skäms

#13

efter en liten titt i ditt horoskop kan jag meddela att Pluto nu har passerat alla dina planeter i slutet av skytten och han står nu i kvadratur till Ascendenten. År du redo att släppa taget om det gamla och ge plats för det nya?

Det som är lite roligt med ditt horoskop är att dina husgrånser sammanfaller så gott som exakt med teckengrånserna - så för din del byter Pluto både tecken och Hus på samma gång. en 27 november går han in i Stenbocken och den 3 december kliver han i ditt fjärde hus. WOW!

Sedan vill jag be er alla om att hålla det allmänna Plutopratet här Pluto - Den Oundvikliga Förändringen

så kan denna tråds innehåll ägnas speciellt åt Plutos övegång från Skytten till Stenbocken.

donnatessa
11/6/08, 10:09 AM
#17

Det var trevligt Margareta att du kollade in mina plutotransiter.

Det är ingen dans på rosor att känna på pluto,man ser beteenden som inte är så bra för en som ska släppas,människor som inte är bra för en måste lämnas så det är en jobbig process.

men all utveckling har sitt pris och efter transiten väntar en ny start, Det är både kravfullt,spännande och lite läskigt och faktiskt lite tvingande.Men det är bara att trampa vidare på stigen.Flört

Upp till toppen
Annons: