Annons:
Etikett6-feedback
Läst 1972 ggr
Kurina
2008-08-09 19:20

Aspekter

Nu är det ett tag sen jag sysslade med astrologi men jag har minne av att jag har en aspektmönster  som kallas för "drake" i min horoskop. (opposition + sextiler) Vad kan det ha för betydelse? Kommer inte ihåg om jag har stött på någon förklaring mer än namnet.

Annons:
[MargaretaA]
2008-08-09 19:54
#1

En närmare titt på ditt horoskop visar att du har många aspekter som bildar mönster, men just de som kallas draken har du inte.

Däremot har du en opposition mellan månen och Mars/Venus konjunktionen, där månen sedan gör en sextil till ASC som gör en sextil till Jupiter som slutligen återknyter till Mars/Venus i en sextil. Det är ett ganska sällsynt mönster som jag inte vet namnet på.

Sedan har du en Trigon mellan Månen och Jupiter och ASC och Mars/Venus som gör bilden ännu snyggare :-)

Det är inte lätt att på en kafferast klura ut hur detta ska tolkas men jag kommer att återkomma till denna fråga när jag har haft tid att verkligen titta på det ordentligt.

Maggan

PS såg du mitt PM till dig?

Kurina
2008-08-09 20:16
#2

Oj, då har jag blandat ihop det med nåt annat. Det är som sagt ett tag sen. Det var det mönstret jag tänkte på som du nämner. Det finns ett annat mönster (som jag inte har) som ser ut som en drake men vad den heter minns jag inte. Tar mig till minnes att jag läste om den i Barbara Hand-Clows bok "Chiron" för flera år sen. Den bildar en pil, med sextil åt båda sidorna om en opposition, men det är något annat det. Jag har inte kvar böckerna, tyvärr.

Jo tack, har fått din PM och svarat

Ha de gott

[MargaretaA]
2008-08-09 20:22
#3

Det mönster du beskriver som ser ut som en drake kallas också för Draken ;-)

Jag har inte fått nåt svar från dig i min låda… är det månntro nån bugg i nya iFokus som spökar?

hursomhelst, om du vill ha en tolkning av ditt horoskop så skynda dig på och anmäl dig här Vinn horoskopstolkning på svenska

Maggan

Kurina
2008-08-09 20:45
#4

Jag har anmält mig redan, vill ju inte missa.

Det måste vara en fnurra på tråden, eller kan det vara jag som har noll koll. Vi väntar ett tag så kanske mitt svar hittar fram från cyberspace.

[MargaretaA]
2008-08-09 21:05
#5

he he vem vet det kanske tar sig en tur förbi nån av Jupiters månar på vägen hit…

Upp till toppen
Annons: