Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 5401 ggr
[MargaretaA]
8/6/08, 4:47 PM

Gratis horoskop - kartan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

OBS! Detta erbjudande gäller endast registrerade medlemmar!

Till er som har frågor om era egna horoskop, är det en bra idé att skaffa en bild på sin horoskopskarta. Alltså den grafiska cirkeln med alla planeter, hus och aspekter väl synliga.

Sedan kan ni lägga in bilden i ett inlägg eller i era fotoalbum så finns den där vid behov. Det underlättar arbetet för dem som vill hjälpa till med tolkningar. Om ni inte har någon karta redan kan jag hjälpa till att ordna fram en.

Skicka i ett PM födelsedatum, födelseplats och klockslag. Om du inte känner till födelsetiden ska sjukhusen kunna hjälpa till. Slutligen vill jag veta vilket Hussystem du föredrar. Jag använder det s k Lika hussystemet. Om någon önskar ett annat så säg till.

Vill man ha gratis tolkningar av sitt Horoskop finns en del att välja på, på nätet. Kolla bland länktipsen för adresser.

Det finns också möjlighet att få en skriftlig tolkning av mig, som är på c:a 15 - 20 A4 sidor. Den kostar just nu 199kr.

här finns exempel på hur den ser ut;

Dalai Lama - Horoskopskartan med tolkningar

Maggan

Annons:
[MargaretaA]
9/2/08, 10:58 AM
#1

Ett bra sätt att sedan komma vidare för er som vill lära er att tolka är att lära sig symbolerna. Se tråden Symbolernas betydelse. Man har stor nytta av att lära sig dessa utantill.

[MargaretaA]
9/2/08, 11:04 AM
#2

Studielitteratur är bra och är den dessutom gratis online från en av sveriges många duktiga astrologer är det bara att läsa och lära.

http://www.stenudd.se/astrologihoroskop.html

Här finns allt en nybörjare behöver! Om du ändå har frågor om något så är du hjärtligt välkommen att ställa dem här på sajten - jag kommer att svara så gott jag kan och alla är välkomna att bidra med sina kunskaper!

Så fråga på bara Glad

Ayena
9/5/08, 1:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vet inte om det var detta du menade.

Jag fick gjort detta innan färgskrivarens intåg, år 1997.

Kram Gilla

[MargaretaA]
9/5/08, 12:24 PM
#4

Ja det är en sån jag menar. men jag kan fixa en ny i färg om du vill. Glad

Ayena
9/5/08, 12:54 PM
#5

Tack gärna!

Sen skulle jag vilja ha kanske en liten kommentar om vad du ser som uppenbart, något som slår dig så där direkt?

Kram Gilla

[MargaretaA]
9/5/08, 1:28 PM
#6

Det är ytterst sällsynt - tyvärr Gilla - att vi har horoskop som knockar astrologen. Vi är alla unika människor var och en på sitt sätt, men man ser inte det vid första anblicken Flörtatt tolka horoskop är en ansträngande och krävande syssla som man inte gör på en kafferast.

men visst - ser jag nåt riktigt slående så ska jag berätta Glad

skicka in dina uppgifter (se #0)  i ett PM så ordnar jag den i dag.

Annons:
[MargaretaA]
9/5/08, 3:31 PM
#7

ha ha det mest slående är att du och jag har väldigt lika horoskop Skrattande

Vi tar väl de viktigaste (jag fuskar nu och och formulerar inte med egna ord - då tar det hela eftermiddan)

Asc i Jungfrun

Med Jungfrun i stigande, har du en intellektuell, analytisk syn på livet. Inga detaljer är för små eller obetydliga för att ignoreras, eftersom de tillsammans skapar den större bilden. För verklig förståelse, och verklig inre helhet, är dina mål och dina behov att dissekera dina erfarenheter, så att du kan förena dem i en ny helhet, som har en verklig mening för dig. Du är också mycket praktisk och jordnära och du har inte tid för drömmar och abstrakta koncept om de inte gör ett direkt intryck här och nu, eller förbättrar tillvaron för människor i din omgivning. Faktum är att när du funnit din väg i livet, blir det viktigaste att hjälpa andra. Healing, hälsa och inre helhet tillhör Jungfruns största intressen.

_Med Jungfrun i stigande, är du styrd av den kvicktänkta planeten Merkurius. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Merkurius gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.
_

_

Din Mitthimmel (MC) i Tvillingarna

Med snabbtänkta Tvillingarna vid mitthimlen vill du att världen ska se dig som en intelligent och livlig person. Om det behövs klarar du dig med din slagfärdighet, då du är flexibel och redo att anpassa dig till alla situationer. Du utvecklas av utmaningar och förändringar, eftersom nya idéer, och nyheter för sin egen skull, får dig att känna dig lycklig och levande. Det betyder att du kan ändra riktning på din karriär, utan större förvarning, om något nytt och mera spännande dyker upp. Du älskar ord och kan mycket väl välja en karriär inom media, då du har en naturlig böjelse för allt som anknyter till kommunikation, eller handel och affärsuppgörelser.

_

 Sedan har du Stellium (Mars, Merkurius, Uranus som"flyter ihop") på toppen av ditt horoskop där även MC är inblandad, vilket ger en kraft-coctail som kan vara både till nytta och förfång Flört

MC står för karriär och social status plus hur vi ser på oss själva

Mars aggressivitet och dådkraft

Merkurius kommunikation

Uranus djupa insikter och plötsliga förändringar

Det är bara att blanda och ge och associera - du gillar naturligtivs att kommunicera (Merkurius), gärna med en nypa adrenalin (Mars). Du har inga prolbem att vända på en femöring och ändra åsikt om du blir överbevisad eller lärt dig nåt nytt (Uranus).

Detta är ditt horoskops kraftverk och det är mycket som händer här.

Ayena
9/5/08, 9:35 PM
#8

Men du, det här var spännande!

Jag känner igen mig (på gott och ont), he he :-)

Jag vet inte hur mycket du lägger in elementen i horoskopen. Som du ser har jag inte något av elementet "Jord".

Kram Gilla

[MargaretaA]
9/5/08, 10:18 PM
#9

så noga tittade jag inte men visst är det också viktigt. Man kan ösa hur mycket information som helst ur ett horoskop - varje människa är en roman. Minst en - kanske flera Glad

Yuki
9/15/08, 6:02 PM
#10

Vad ska man göra…? *Trög*

[MargaretaA]
9/15/08, 6:09 PM
#11

läs #0

Skicka i ett PM födelsedatum, födelseplats och klockslag.

Skicka i ett PM till mig privat alltså.

kvinna76
10/10/08, 7:28 PM
#12

vill jätte gärna testa detta

kram

kvinna76
10/10/08, 7:52 PM
#13

sk man fråga nåt i samband som man får din tolkning eller va gör man?

Annons:
[MargaretaA]
10/10/08, 8:17 PM
#14

lägg ut en tråd i Personliga Horoskop och lägg in horoskopskartan, be om lite tolkningsförslag så ska vi se om vi hittar något spännande Cool

kvinna76
10/11/08, 10:47 AM
#15

Ram för förhandsgranskning  detta var min karta om nån vill kolla den

kram

april4
10/11/08, 11:42 PM
#16

Jag får inte in bilden här på horoskopkartan. Har inte haft problem att lägga in andra bilder. Kan du Margareta hjälpa mig att lägga dit den?

Jag skulle väldigt gärna vilja ha en tolkning gratis om hur mitt jobb kommer att se ut framöver. Just nu mycket struligt på arbetsplatsen.

molly57
10/12/08, 3:00 PM
#17

Kanske är jag sent ute! Men jag skickar ett pm.Kanske jag har tur,att få en karta ändå.

Mvh Åsa

[MargaretaA]
10/12/08, 9:19 PM
#18

Här är det aldrig för sent Molly Glad

I morgon ska jag ta itu med alla PM som så glädjande har seglat in, så du kommer att få din karta du också (och alla andra med).

hälsningar

Maggan

iaspar
10/12/08, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Hej.

Jag vet inte om denna kartan duger, men jag försöker om någon vill tolka.

Hälsningar

Iaspar

[MargaretaA]
10/13/08, 11:43 AM
#20

hej iaspar

jag har jättesvårt att se något på den…

du får hemskt gärna skicka dina uppgifter till mig, så ska jag ordna en tydligare karta Glad

jag stänger nu denna tråd, då den har spelat ut sin roll. Den som vill ha tolkningar av sina horoskop ska lägga in egna trådar för detta ändamål.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: