Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1016 ggr
kybele
2008-07-17 15:50

Hejsan

vet inte om jag la detta i rätt kategori men hoppas de :)

Jag har en liten fråga.. jag är född i lejonetstecken runt 10-15aug.. funderar på när ligger månen närmast mitt tecken och hur påverkar den mig :) tack på förhand

Annons:
Farwuq
2008-07-17 16:08
#1

Månen går igenom ditt tecken varje månad, för att veta när den passerar igenom så måste du uppge vilket år som du är född, hela systemet förflyttas nämligen runt tillsammans med Månnoderna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

kybele
2008-07-17 16:19
#2

född 78 :)

[MargaretaA]
2008-07-17 17:11
#3

Hej Kybele

Det är inte lätt att svara på din fråga utan att se ditt horoskop. Bara att du är Lejon född 78 räcker tyvärr inte så långt :-/

Precis som Farwuk säger så passerar Månen alla tecken varje månad och det är som regel inget vi märker av. Kan du inte ge lite mer exakta uppgifter om födelsdag och helst ett klockslag så kan man se vart månen stod när du föddes - det bör ge den bästa fingervisningen om hur du påverkas av den i det dagliga livet - om du alls påverkas - det är inte säkert Glad

Maggan

kybele
2008-07-17 18:44
#4

aaaaa men hmm ok… född 1978,08,14 tiden 14:41

:) vore skoj och se.. har aldrig direkt varit intresserad förut men de har börjat växa mer o mer för de med horoskop osv plus hur planeter och solen osv påverkar mig :) tusen tack för ev hjälp

[MargaretaA]
2008-07-17 19:00
#5

#4 förlåt jag glömde säga det.. födelseorten måste jag också ha. Vart föddes du nånstans?

Maggan

kybele
2008-07-17 20:15
#6

#5 vad spelar de för roll vart man föddes?

Annons:
[MargaretaA]
2008-07-17 20:33
#7

Därför att ditt horoskop egentligen är en karta av stjärnhimlen sedd från platsen du föddes. eftersom himmelen ser olika ut beroende på vart man befinner sig så måste man veta den exakta födelseplatsen för att kunna ställa ett riktigt horoskop. utan födelseplats och tidpunkt kan vi inte veta vart Ascendenten och husen hamnar och då faller det mesta av den viktiga informationen bort.

Maggan

[MargaretaA]
2008-07-17 20:48
#8

Du har din födelsemåne i 27 grader Skytten. Förra månadens fullmåne låg exakt på den punkten så du bör ha känt av den(?) förmodligen mer än du känner av den i morgon.

Annars är du inte direkt en månmänniska mer än att du faktiskt har en välmående trigon mellan din födelsemåne och din Sol i Lejonet. Mycket eld här m.a.o ;-) Det betyder att dina manliga och kvinnliga sidor samarbetar friktionsfritt med varandra och du tillhör sannolikt inte den skara som mår illa av fullmånen.

Med födelseplatsen hade jag kunnat se i vilket hus (livsområde) du har månen och om den är i aspekt till Ascendenten. En av horoskopets viktigaste punkter.

Maggan

kybele
2008-07-18 14:45
#9

:) de stämmde ju faktiskt hyffsat bra.. :) tack goa du :)

[MargaretaA]
2008-07-18 18:47
#10

Okej Kybele, nu när du avslöjat födelseplatsen vet vi genast lite mera och det visar sig att du har Månen i det första huset. Det är ett viktigt hus så du är med stor sannolikhet en sådan person som påverkas mer än vanligt av månen.

Nu tänker jag vara lat och klippa och klistra för jag har tillgång till mycket bra texter (bättre än jag själv kan formulera dem ;-)

så håll i hatten på fullmånedagen Glad

Din Måne i det Första Huset

Det första huset representerar din syn på livet, linsen genom vilken du ser på världen.

Det styr också din personlighet, ditt yttre och hur du framstår för andra. Eftersom det första husets tecken var det som steg upp över horisonten vid tidpunkten för din födelse, representerar det ditt första intryck av livet - och hur du även i framtiden kommer att se på det.

_Du har en stark intuition och djupa känslor. Om månen är fri från svårare aspekter, borde du vara känslig och öppen. Du kan vara något naiv ibland, men med din intuitiva intelligens gör du oftast de rätta sakerna vid den rätta tidpunkten. Du ser möjligheterna och din extraordinära förmåga att känna och svara på vibrationer i luften, talar om för dig när det dags att ligga lågt. Du har också en tendens att suga upp atmosfären runtomkring dig och smälta in i omgivningen, vilket betyder att du kan förväxla andras känslor med dina egna. Detta gör det viktigt för dig att utveckla en stark känsla för vem du är själv. Det finns en risk att du reagerar på dem runt dig, i stället för att ta egna initiativ. Du ser livet subjektivt, och kan fastna i din egen värld av sensationer och emotioner och därmed förlora din objektivitet.

_Det blir spännande  att höra om du tycker att det stämmer. jag har en dotter med Månen i första huset och hon kan verkligen inte hålla masken ;-)

Maggan

kybele
2008-07-19 13:34
#11

*sitter med munnen vid knäna* de stämmer mycket bra.. kan bara förmoda din dotter är medial? tuuuuuuusen tack för svaret på detta… de var grym läsning :)

[MargaretaA]
2008-07-20 20:26
#12

Vad roligt att du kände igen dig Kybele!

Huruvida min dotter är medial har jag ingen aning om. Nu är hon ju bara 20 år och har haft fullt upp med att bara bli vuxen och det tycker jag är det viktigaste. men jag ska fråga henne vid något lämpligt tillfälle :-)

Maggan

kybele
2008-07-20 21:17
#13

:) återigen tuuuuusen tack :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: