Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1171 ggr
[MargaretaA]
7/17/08, 7:05 PM

Sommartid Viktigt!

Sommartid - Viktigt!

_år 1980. Det året började sommartiden i Sverige första söndagen i april och avslutades sista söndagen i september, klockan 1.00 UTC.

Åren 1981-1995 började den svenska sommartiden sista söndagen i mars och avslutades sista söndagen i september.

Sedan 1996 har hela EU gemensam sommartid: den börjar sista söndagen i mars och slutar sista söndagen i oktober.

_Ovanstående kopierat från http://sv.wikipedia.org/wiki/Sommartid

Det betyder att alla födda under sommartid - från 1980 - måste dra ifrån en timme för att få ett korrekt klockslag. Alltså är man t ex född kl 12 blir det kl 11 osv. Se upp med andra ord - Ascendenten och husen blir något helt annat på en timme!

Maggan

Annons:
Farwuq
7/18/08, 9:53 AM
#1

Jag tror mig minnas, att även 1916 hade vi sommartid.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Rocktjejen
7/27/08, 11:49 PM
#2

Hej!

jag hänger nog inte riktigt med..men jag som är född 1970 och klockan 15:12 på dagen..ska jag också dra bort en timme bakåt?

Kankse verkar logiskt imorgon när jag läser här igen..men idag känner jag mig bra snurrig där uppe..*s* pekar mot huvudet.

Farwuq
7/28/08, 12:21 PM
#3

Är du född 1970 här i landet, så ska du inte bekymra dig om sommartid.

Det är först från och med 1980 som man ska ta med det i beräkningarna och så förståss om du ska göra ett horoskop för 1916.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Rocktjejen
7/28/08, 5:19 PM
#4

Tack Farwuq!

du vet det är inte lätt alla ggr..var nog väldigt trött när jag läste det där..Glad

Tur man har andra som kan vara till hjälp för en Flört

Upp till toppen
Annons: