Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1422 ggr
[Mariann]
9/3/08, 12:06 PM

Mitt horoskop

Fick gjort ett för många herrans år sedan, men hittar det inte i min enorma samling av papper :(

hittade nu en sajt på nätet som gjorde sånna gratis, här

http://interactive.0800-horoscope.com/

Skrev in allt och valde svenska. Kan man lita på att det är riktigt då? Tänker tiden mm

Annons:
[MargaretaA]
9/3/08, 12:31 PM
#1

Utan att ha tittat närmare på just den här sajten så tror jag nog att man kan lita på dem. De vore nog rätt snart ute ur branschen annars. Men jag kan givetvis inte lova det Flört

[Mariann]
9/3/08, 12:38 PM
#2

Ok, då chansar vi.

vilket är viktigast att sätta sig in i, är det ACn eller?

pilen som visar AC pekar mot en planet är det där man har ACn då?

jag grunnar ju lite på den karmiska biten och var man kan se vad man jobbar med, är det där?

Ska tilläggas jag är helt novis.

[Mariann]
9/3/08, 12:39 PM
#3

fast jag hittar inte ac bara mc…. något ser ut som As kan det vara det?

jopp ser att det är as på denna

 och då är det i väduren…

[MargaretaA]
9/3/08, 1:39 PM
#4

Du har Ascendenten i Väduren det stämmer!

[Mariann]
9/3/08, 2:01 PM
#5

nu läste jag att det var den person man uppfattas som…

men var i horoskopet hittar jag de karmiska bitarna, det jag bör jobba med och övervinna så att säga…  är det någon speciell planet som håller i det bitarna?

ifall jag får fråga Oskyldig

[MargaretaA]
9/3/08, 3:10 PM
#6

Till att börja med vill jag säga att karmiska horoskop är en gren av astrologin som jag inte vet mycket om - i allafall inte om man menar det karma som följer oss från det ena livet till det andra…

Det vanliga horoskopet visar våra innevarande liv men visst kan man prata om karma även här i den meningen att "som vi sår får vi skörda".

Det är Saturnus som är den stränge läromästaren som slår oss på fingrarna när vi fuskar, ser när vi sopar skräpet under mattan eller inte tar vårt ansvar för olika saker. Saturnus kommer alltid att se till att vi städar upp efter oss - förr eller senare - vare sig vi vill eller inte Obestämd

jag kommer att skriva mer om Saturnus i en artikel. Så håll utkik!

Annons:
[Mariann]
9/3/08, 3:19 PM
#7

Ok… låter intressant… Glad

då ska jag hålla utkik efter den Cool

NinaHq
9/4/08, 7:46 PM
#8

Hej!

Jag är inte så insatt i de karmiska bitarna, men har hört att man ofta talar om månknutarna, vilket är samma sak som månens noder. Den södra noden sägs visa vilka karmiska mönster vi bär med oss, sådant vi har "gratis" och ofta faller tillbaka på. Det är tryggt och hemvant där. I detta liv sägs det att vi istället ska rikta fokus på att utveckla det som har att göra med den norra månknuten.

I ett horoskop befinner sig månknutarna mittemot varandra. Ofta är bara den norra månknuten med på födelsekartan. Då får man tänka sig att den andra finns i tecknet och huset som är mittemot, på samma gradantal. 

I de horoskop jag tittat på ser den norra månknuten ut ungefär som en uppochnedvänd skål vars linjeändar är förankrade i cirklar. Symbolen påminner lite om Lejonets teckensymbol tycker jag (hoppas att du hittar rätt!).

[MargaretaA]
9/4/08, 8:05 PM
#9

ja just det, månknutarna har ju med karma att göra..

här har vi pratat om det tidigare

Månnoderna…

läs och begrunda  Glad

Aracco
9/9/08, 11:06 AM
#10

Egentligen är hela horoskopet en karta över din karma. Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: