Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2114 ggr
Farwuq
2008-06-25 19:58

Stora korset & Stora trigonen

Finns det någon kunnig här som kan redogöra för vad "Stora korset" och "Stora trigonen" innebär?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Ewerhof
2008-06-26 00:56
#1

Om jag inte missminner mig så kan den stora trigonen upplevas som att det flyter på enkelt, typ lärdomar, livet och så. Och det är ju positivt och bra, fast att det kan också göra det lite svårt för personen att gå på djupet och då är det ju inte så positivt längre.

Korset kan upplevas tvärt om, som om man får kämpa sig till varje sak i livet och det är ju jobbigt, men på grund av det så lär man sig ju saker ordentligt också och det är ju positivt.

Och så beror det på vilka planeter, hus och tecken som är inblandade. 

En väldigt enkel förklaring. :) Men jag antar att det kommer andra kommentarer och även artiklar om dem snart.

[MargaretaA]
2008-06-26 16:43
#2

Det var en bra beskrivning Ewerhof ;-) Stortrigonen är tre trigoner tillsammans som bildar en triangel. Den fugerar ungefär som den berömda räkmackan i våra liv. Korset som bildas av två oppositioner sammanbundna med fyra kvadraturer är kanske lite tuffare - men här händer det saker. Bra eller dåligt väljer man själv i vanlig ordning Flört

Tyvärr kommer jag inte att hinna göra några fler artiklar på ett tag eftersom 5 veckors semester är på ingång och jag kommer att ägna mig åt sånt man gör på semestern Cool Naturligtvis tittar jag in här varje dag (nästan) och svarar på frågor om jag kan och fler artiklar kommer efter sommaren.

Maggan

Upp till toppen
Annons: